Toledo 1.6 aft spalanie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Toledo 1.6 aft spalanie

Postprzez Pawlom95 » 2 cze 2014, o 15:03

Witam, mam nadzieję że na tym forum ktoś zna ten silnik i postara się mi pomóc.
Pacjent to Seat toledo 1.6 aft 101km 97 rok z sekwencją brc.
Wydaje mi się że pali za dużo jak na moją jazdę.
Ostatnie dwa dni:
-2x trasa 30km, 1x 5km, 1x 15km bez przekraczania 90km\h, bez wciskania, troszkę jazdy na luzie, przeciąganie na biegach max do 2500rpm- 80km-8l gazu

-4x trasa 50km jazda emerycka, dużo przejechałem z górek na luzie, bez przekraczania 90km/h, max do 2500 rpm, 100km-8l gazu.

Przejeżdzam czasem przez małe miasto, jedne światła i tyle. Tak to trasa.
Jak na 1.6, sekwencję i delikatną jazdę wydaje mi się że powinien spalić stanowczo mniej.
Stary merc z silnikiem 2.3 na gaźniku i 1 generacji z pięcioma osobami na pokładzie i z ciśnięciem spalił mi 11l na trasie 70 km i 30km.
instalacja nie ma nabite więcej jak 10Kkm.

Auto jakiś czas temu kupiłem w stanie nie odpalającym ( uszkodzony emu immo )
Miało problemy z szarpaniem i dławieniem się w przedziale 2500-3500 rpm, na vag-u sonda pokazywała 1,5V cały czas, czarny kabel przy sondzie od strony wtyczki albo ktoś odciął albo się urwał, na moje oko był połączony razem z białym. Po podłączeniu napięcie lambda około 0,2V cały czas, na gazie i benzynie. Szarpanie i dławienie ustąpiło, spalanie się nie zmieniło. Jedynie mfa zaczęło jakoś inaczej pokazywać.

Pozostał jeszcze problem z wolno opadającymi obrotami po puszczeniu gazu (podbije je i dopiero schodzą) wyczyściłem przepustnice bardzo dokładnie, puszkę elektryczną też, próbowałem zrobić adaptację ale chyba coś jest nie tak.
Auto 2 razy miało sytuację że jechało tak jakby żwawiej i schodziło z obrotów od razu, po wyłączeniu zapłonu i zapaleniu od nowa problem pojawił się spowrotem. Lewego powietrza nie ma.

Teraz pytanie czy takie napięcie lambda może mieć wpływ na spalanie ? pokazuje 0,18V na benzynie a 0,16V na gazie, czyli ubogo. Powinno chyba oscylować wokół 0,5V ? Od czego jest ten czarny kabel ? Przed jego podpięciem pokazywało 1,5V ale nie było żadnych błędów, po podpięciu wyskakuje po paru dniach jazdy błąd: 00537-lambda (oxygen sensor) regulation, 18-10 Upper limit-Intermitted.
Słabo widać ale jak się ktoś dobrze przyglądnie to widać czarny kabelek ucięty, wpiąłem go w ten biały.Obrazek
Ostatnio edytowano 2 cze 2014, o 20:52 przez Pawlom95, łącznie edytowano 1 raz
Pawlom95
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 08:37
Lokalizacja: Małopolska

Toledo 1.6 aft spalanie

 

Postprzez łukasz1983 » 2 cze 2014, o 15:30

Pawlom95 napisał(a):na vag-u sonda pokazywała 1,5V cały czas, czarny kabel przy sondzie od strony wtyczki albo ktoś odciął albo się urwał, na moje oko był połączony razem z białym. Po podłączeniu napięcie lambda około 0,2V cały czas, na gazie i benzynie.
Albo masz dalej przerwę na kablu,albo sonda uwalona.
Prawidłowo działająca sonda ma dawać napięcie od około 0,2V do 1 V,i ma się ono zmieniać co około 1 sek.Jak na mój gust to zajmij się sondą.
Ps. link do fotki nie działa.

[ Dodano: 2014-06-02, 15:37 ]
Pawlom95 napisał(a):dużo przejechałem z górek na luzie
A to głupi pomysł.
Silnik podczas jazdy z górki na luzie ciągnie dużo więcej paliwa,niż jakbyś jechał na biegu bez dodawania gazu.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawlom95 » 2 cze 2014, o 21:01

Zdjęcie poprawiłem, powinno działać.
No cóż więc poszukam informacji jak taką sondę sprawdzić szczegółowo i dam znać. Rozwalę też wiązkę przy niej i posprawdzam przejścia itp. Skoro pokazuje cały czas ubogo to powinno go zalewać a objawy takie chyba są, może wykręce świece sprawdze czy okopcone jeszcze. A jest możliwość taka że ta sonda zasyfiła się spalinami i nagarem i teraz takie rzeczy się dzieją ? bo na chłopski rozum to to jest możliwe choć nie słyszałem o takim przypadku.
A jeśli już sonda będzie do wymiany to jest jakiś zamiennik godny polecenia ? czy tylko i wyłącznie oryginał bosch ?
No cóż zawsze starałem się każdym autem przejechać na luzie ile się dało, i wydawało mi się na prosty rozum że im silnik ma mniejsze obroty to spalanie jest mniejsze.
Pawlom95
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 08:37
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez łukasz1983 » 2 cze 2014, o 21:26

czy tylko i wyłącznie oryginał bosch ?
Ja na sondzie bym nie oszczędzał.
Pawlom95 napisał(a): wydawało mi się na prosty rozum że im silnik ma mniejsze obroty to spalanie jest mniejsze.
nie koniecznie.
Jak jedziesz na luzie,to silnik potrzebuje paliwa do podtrzymania pracy,a jak jedziesz na biegu bez gazu (hamowanie silnikiem) to silnik dostaje minimalna ilość paliwa,wtrysk praktycznie nie podaje paliwa.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krisss.79 » 3 cze 2014, o 09:41

Pawlom95 napisał(a):-4x trasa 50km jazda emerycka, dużo przejechałem z górek na luzie, bez przekraczania 90km/h, max do 2500 rpm, 100km-8l gazu.

Przejeżdzam czasem przez małe miasto, jedne światła i tyle. Tak to trasa.
Jak na 1.6, sekwencję i delikatną jazdę wydaje mi się że powinien spalić stanowczo mniej


Jak dla mnie te 8 litrów jest w normie,mój pali w trasie 9,5 tyle że 1500 kg auto ciągnie 2 litrowy motor ;-)
http://www.golf3.pl/topics2/moja-golfina-vt16966.htm
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez Pawlom95 » 3 cze 2014, o 17:52

No ale te 8l to mi spalił przy jeździe oszczędnej do bólu, droga była pusta bo tak to bym wszystkich kierowców wkur@@ał. Przy normalnej spokojnej 10l ? Przecież sekwencję podobno tak strasznie chwalą że oszczędna :lol:
Wcześniej jezdziłem mercem w124 gaźnik gaz 1 generacja na śrubce, w 5 osób i czasami z gazem w podłodze potrafił w trasie 100km łyknąc 10.5l. Silnik 2.3
A seat przy lekkim butowaniu dzisiejszym spalił mi 9L w 50km, z czego 25km przejechałem spokojnie :zawstydzony:
Pawlom95
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 08:37
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez łukasz1983 » 3 cze 2014, o 18:05

Pawlom95, Mój w trasie zadowala się 8 litrami LPG,no ale ja mam 2 generację,i inny silnik.
Zajmij się sondą,bo to jej wina,jak nie zmienia napięcia.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 3 cze 2014, o 19:15

krisss.79 napisał(a):
Pawlom95 napisał(a):-4x trasa 50km jazda emerycka, dużo przejechałem z górek na luzie, bez przekraczania 90km/h, max do 2500 rpm, 100km-8l gazu.

Przejeżdzam czasem przez małe miasto, jedne światła i tyle. Tak to trasa.
Jak na 1.6, sekwencję i delikatną jazdę wydaje mi się że powinien spalić stanowczo mniej


Jak dla mnie te 8 litrów jest w normie,mój pali w trasie 9,5 tyle że 1500 kg auto ciągnie 2 litrowy motor ;-)


Dokladnie jak pisze przedmówca moim zdaniem spalanie masz w normie.Posiadając identyczny silnik AFT w swoim golfie spalanie w mieście wachało się w przedziale 10-12l/100km (wszystko uwarunkowane od stopnia natężenia ruchu) w trasie najniżej udało się zejśc coś w okolice 8,5l/100km.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawlom95 » 12 cze 2014, o 22:44

No cóż więc spalanie stoi na 9,8 gazu przy spokojnej, trasa miasto mieszane. Podobno to auto kiedyś paliło 7l lpg no ale cóż to tylko domysły. Martwią mnie wskazania nowej sondy bo wprawdzie skaczą ale chyba od 0,4V do 1,3V a to chyba za dużo ? jutro dokładnie sprawdzę vagiem jak go ogarnę bo mam z nim problemy. Chce ją spróbować jeszcze sprawdzić dokładnie ( mam to gdzieś rozpisane ale na dzień dzisiejszy kombinuje z uruchomieniem vwtool na win7) a na dodatek z silnikiem mi łączy tylko polskivag (nim to sobie można co najwyżej błędy skasować) a vcds i reszta nie połączą się za cholere.... Takich jaj jeszcze nie miałem. Pozatym mam problem z lekkim przymuleniem przy 2500rpm i z adaptacją ( po włączeniu nastawów podstawowych obroty rosną do 1000rpm i się trzymają, silnik zchodzi elegancko z obrotów, lecz po zgaszeniu i zapaleniu od nowa to samo. A może to mieć powiązanie z moimi objawami co do zasilania ecu (możliwe że ktoś grzebał) bo normalnie na żadnym pinie nie ma 12V, pojawia sie dopiero po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy tak ma być czy to czyiś wymysł.
Pawlom95
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 08:37
Lokalizacja: Małopolska


tłoczenie blach



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości