Regulacja Elpi gazu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Regulacja Elpi gazu

Postprzez rawcio11 » 11 cze 2014, o 20:54

Witam serdecznie posiadam ...Golf III sil. 1,8 90km (ABS) do tego instalacja gazowa elpigaz ,zmieniony reduktor na TOMASETTO 100HP MOD. AT 07 , sterownik Voila plus,silnik krokowy nowy...Teraz moja prośba czy jestem wstanie wyregulować to samemu lub odregulować w celu zmniejszenia spalania ,pali w tej chwili około 14l na 100 cykl mieszany...Posiadam interfejs na usb, czy jestem wstanie coś zaradzić samemu czy nie ....Na interfejsie ma tylko podgląd do tych podzespołów podstaowych tzn . sonda lamda jakies Volty ile i tak dalej musiał bym zdięcie zrobić tego .Prubowałem kręciś srubką 2 tą dużą ale niewie czy dobrze zrobiłem .Gdy ją wkręcam to spadają obr.i się zmniejszają volty na lambda , niewiem oco chodzi z tym ogulnie może ktoś coś doradzi jakie parametry mają być ,czy da sie coś zrobić samemu czy też nie ........ :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany:
rawcio11
rawcio11
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 22:05
Lokalizacja: kraków

Regulacja Elpi gazu

 

Postprzez łukasz1983 » 11 cze 2014, o 21:34

rawcio11, Im mocniej wkręcisz tą dużą śrubę to zwiększasz naprężenie membrany,i jak za dużo ją wkręcisz to możesz mieć problem z wolnymi obrotami.
Daj fotki ustawień sterownika,a najlepiej filmik,jak zmienia się wykres lambdy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 12 cze 2014, o 08:39

rawcio11, tylko czy piszesz o interfejsie do komputerka LPG czy do sterownika silnika. Musisz mieć interfejs do sterownika Voila i program - do znalezienia w necie.
Co do samego przebiegu regulacji to naprawdę niema sensu pisać wszystkiego od podstaw. Istotne jest żeby najpierw wyregulować reduktor (szukaj np o metdzie na "bąbelki") a dopiero potem regulacja kompterowo - ustawia się sporo parametrów, napisze ogólnie że najważniejsze jest żeby własciwie ustawić tzw PWA a potem zakres kroków w jakim działa silniczek, i podłączenie do TPS. To sa hasła żebyś sobie trochę poszukał sam jest setki opisów w necie zasady sa te same dla wszystkich instalacji II generacji. Na początek - już po ustawieniu reduktora - możesz też użyć tzw opcji samonauki - akurat nie wiem czy v+ to ma ale raczej wszystkie mają. Potem pojeździsz ocenisz jak działa i możesz zrobić screena z ustawień i coś pokorygujemy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości