Zalewa silnik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Zalewa silnik

Postprzez BrozzqurtGTR » 10 gru 2014, o 22:24

Witam. Problem mam następujący, silnik 1.4 ABD, czy ciepły czy zimny to odpala od strzału, problem jest jak dodam gazu, zaczyna go zalewać lecz nie zawsze, przeważnie po wyłączeniu LPG. Lecz gdy teraz jest zimniej to jeżdżę tylko na PB i problem nie ustapił. Ogólnie strasznie dużo paliwa idzie na odpalanie samochodu żeby przełączyc na LPG, 1/4 baku na 1,5 miesiąca. Czytałem różne tematy ale już nie mam siły do tego, sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury przy temp około 70 stopni na jedym było 160 ohm a na drugim koło 300 ohm, sprawdziłem czy nie ciągnie lewego powietrza. Dzis wymieniłem TPS oraz całe to sterowanie elektroniczne ssania, na poczatku było gorzej niż było ale zrobiłem parę km i ustawił się, zauważyłem że jak przestawiłem TPS to tak jak by było trochę lepiej. Dodam też że w aparacie zapłonowym było urwane mocowanie czujnika halla, i jest przymocowany opaską elastyczną i zaciapany silikonem, jest to możliwe żeby takie problemy były tym spowodowane? aparat mam ale nie mogę znaleść lampy stroboskopowej żeby to ustawić :-| . Mam jeszcze wtrysk w zanadrzu tak że jeśli rano będa problemy to wymienię jeszcze jego.Ma ewentualnie ktoś jeszcze jakiś pomysł ? Silnik po odpaleniu zalewa się ale jak pochodzi tak koło minuty to problem ustępuje.

[ Dodano: 2014-12-11, 15:22 ]
Więc tak, na zimnym silniku teraz chodzi ładnie, zero szarpnięć ani nic a było -5 stopni, problem pojawia się na ciepłym, po przejechaniu ok kilometra zgasiłem go, po chwili odpaliłem i znów zaczął szarpać i dławić się. Możliwe żeby to było sondą lambdą ?
BrozzqurtGTR
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 lip 2014, o 21:07
Lokalizacja: KWA
Rocznik: 1994
Silnik: ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Zalewa silnik

 

Postprzez łukasz1983 » 11 gru 2014, o 16:42

BrozzqurtGTR napisał(a): sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury przy temp około 70 stopni na jedym było 160 ohm a na drugim koło 300 ohm
To te wyniki sugerują awarię czujnika.Przy 70*C powinno być od 400Ω do 500Ω.Chyba,że miałeś temp. w granicy 80*C,to wynik jest w normie.
Reset ECU robiłeś?
Ostatnio edytowano 11 gru 2014, o 16:44 przez łukasz1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BrozzqurtGTR » 11 gru 2014, o 16:44

A czym różni się czujnik z żółtą obwódką od czujnika z niebiesko-fioletową, bo posiadam taki ori VW a nie wiem czy jest jakas różnica w nich? Jutro wymienię go i zobaczę czy dalej tak samo będzie.

Po resecie ecu jest wszystko ok. ale tylko na chwilę.
Ostatnio edytowano 11 gru 2014, o 16:48 przez BrozzqurtGTR, łącznie edytowano 1 raz
BrozzqurtGTR
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 lip 2014, o 21:07
Lokalizacja: KWA
Rocznik: 1994
Silnik: ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 11 gru 2014, o 16:48

BrozzqurtGTR napisał(a):A czym różni się czujnik z żółtą obwódką od czujnika z niebiesko-fioletową, bo posiadam taki ori VW a nie wiem czy jest jakas różnica w nich?
Te obwódki,to w zależności kiedy był produkowany,i od producenta.Ja bym się obwódkami nie przejmował,ważne,żeby czujnik był ori i miał dobre wyniki w danej temp.

BrozzqurtGTR napisał(a):Jutro wymienię go i zobaczę czy dalej tak samo będzie.
Przed wymianą zmierz go,i podaj wyniki,oraz przybliżoną temp.,w której obiłeś pomiary.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BrozzqurtGTR » 11 gru 2014, o 16:50

Okej, zmierzę go może dziś, albo jutro w zależności jak czas pozwoli.
BrozzqurtGTR
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 lip 2014, o 21:07
Lokalizacja: KWA
Rocznik: 1994
Silnik: ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 11 gru 2014, o 16:51

BrozzqurtGTR napisał(a):Po resecie ecu jest wszystko ok.
Czyli twój problem to rozjeżdżający się sterownik,a winny jest LPG.Jaki masz gaz?Często pomaga zmiana w ustawieniach Emulacji sondy lambda na "masa".
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BrozzqurtGTR » 11 gru 2014, o 16:55

stag II gen, zgodził bym się, tylko już tydzień jeżdżę na samym PB żeby dojść ładu z tym, tak że wina LPG odpada.

[ Dodano: 2014-12-12, 11:15 ]
Przy 90 stopniach ma na pierwszym 102 a na drugim 204 ohm, zrobię jeszcze pomiar jak trochę ostygnie.

[ Dodano: 2014-12-12, 11:42 ]
Przy około 72 stopniach ma 114 i 234 ohm
BrozzqurtGTR
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 lip 2014, o 21:07
Lokalizacja: KWA
Rocznik: 1994
Silnik: ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 12 gru 2014, o 16:25

BrozzqurtGTR napisał(a):Przy 90 stopniach ma na pierwszym 102 a na drugim 204 ohm
Ten wynik jest ok.

Przy około 72 stopniach ma 114 i 234 ohm
I lipa.W tej temp. wynik powinien być od 400Ω do 500Ω
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BrozzqurtGTR » 12 gru 2014, o 21:10

Ok, jutro postaram się go wymienić, dam znać czy się coś polepszy.
BrozzqurtGTR
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 lip 2014, o 21:07
Lokalizacja: KWA
Rocznik: 1994
Silnik: ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 12 gru 2014, o 21:21

BrozzqurtGTR, Tylko pamiętaj,żeby po wymianie zrobić reset ECU.Najlepiej już dziś odłącz na noc aku.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości