Problem z uruchomieniem po długiej podróży

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z uruchomieniem po długiej podróży

Postprzez ChrisHappy » 12 lip 2014, o 10:45

Witam Forumowicze!

Od razu zaznaczam, że miałem problem z dopasowaniem tematu do odpowiedniego działu, ponieważ nie wiem co konkretnie dzieje się z moim Golfem, więc postanowiłem wrzucić go tutaj. W razie gdyby był to zły dział, to z góry przepraszam za niesubordynację :-)

Mam Golfa III z 1993 roku, silnik 1.4 w LPG i po długiej, ponad 300-kilometrowej podróży auto odmówiło posłuszeństwa i nie chce odpalić. Na przekręcenie kluczyka reaguje cichym pyknięciem. To samo dzieje się w przypadku próby odpalenia na benzynie i na LPG. Jako totalny laik jeśli chodzi o mechanikę, postanowiłem po prostu podładować akumulator, jednak nic to nie dało. Wygląda mi to na problem z zapłonem, ale tak jak mówię - nie znam się na tym, więc zanim polecę do mechanika, wolałbym zapytać się kogoś, kto się na tym zna. A nuż sprawa nie jest skomplikowana i uda mi się to zrobić samemu.

Nie jest to pierwsza podróż samochodem w trasie, bo przez ostatnie trzy lata jeździłem nim na studia, co dawało około siedmiu-dziewięciu podróży miesięcznie na trasie 150 km z czego 85 km to droga S3. Trasę 300-kilometrową, o której wspomniałem, pokonałem w poniedziałek. We wtorek jeszcze jeździłem nim po mieście, lecz w środę niestety odmówił już posłuszeństwa.

Z takich ogólnych problemów jakie czasami miewałem z samochodem i nic z nimi nie zrobiłem, bo zdarzały się rzadko:
1) przez ostatnie trzy lata kilka razy zdarzyło się, że po włożeniu kluczyka do stacyjki zza kierownicy przez kilkanaście sekund leciał dym,