VR6 2.8 automat + LPG dziwny problem z gazem

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

VR6 2.8 automat + LPG dziwny problem z gazem

Postprzez Smolak » 12 lut 2008, o 21:26

Pozdrawiam wszystkich.
Pierwszy raz piszę na forum...fajnie...
Jak napisałem w temacie przy opadaniu obrotów silnika jak dojdzie do normalnych 700 obrotów po chwili spada do jakiś 500 i wraca do normy. Dzieje się tak na luzie po dodaniu gazu i przy całkowitym zatrzymaniu - automat dalej ciągnie więc nawet czasami zgaśnie przez takie niskie zejście obrotów! Problem jest tylko na GAZIE !!!
Gazownik walczył raz ze mną godzinę z mapą gazu i nawet oddaliśmy parownik do reklamacji...
Świece nowe, filtry nowe, oleje nowe, przewody wysokiego napięcia ok 15 tyś.
Proszę o pomoc
Czy ktoś spotkał się z tak dziwną sprawą ???
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

VR6 2.8 automat + LPG dziwny problem z gazem

 

Postprzez młody88 » 13 lut 2008, o 21:28

69% winny może być dolot powietrza a mianowicie jeżeli ustawiony jest w kierunku jazdy to należy ustawić go tak aby powietrze łapał z komory silnika z przestrzeni osłoniętej od ruchów powietrza. To zwykly gaz nie sekwencja??
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez bemo24 » 13 lut 2008, o 21:50

nie sadze zeby mial zwykly gaz w vr6!!
A powiedz mi czy to jest na zimnym silniku tylko czy tez na ciepłym?? bo jesli na zimnym to
Nie nagrzany silnik nie będzie prawidłowo pracować na zasilaniu gazowym - powód jest oczywisty. Otóż instalacja gazowa do poprawnego funkcjonowania potrzebuje trochę ciepła, czerpie je z układu chłodzenia auta, więc jeśli silnik jest zimny to instalacja nie będzie prawidłowo pracować.Falowanie obrotów w autach zasilanych gazem jest normalnym zjawiskiem spowodowanym niedoskonałościami konstrukcyjnymi instalacji LPG..Czasem taki sam efekt daje wymiana filtra powietrza, proponuje poszukać mozliwości podlaczenia interfejsu diagnostycznego w celu wyregulowania mieszanki gazu i byc moze wykasowania powstalych juz błedów...albo czujnik temperatury w głównym rozdzielaczu gazu na poszczególne wtryski. Pokazuje (minus) iles tam stopni i komputer cały czas go zalewa gazem i stąd jego nie równa praca.
Falujące wolne obroty są spowodowane słabymi własnościami adaptacyjnymi tych instalacji(Mowie o ll generacji), po prostu silnik krokowy dawkujący gaz pobiera informację z sondy lambda i z pewnym opóźnieniem ją wykonuje. Można próbować pozbyć się falujących obrotów poprzez dokładniejszą regulację instalacji gazowej oraz regularne jej serwisowanie.
bemo24
 

Postprzez Smolak » 13 lut 2008, o 23:05

tu smolak
Gaz to najnowsza sekwencja, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik- jest objaw, filtr gazu i powietrza też zmieniłem.
Tu nie jest falowanie, a przynajmniej tak to rozumiem, silnik chodzi miękko i równie tylko dodam gazu i puszczę i obroty spadają i przy około 700 ładne pracy po chwili jest chwilowe załamanie obrotów gdzieś do 500 i wraca wszystko do normy.
Też jadę sobie i zatrzymuje się na skrzyżowaniu ( po prostu trzymam hamulec bo automat) i nagle to samo w dół , że na tydzień 2 razy zgasł . Po dole stoi sobie z powrotem na 700 obrotów jak by nic sie nie działo...

dzięki za porady!!! proszę dalej...

kuzyn mi podpowiedział żebym wyczyścił przepustnice dolotu mieszanki, jakoś tak , tam gdzie łączy się rura plastikowa z aluminiową ... ale jeszcze tam nie zaglądałem-zimno.

[ Dodano: 2008-02-13, 22:39 ]
Błędów nie ma, próbowaliśmy 2 mapy; 1- z hamowni; 2- standardowe kopiowanie mapy benzyny, plus godzina własnych poprawek gazownika i nic.
Sprawdzę jeszcze czujnik temperatury w parowniku ale raczej jest dobry bo przełącza z benzyny na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
Dolot powietrza jest standardowy i to się dzieje jednak na postoju czy wyhamowaniu do 0-wolne obroty.
Spróbuję dać inny parownik za tydzień ale trudno jest dostać mocny na ''chwilę'', gazownik ma tylko do 150 KM a mój jest do 250 KM.
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości