1,6 ABU - klekotanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1,6 ABU - klekotanie

Postprzez makuxxx14 » 22 sie 2013, o 22:22

Dobra lecimy po kolei.

Poprzedni właściciel prawdopodobnie mnie lekko oszukał z wymianą oleju ^^ samochód jakiś czas temu zaczął klekotać, nie ważne już czy zimny czy rozgrzany, klekocze jak stary diesel.

Jakieś 4 tys. km temu zmieniłem olej i filtr. Nic się nie zmieniło.

Dzisiaj w końcu zabrałem się do roboty, wymieniłem popychacze zaworów (wg informacji wyszukanych między innymi na forum to powinno być przyczyną klekotania) i przy okazji rozrząd. Zgodnie z różnymi instrukcjami skręciłem wszystko, poczekałem ponad pół godziny zanim odpaliłem samochód, klekotał jeszcze gorzej... wg instrukcji która była w opakowaniu z popychaczami trzymałem go 4 minuty na 2-3 tys obrotów po czym puszczałem na 30s na wolne obroty i tak 3-4 razy. Klekotanie wróciło do normy sprzed wymiany popychaczy... szczerze już nie wiem co mam zrobić żeby chodził tak jak powinien...

Ma ktoś jakąś radę dla mnie?
Avatar użytkownika
makuxxx14
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 21:37
Lokalizacja: ZDR
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 8V 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

1,6 ABU - klekotanie

 

Postprzez marbino88 » 22 sie 2013, o 22:49

zmierz ciśnienie oleju jeśli będzie ok. tz. Okolo 2 bary przy ciepłym silniku a zmieniles popychacze na nowe i dalej klekocze to twój silnik jest w stanie lekko agonalnym tak sie dzieje jak się nie zmienić oleju na czas i źle obchodzi z autem . w tych silnikach wycieraja się tłoki i to one tak hałasuja . tak sie dzieje nie tylko w tym silniku grupy vw
marbino88
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:39
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez łukasz1983 » 23 sie 2013, o 11:41

Prawdopodobnie poprzedni właściciel zalał go przed sprzedarzą jakimś doktorem a po czasie i zmianie oleju zaczął klepać.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 sie 2013, o 19:58

klekotanie jest raczej właśnie od popychaczy które nie wypełnią się jeśli jest niskie ciśnienie oleju, dlatego trzeba je mierzyć przed wymianą szklanek. Pewnie będzie niskie, to nawet wtedy jest jeszcze mała szansa że pomoże wymiana pompy oleju, ale nie licz na to szczególnie. Dostaniesz sprawny silnik niezbyt drogo za 6-8 stówek dramatu niema
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez makuxxx14 » 23 sie 2013, o 23:57

tak więc:

kupię 1,6ABU bez osprzętu :P
Avatar użytkownika
makuxxx14
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 21:37
Lokalizacja: ZDR
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 8V 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 24 sie 2013, o 13:41

makuxxx14 napisał(a):tak więc:

kupię 1,6ABU bez osprzętu :P


Oddam całego gofra z tym motórem za 2500. :D
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez makuxxx14 » 25 sie 2013, o 16:41

1arturek1 napisał(a):
makuxxx14 napisał(a):tak więc:

kupię 1,6ABU bez osprzętu :P


Oddam całego gofra z tym motórem za 2500. :D


opisz mi tego gofra na pw i dodaj jakieś fotki :D i przede wszystkim motór w jakim stanie bo już w przebieg nie wierze :D
Avatar użytkownika
makuxxx14
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 21:37
Lokalizacja: ZDR
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 8V 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości