1,6 ABU, problemy z silniczkiem krokowym

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1,6 ABU, problemy z silniczkiem krokowym

Postprzez Faciu3 » 14 maja 2013, o 23:39

Witam

Od jakiegoś czasu mam ciągłe problemy z silnikiem krokowym w moim Golfie 3 z silnikiem 1,6 ABU

Czasami na postoju mam 2tyś obrotów a czasami normalnie ok. 900

Wyciągnąłem silniczek krokowy z auta, poszedłem do domu na stół a tam środek idealny. Zero brudu. Prawie jak nowy. Przetarłem styki rozpuszczalnikiem żeby zmyć ewentualny tłuszcz. Pobawiłem się nim trochę, wkładam do auta a tam 3,5tyś obrotów :-o Doszedłem do wniosku, że pewnie przypadkowo wysunąłem tą prowadnicę.

Demontaż, pokręcenie kółeczkiem, aby się schował popychacz cały na maksa, montaż, odpalenie i jest okej. Chwila pracy silnika, przegazówki znowu 2tyś. I tak w kółko. Czasami jest dobrze, czasami wariuje.

Co jest z tym silniczkiem ?
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

1,6 ABU, problemy z silniczkiem krokowym

 

Postprzez prezesik » 15 maja 2013, o 09:35

A robiłeś reset ECU? odłącz klemę (+) od akumulatora na 10-15 minut, potem podłącz i odpal (WAŻNE!) na zimnym silniku, niech sobie chodzi do włączenia wentylatora bez dotykania pedału gazu. Sterownik wykazuje nałapane błędy i "nauczy się" nastawów od nowa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez ABU » 15 maja 2013, o 14:06

U mnie skutkuje wyjęcie silniczka i podłaczenie go bez montażu.
Po włączeniu zapłonu, silniczek wykonuje pełen skok. I potem już jest OK.
A jak to nie pomoże to niestety czeka Cie zakup nowego. Od jakiegos czasu jeżdżę na silniczku firmy BEAR z Kielc. Ten który mam aktualnie pracuje już ok 2 lat i własnie ostatnio zaczał "wariować". Wykonałem "reanimację" sposobem podanym powyżej i od miesiaca jest wszystko w porządku.
ABU
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Faciu3 » 15 maja 2013, o 20:14

Dzisiaj ponownie wymontowałem krokowca.
Cofnąłem prowadnicę do końca, dokładnie wyczyściłem styki w środku, zamontowałem i odpaliłem auto. Nic nie robiłem, czekałem około 5minut, włączył się wentylator chłodnicy, czekał aż się wyłączy i auto zgasiłem. Na razie chodzi dobrze, zobaczymy jak będzie za parę dni.

[ Dodano: 2013-05-16, 15:53 ]
Problem oczywiście powrócił.

Często trzyma 2tyś, czasami 1,5tyś czasami 800 - czyli w normie.
Ewidentnie coś wariuje i to mocno.
Tylko czy to na 100% krokowiec ? A czujnik położenia przepustnicy albo coś w tym rodzaju ?
Żebym się nie wtopił z wymianą bo szkoda kasy trochę.

Zwykły zamiennik za 80zł z allegro wystarczy ??

[ Dodano: 2013-05-21, 17:11 ]
Nowy "kroczek" już kupiony i zamontowany.
Koszt to 80zł.

Problem rozwiązany, choć żeby odpalić muszę trochę gazu depnąć, nie jest idealnie.

Dzięki za pomoc ;-)

Pozdrawiam
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości