1.6 75KM Nie ma Iskry Cewka-OK

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 75KM Nie ma Iskry Cewka-OK

Postprzez alusek » 30 lis 2012, o 21:03

Na początek jako iż jestem rzadkim bywalcem forum chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać. Sam nie jestem posiadaczem tegoż auta, natomiast zostałem poproszony przez ojca o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Sam doszedłem do tego iż prawdopodobnie jest to czujnik halla, piszę tutaj gdyż nie mam wykształcenia technicznego związanego z mechaniką i pewności nie mam a nie chcę aby papa musiał wydawać niepotrzebnie pieniądze na nowy aparat zapłonowy
przez mój błąd.
A więc do rzeczy, autko do wczoraj spisywało się bez większych problemów, jedynymi uciążliwymi rzeczami było gaśnięcie samochodu po wjechaniu w większą kałużę i niemożność odpalenia przez 30-60min, oraz sporadyczne problemy z obrotami silnika(nie wiem jak dokładnie się to objawiało), wczoraj auto zgasło i nie chciało wstać za żadne skarby. Po wielu zabawach z multimetrem doszedłem do tego że prąd dochodzi do aparatu zapłonowego, lecz już z niego nie wychodzi przez co nie ma iskry. Idąc za tropem chciałem sprawdzić czy to czujnik halla, więc wykręciłem cały aparat zapłonowy i kierując się poradnikiem znalezionym w internecie podłączyłem do zasilacza komputerowego czujnik a następnie multimetrem +do+ a -do 0, według instrukcji kręcąc wałkiem wewnątrz aparatu, wyświetlacz powinien pokazywać 12v- pokazuje ~0.1, w ten sposób doszedłem do tego co wyżej napisałem. Pytanie do was-użytkowników, czy mam rację?? Jeżeli tak to czy warto kupić sam czujnik za ok 75zł, czy lepiej cały aparat za ~130 z przesyłką?? Natomiast jeżeli się mylę proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.


Oznaczenie na aparacie zapłonowym:
030905205 AB
alusek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 15:43
Lokalizacja: krk

1.6 75KM Nie ma Iskry Cewka-OK

 

Postprzez pablomed » 30 lis 2012, o 22:49

najpierw włącz zapłon zdejm wtyczke z czujnika halla i zmierz czy pomiędzy jej bocznymi stykami jest napięcie jak z aku ok 12-13 V, czyli czy czyjnika halla ma zasilanie. Potem musisz sprawdzić czy gdy kręcisz wałkiem aparatu, albo rozrusznikiem jesli aparat siedzi na miejscu to pojawiaja się impulsu napięcie na kablu srodkowym czyli tzw sygnałowym. przy tym wttyczka musi byc podłączona zapłon włączony. Najprościej sprawdzać dioda 12V lub zwykłą 3V z opornikiem w szereg ok 500 omów-1 kom, dioda miga jeśli aparat halla jest sprawny. Nie wolno tego sprawdzać odbiornikiem bioracym dużo pradu czyli tylko dioda, można tez mulimetrem ale wachnięcia napięc są dość szybkie , wiec jeśli kręcisz riozrusznikiem to na tanim mierniku nic mozesz nie zobacyć, ale jeśli powoli kręcisz wałkiem ręcznie -to zobaczysz.
Problem przy zalewaniu nie przemawia za czujnikiem halla, moze winne byc co innego, zpalajcie po ciemku i patrzcie czy iskra nie ucieka koło kopułki cewki itp.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez alusek » 30 lis 2012, o 23:01

Zapomniałem dodać że mierzyłem napięcie na wtyczce od czujnika i tam jest wszystko ok ~12V
I jak wcześniej napisałem po wyjęciu całego aparatu podłączyłem go do zasilacza komputerowego który daje 12V(zmierzone multimetrem), i mierzyłem podłączając się do plusa i środkowego styku kręcąc palcami. Urządzenie wskazało napięcie o wartości nie przekraczającej 0.2V, a wydaje mi się że powinno pokazywać takie jak wychodzi z zasilacza? Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić, być może zasilacz od PC nie jest miarodajny i spróbować na prostowniku bądź akumulatorze??
alusek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 15:43
Lokalizacja: krk

Postprzez pablomed » 30 lis 2012, o 23:12

nie pamiętam już dokładnie te impulsy maja mieć chyba takie napięcie jak z aku, a co najmniej 5V, dlatego nie używa się zwykłej diodki 3v bo się spali od razu. Więc pewnie masz rację z tym czujnikiem że padł. Weź po prostu kabelek wsadź go w srodkowe gniazdo wypietej wtyczki i króciótko dotykaj do masy lub plusa na włączonym zapłonie, pojawią się iskry z cewki jesli reszta układu jest ok.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez alusek » 30 lis 2012, o 23:30

Ok dzięki za pomoc, jutro sprawdzę.

Tak wgle to mam jeszcze jedno pytanko, mianowicie do czego służy wężyk który znajduje się po lewej stronie patrząc od przodu po otwarciu maski?? Zauważyłem że czegoś tam brakuje, bo widzę tam przezroczysty wąż który kończy się gdzieś przy prawej lampie i nie jest do niczego podłączony??
alusek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 15:43
Lokalizacja: krk

Postprzez pablomed » 1 gru 2012, o 00:38

chyba chodzi o waż do pochłaniacza oparów paliwa, ale nie wiem - daj fotkę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez alusek » 7 gru 2012, o 17:21

Problemu ciąg dalszy...
Aparat wymieniony i nic się nie zmieniło, iskry dalej nie ma. Pojawiły się natomiast pewne wątpliwości odnośnie cewki, tutaj pytanie - Jakie napięcie powinno być na kablu WN wychodzącym z cewki na włączonym zapłonie? Z tego co pamiętam pokazywało mi ~12V
alusek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 15:43
Lokalizacja: krk

Postprzez greg001 » 8 gru 2012, o 00:44

a sprawdziłeś czy jest iskra między cewką a kopułką - odepnij przewód WN od kopułki wsadź tam świecę i sprawdź czy iskra jest w ogóle. Najlepiej sprawdzić cewkę podmieniając ją np. z innego golfa znajomego. Piszesz że cewka OK - skąd taka pewność?

a co do tego wężyka to prawdopodobnie przewód który iść do filtra węglowego i tam powinien pod błotnikiem być.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez alusek » 8 gru 2012, o 01:53

A więc pewność że cewka jest ok już odeszła w niepamięć ;) Jutro sprawdzę iskrę tak jak mówisz, niestety nie mam od kogo pożyczyć cewki. Słyszałem że podobne objawy daje uszkodzony element o zapomnianej nazwie... Bodajże kondensator napięcia czy coś takiego, jeżeli ktoś wie w którym miejscu znajduje się to cudo i jak je sprawdzić był bym wdzięczny za pomoc. Tak w ogóle odkręciłem cewkę i z zewnątrz wygląda w porządku ale to napięcie nie daje mi spokoju...
alusek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 15:43
Lokalizacja: krk

Postprzez greg001 » 8 gru 2012, o 05:43

alusek napisał(a):Bodajże kondensator napięcia
pierwsze co mi przychodzi do głowy to regulator napięcia w alternatorze ale czy ja wiem ... w tedy byłoby słabe ładowanie , brak ładowania

cewka z zewnątrz może wyglądać ok ale może mieć np. mikropęknięcia albo inne wewnetrzene uszkodzenia
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jasiu1989 » 8 gru 2012, o 21:41

prosty temat wymien caly aparat zaplonowy albo sprawdz czujnik hala;P
jasiu1989
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 20:54
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez caber » 15 maja 2013, o 18:42

Witam , mam taki sam problem dlatego poruszam ten temat. Niestety u mnie iskra ginie z kopulki, jest przez moment i.za.chwile jej brak a prosto z cewki jest caly czas iskra i niewiem co to jest , aparat jest nowy , cewka.tez nowa , przewody tez nowe , rece mi juz opadaja co.to moze byc. Jesli ktos ma jakis pomysl bylbym wdzieczny , pozdro :-)
caber
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 18:33
Lokalizacja: stalowa wola


- - - taxi lębork dworcowa



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości