Silnik lekko przerywa na LPG i benzynie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Silnik lekko przerywa na LPG i benzynie

Postprzez martyn » 13 sty 2015, o 16:18

Witam.

Mam problem z obrotami w moim Golfie 1.8 AAM 75KM. Golfa posiadam od ponad roku, do tej pory nie było żadnych problemów z silnikiem. Tydzień temu zmieniałem w nim olej (Liqui Moly 10W40 półsyntetyczny), filtr oleju oraz wymieniałem cieknący wąż od chłodnicy (Golf dostał nowy płyn chłodniczy firmy K2). Golfem przejechałem ok. 150km i od 3 dni zauważyłem problemy z silnikiem. Zarówno na benzynie jak i na LPG silnik nie pracuje idealnie równo na niskich i wysokich obrotach. Przy przetrzymaniu silnika na poziomie np. 2000rpm co pewien okres czasu (1-2sek) zatrzęsie silnikiem tak, jakby jeden z cylindrów nie dostał iskry. Nie jest to nawet zauważalne na obrotomierzu, lecz wyczuwalne nawet w kabinie samochodu na kierownicy i na słuch. Przed chwilą odłączyłem akumulator na 15 minut, wyczyściłem styki palca i kopułki i zostawiłem silnik na wolnych obrotach aż nagrzeje się do 90 stopni tak, aby komputer ustawił się na nowo. Silnik jednak dalej przerywa. Pod korkiem oleju widoczna jest żółtawa maź, lecz była ona tam już przed wymianą oleju. Myślę, że to sprawa niedogrzanego silnika i jazda na krótkich odcinkach w mieście, z wydechu nie wydobywa się biały dym, a sama maź nie jest słodka w smaku. Gdzie szukać przyczyny nierównej pracy?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
martyn
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 18:13
Lokalizacja: Prudnik

Silnik lekko przerywa na LPG i benzynie

 

Postprzez guciu8 » 4 lut 2015, o 20:09

Ja bym chyba zaczął od sprawdzenia cewki zapłonowej coś z nią może być nie tak.
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez martyn » 8 lut 2015, o 13:29

Wymieniony został palec z kopułką (BERU), kable zapłonowe (BERU), świece zapłonowe (NGK V-Line 22), wyczyszczona została odma z żółtej mazi, a silnik nadal przerywa.
Dziś sprawdziłem błędy:

515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

515 nie ma się czym przejmować, zawsze się pojawia (przy pracującym silniku go nie ma). 522 występuje dlatego, że podczas pracy silnika odłączałem wtyczkę od czujnika cieczy. Martwi mnie natomiast błąd 525. Założona instalacja LPG z kontrolerem sondy lambdy to STAG2-L. Dodam, że spalanie LPG wacha się od 10-12l w trasie i 16-18l w mieście.

Obrazek

Czy współczynnik adaptacji lamdba nie jest za duży?
Avatar użytkownika
martyn
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 18:13
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez guciu8 » 8 lut 2015, o 22:07

Powiem ci kolego że zęby zjadłem na temacie instalacji do tego silnika i powiem ci że jak nie masz zamontowanego czegoś pod tytułem bingo m lub autronic al 700 lub stag 100 to lepiej będzie gaz na śrubkę i nie męczyć się.Czy masz zamontowany przekaźnik resetujący ci kompa po każdym zgaszeniu auta?Ja jak widzę u siebie samo dodające się obroty od 2tys w wzwyż to już wiem że cewa padła i trzeba ją wymienić a wcześniej działo się tak bo nie miałem 'resetownika' kompa.U mnie spalanie w mieście to 10 l w w trasie 7 do 8l.
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez martyn » 9 lut 2015, o 22:26

Nie mam przekaźnika. Kwestję regulacji LPG zostawię po uporaniu się z problemem nierównej pracy silnika, wcześniej spalanie było tak samo duże. Dziś podmieniłem cewkę z innego VW i problem nie ustąpił. Jeżeli nie cewka, kable WN, palec, kopułka, świece to co jeszcze? :zdegustowany: Sprawdzałem również sondę lambdę, poraje prawidłowe wartości.
Avatar użytkownika
martyn
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 18:13
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez guciu8 » 14 lut 2015, o 22:24

Nie wiem kolego co ci poradzić takiego problemu nie miałem jak ty choć silnik ten bardzo dobrze znam.Rozumiem że jak jeździsz na paliwie to jest wszystko ok czy też są takie problemy?Powiem ci że możesz jeszcze sprawdzić czy jak odepniesz sondę lambdę i komp przejdzie w tryb awaryjny czy nadal na paliwie będzie tak samo czy coś się coś poprawi ale wtedy tylko testuj na paliwie.
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez martyn » 15 lut 2015, o 23:21

Na paliwie dzieje się to samo, spróbuję jeszcze podmienić aparat zapłonowy, może to wina niesprawnego czujnika Halla.
Avatar użytkownika
martyn
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 18:13
Lokalizacja: Prudnik





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości