Problem z odpalaniem w upaly

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez mundek9098 » 9 sie 2015, o 12:26

Dzień dobry,

Przeczytałem już całe google w poszukiwaniu rozwiązania lecz niestety nic nie mogę znaleźć. Otóż mój golf z silnikiem AAM i instalacja LOVATO 1gen, ma ogromne problemy z odpalaniem w upały. Póki temperatury nie przekroczyły pewnego progu było wszystko ok. W dniu takim jak dzisiaj auto nie pali. Za pierwszym przekręceniem kluczyka słychać pompkę paliwa, lecz nie odpala. potem już jej nie słychać. Na gazie również nie odpala. Jedyne co wtedy pomaga to odpalanie "na plaka" i przegazówka na LPG. Wtedy odpala, można jeździć, gasić do jakiejś godziny postoju na upale - potem znowu problem. Wymieniona cewka bo była popękana, iskra jest. Tak jakby paliwa nie podawał, ale dlaczego wtedy na plaku wszystko chodzi?
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Problem z odpalaniem w upaly

 

Re: Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez łukasz1983 » 9 sie 2015, o 21:37

Ściągnij wtyczkę z czujnika temp. i wtedy odpal.Zrobienie resetu też nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez mundek9098 » 10 sie 2015, o 09:30

Jeżeli chodzi o czujnik temp cieczy chłodzącej (4-pin wtyczka) to odłączałem i nic nie dawało :( Wiem tyle, że na benzynce się trochę jakby dławił (opóźniona reakcja na naciśnięcie pedału gazu). Ma to może jakiś związek?
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Re: Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez łukasz1983 » 11 sie 2015, o 20:54

Zrób reset.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez mundek9098 » 12 sie 2015, o 09:29

Też robiłem, wczoraj po pracy odpalanie na plaka ;/ Na dzień dzisiejszy zrobiłem podmiankę kabli WN i zobaczymy czy coś to da, bo ktoś mnie też na to nakierował.
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Re: Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez łukasz1983 » 12 sie 2015, o 14:55

Ja bym sprawdził cewkę.Często jak kończy się cewka,to zanika iskra jak się rozgrzeje.Jak będziesz miał problem z odpaleniem to sprawdź,czy jest iskra.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z odpalaniem w upaly

Postprzez mundek9098 » 12 sie 2015, o 20:38

Sprawdzane, iskra jest mocna, cewka nowa wymieniona tydzień temu na oryginał Temic. Rano odpala bez problemu, wieczorem bez problemu, po zgaszeniu po jeździe bez problemu. Postoi w słońcu zgaszony i amen..

EDIT: Jest możliwość zamiennego stosowania aparatów zapłonowych (kompletnych) Bosch vs Sagem/VALEO? Bo jeżeli tak to wstawię drugi na podmianę

EDIT2: Na dolegliwości związane z upałem pomogła podmiana aparatu zapłonowego. Poprzedni (nowszy) Bosch prawdopodobnie pokłócił się z czujnikiem Halla ;) Włożyłem aparat od starszego, zatartego silnika (jeszcze VALEO) i jak ręką odjął ;) Dla potomnych: Podczas podmiany fajnym punktem odniesienia jest położenie gniazda z wtyczką - jak włożymy dokładnie tak samo drugi aparat zapłonowy to jedyną rzeczą jaką trzeba zrobić jest zobaczyć, gdzie znajduje się kreska na aparacie zapłonowym (wskazująca pierwszy gar) i od tego miejsca wpinamy kable zapłonowe w kolejności 1-3-4-2 (1 od strony paska rozrządu). Auto powinno odpalić od razu i potem pozostaje tylko regulacja zapłonu (tu jak kto woli: na lampę, na słuch, na oko)
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości