1.4 pod maską i kosmiczne spalanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez rafal9119 » 25 sie 2012, o 20:32

cos strasznie duzo złopta . :lol: u mnie 1.8T 14 L/100km wezmie.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

 

Postprzez golf 1.4 » 25 sie 2012, o 22:54

Na początek wymienię tą sondę a jeśli to nie pomoże to kopułkę i palec.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez KristoF » 26 sie 2012, o 17:09

sonda lambda, bardzo ważna jest też szczelność wydechu przed sondą, bo jak spaliny uciekają wcześniej, to komp na podstawie niskiego sygnału z sondy uważa że ma zbyt ubogą mieszanke i dolewa benzyny. Sprawdź też ustawienie zapłonu, jak jest źle ustawiony to też spalanie wzrasta, ja ustawiałem na czuja przy wolnych obrotach, aparat zapłonowy nie był na środku później a auto szło jak wściekłe :]
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez golf 1.4 » 4 wrz 2012, o 17:23

A jak w ogóle odkręcić tą sondę? Wystarczy klucz np. 13 i wykręcę ją?
Jak ją wykręcę to czym ją przeczyścić? Jakiś preparat? np WD-40 czy papier ścierny? Sondy jeszcze nigdy nie wykręcałem więc nie wiem jak to się robi i jak się ją czyści.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 4 wrz 2012, o 19:33

Jeśli już będziesz pewien że sonda wymaga wymiany to pryskasz penetratorem tniesz kable przekładasz klucz oczkowy i walczysz. Ale nie zawsze się udaje, mozesz ją urwać albo wyrwać dziurę w kolektorze, to nie tragedia tłumikarz wpspawa nowe gniazdo tylko dostęp kiepski pewnie trzeba demontowac kolektor więc warto ostrożnie próbować: palnik, ostukiwanie itd.
Tylko że zacznijmy od tego że wysokie spalanie nie musi oznaczać zepsutej sondy,. Silnik wymaga diagnostyki. Zasada jak w medycynie - najpierw diagnoza potem leczenie. Dobra sonda jest droga i nie można tak w ślepo działać.
Czyszczenie nie wchodzi w grę nic nie da. Sonda oczyszcza się sama od gorąca, może poza wyjątkowymi sytuacjami jesli silnik ogromnie żre olej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez golf 1.4 » 4 wrz 2012, o 21:59

Dzisiaj pojechałem do sklepu z częściami to koleś powiedział że koszt sondy go golfa 3 to 300-350zł. Ja mu powiedziałem że są tańsze, to on mi powiedział że za około 100zł są to uniwersalne sondy i szczerze on ich nie poleca.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości