Silnik 1.8 GT + LPG kilka istotnych problemów

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Silnik 1.8 GT + LPG kilka istotnych problemów

Postprzez szopeeen » 6 paź 2014, o 13:52

Stałem się posiadaczem takiej furki jak golf 3 z silnikiem 1.8 plus LPG, jako że odziedziczyłem go za darmo nie narzekam, ale był w okropnym stanie... trochę już zrobiłem, ale nadal zostało kilka istotnych problemów. Mianowicie :

1) Ciężko odpala gdy jest zimny, jak już odpali to obroty skaczą i po chwili gaśnie, sytuacja tak samo ma sie i na benzynie i na LPG.
2) Po odpaleniu, np z rana i przekręceniu wihajstra od nawiewu na pozycję numer 2 (ogólnie po włączeniu nawiewu) smród benzyny jest tak nie znośny że trzeba wyjść z samochodu żeby się nie zatruć :/
3) posiadam w rodzinie passata z takim samym silnikiem i rocznikiem nawet (93') i po zatankowaniu do pełna robi około 300 kilometrów (LPG) a mój golf robi ich około 240 250, a nie jest katowany ani nic podobnego.
4) powiedzcie czy obijanie sprzęgła się opłaca czy lepiej wymienić je na nowe ? mechanik powiedział mi że można je obić i to bedzie koszt około 100 zł i będzie oko.
5) czasami jak się już rozgrzeję, i np stanę na światłach albo wrzucę bieg jałowy silnik trzyma obroty na poziomie około 2000 i ani mu się śni zejść niżej. Aczkolwiek pomaga kilkukrotne zgaszenie i odpalenie.

To chyba na tyle, jeśli mi się coś przypomni to się pochwalę :/ Proszę o pomoc chłopaki bo nie chce wydać 547687354968 zł u mechanika :) Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-10-06, 13:00 ]
chyba nie w tym dziale napisalem proszę o przeniesienie do LPG jeśli się da.
szopeeen
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 paź 2014, o 11:16
Lokalizacja: Żory

Silnik 1.8 GT + LPG kilka istotnych problemów

 

Postprzez łukasz1983 » 6 paź 2014, o 14:44

szopeeen napisał(a):1) Ciężko odpala gdy jest zimny, jak już odpali to obroty skaczą i po chwili gaśnie, sytuacja tak samo ma sie i na benzynie i na LPG.
Czujnik temperatury w króćcu do sprawdzenia.

szopeeen napisał(a):2) Po odpaleniu, np z rana i przekręceniu wihajstra od nawiewu na pozycję numer 2 (ogólnie po włączeniu nawiewu) smród benzyny jest tak nie znośny że trzeba wyjść z samochodu żeby się nie zatruć
W golfie filtr kabinowy jest w podszybiu,także jak czuć benzynę,to jedyne wyjście to wyciek benzyny w komorze silnika.Lub po prostu odpalasz go w zamkniętym garażu i czujesz spaliny po odpaleniu.

szopeeen napisał(a):3) posiadam w rodzinie passata z takim samym silnikiem i rocznikiem nawet (93') i po zatankowaniu do pełna robi około 300 kilometrów (LPG) a mój golf robi ich około 240 250, a nie jest katowany ani nic podobnego.
A masz takie same butle,bo o tym nic nie piszesz.

szopeeen napisał(a):4) powiedzcie czy obijanie sprzęgła się opłaca czy lepiej wymienić je na nowe ? mechanik powiedział mi że można je obić i to bedzie koszt około 100 zł i będzie oko.
Ja bym wolał zmienić kompletne sprzęgło,firmy Luk.

szopeeen napisał(a):5) czasami jak się już rozgrzeję, i np stanę na światłach albo wrzucę bieg jałowy silnik trzyma obroty na poziomie około 2000 i ani mu się śni zejść niżej. Aczkolwiek pomaga kilkukrotne zgaszenie i odpalenie.
Przeczyścił bym przepustnicę,krokowca i zrobić reset Ecu,powinno pomóc.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez szopeeen » 6 paź 2014, o 15:22

zapomniałem dodać o butlach, takie same 30l. odpalam na zewnątrz. a jaki będzie koszt tego sprzęgła? mechanik mówił ze mam jakieś odwrotne czy coś w ten deseń. to robi różnicę?
szopeeen
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 paź 2014, o 11:16
Lokalizacja: Żory

Postprzez łukasz1983 » 6 paź 2014, o 15:44

szopeeen napisał(a):a jaki będzie koszt tego sprzęgła?
Około 300 zł + robocizna.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez szopeeen » 11 paź 2014, o 17:11

Rozwiązałem problem z odpalaniem, okazało się ze benzyna była stara, wyjezdzilem do końca dodałem nowej i git. (...) ale pojawił się kolejny problem, prawdopodobnie poszła mi pompa wody.. Kolo chłodnicy z lewej strony pełno płynu, jak stoi odpalony to kapie z pod paska rozrządu (tam jest pompa, co nie?) zwrot, w sumie dość ostro. Płyn pojawił się też na masce po lewej stronie od zewnatrz i wewnątrz ( po trasie ok 60 km i prędkości około 90 km/h). Teraz mam pytanie czy pompa z silnika 1.6 pasuje do silnika 1.8?
szopeeen
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 paź 2014, o 11:16
Lokalizacja: Żory





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości