Zatarty silnik ???

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Zatarty silnik ???

Postprzez aahonzi » 4 sie 2008, o 17:14

Witam Mam golfa 3 1.4 LPG Wracajac ostatnio z wycieczki zaczela drastycznie podnosic mi sie temperatura w silniku 110 c stojac w korku i na swiatłach przez ok 5 minut trzymala sie ta temeperatura no i po chwili jazdy silnik stracił moc zaswieciła sie kontrolka oleju i zaczela piszcec po czym zjechałem na bok i silnik zgasł Otwierając maske okazłao sie ze mam delikatnie nadpeknieta rure od chlodzenia i przez nia sie wydostał płyn Wiec stałem 2 godziny na parkingu az ostygł troche i dolałem wody do zbiorniczka chłodzeniai spróbowąłem odpalic silnik po chwili odpalił i mogłem jechac dalej lecz po chwili jazdy od razu skoczyla temp na 110 c ale po chwili zaczeła spadac do 90c przy 2000rpm ok 80km/h lecz po przejchanu 7 km znowu zaswieciła sie kontrolka oleju zaczela piszczeć silnik zaczoł głosno chodzic(jakby zawory bylo slychac) osłab no i trak przjechałem 3 km dojezdrzajac do domu Stanołem silnik zgasł kupa dymu Powiedzcie mi co teraz mam zrobic mieszkam w holandi tu naprawa jaka kolwiek jest bardzo droga Olej wyglada i smierdzi jak spalony czy jest szansa zebym w wlasnym zakresie cos zrobil(wyminił olej) czy po takiej przygodzie silnik jest zatarty ?? Narazie jeszce go nie odpalałem czakam na wasza podpowiedz Prosze...
Ostatnio edytowano 4 sie 2008, o 17:39 przez aahonzi, łącznie edytowano 1 raz
aahonzi
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 16:53
Lokalizacja: Holandia

Zatarty silnik ???

 

Postprzez piotr0488 » 4 sie 2008, o 19:44

spusc stary olej i wlej nowy, uszczelnij rure ta ktora ci pekla i wlej plynu do chlodnicy ale nie wlewaj wody, plyn jest lepszy bo puzniej wrze, i sprawdz termostat kilka razy czy dziala, wsadz to wody i zagotuj, sprawdz kilka razy by zobaczyc czy za kazdym razem jak zawcznie wzec woda sie otworzy... zrob te zeczy, to mozna zrobic w wlasnym zakresie a koszty za niewielkie, filter oleju ok 60-90 zł, olej zalezy jaka firma od 80-140 zł, plyn do chlodnicy ok 20-50 zł
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ted3 » 4 sie 2008, o 21:45

Jazda z nieszczelnym układem chłodzenia jest niedopuszczalna.Jechałeś przy świecącej kontrolce oleju.Prawdopodobnie przegrzałeś silnik i poszła uszczelka pod głowicą i płyn dostał się do oleju.Spowodowało to utratę ciśnienia w układzie smarowania i dlatego zaświeciła się kontrolka od oleju.Uważam,że wymiana oleju,płynu to wyrzucenie pieniędzy w błoto.Spróbuj obrócić wałem s-ka na zimno, bez odpalania,zobacz jaki jest olej ,czy nie jest koloru kawy z mlekiem,czy nie ma opiłków metalu.Oczywiście silnik będzie wtedy do remontu.
ted3
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:57
Lokalizacja: wielkoplska

hmm

Postprzez aahonzi » 5 sie 2008, o 16:29

Sprawdzajać bagnetem i zagladajac do srodka silnika przez wlew oleju widac tylko ze olej jest spalony prawie czarny Nie ma koloru kawy z mlekiem ale podpowidzcie mi jak mam zakrecic walem na sucho ??
aahonzi
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 16:53
Lokalizacja: Holandia

Postprzez hitler87 » 6 sie 2008, o 13:45

ja stawiam na uszczelką pod głowicą
Avatar użytkownika
hitler87
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 00:18
Lokalizacja: Jędrzejów

Postprzez prezesik » 6 sie 2008, o 23:14

hitler87 napisał(a):ja stawiam na uszczelką pod głowicą
kolega dobrze godo, owsa mu dać :-D - też stawiam na uszczelkę. Pozdr.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron