Silnik krokowy - brak sterowania

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Silnik krokowy - brak sterowania

Postprzez jablon1000 » 19 lip 2014, o 15:54

Witam.

Niezbyt dawno temu wymieniłem regulator obrotów biegu jałowego na nowy bo stary boscha zdechł.

Jakiś czas temu znowu zaczęły się cyrki z biegiem jałowym i jak się okazało jakiś udział miała w tym klapka ciepłe/zimne powietrze w filtrze którą naprawiłem drucikiem.

Teraz znowu mam problem z jałem. Początkowo myślałem że winny jest temu potencjometr na przepustnicy (kiedyś go mierzyłem i miał zły zakres napięć pracy) ale nie mogłem go odkręcić i dałem sobie spokój.
Regulacja gazu nie pomogła i potem dopiero odkryłem że problem występuje też na benzynie.
Wpadłem na pomysł by sprawdzić silnik krokowy i jest on sprawny (chodzi przód/tył) ale nie ma on sterowania tzn. jak otworze go lub zamknę z zasilacza i wepnę z powrotem wtyczkę, włączę silnik to nic się z nim nie dzieje (a powinien ustawić się w jakiejś pozycji, a tak albo się dławi albo ma obroty 4 tyś. w skrajnych pozycjach).

Na razie ustawiłem sobie ten silnik zasilaczem tak by na gazie miał tak z 800-1000 obrotów, na benzynie to ma tak z 1600 na nagrzanym i koło 1000 na zimnym.

Więc pytanie jest takie co może być przyczyną braku sterowania? Wydaje mi się że tps mimo wszystko jako tako chodzi (obroty lekko pływają więc jest chyba zużyty, jak go wypnę silnik gaśnie). Czy diagnostyka na kompie coś może wykazać?
jablon1000
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 lip 2014, o 15:30
Lokalizacja: Wleń

Silnik krokowy - brak sterowania

 

Postprzez trojeczkaGT » 19 lip 2014, o 18:51

tak polecam podlaczenie i diagnoze bo chyba czujnik temperatury nie dziala i nie daje sygnalu na silniczek krokowy, lub tps wysiadl ale to wszystko zobaczysz na kompie, u mnie w okolicy koszt okolo 50 zl i nie trzeba wymieniac nic w ciemno.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Obrazek
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1737
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW

Postprzez prezesik » 19 lip 2014, o 23:39

Krokowy wysunie się dopiero wtedy, gdy wciśniesz stycznik na jego końcu. Jak go puścisz to krokowy się powinien cofnąć. W sikniku ten stycznik wciskany jest przez przepustnicę, wtedy krokowy przejmuje jej zamykanie.
Po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury krokowy powinien się deko wysunąć, a silnik powinien złapać ok 1100 obr/min.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości