Odpalanie na gazie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Odpalanie na gazie

Postprzez xenonkb » 31 mar 2015, o 23:50

Jako że to mój pierwszy post: Witam wszystkich:)
Wracając do mojego problemu. Posiadam golfa 3 z silnikiem 2.0 8v z gazem sekwencją.
Z racji iż zrobiło się trochę cieplej i ze względu oszczędności chciałem mojego golfa palić od razu na gazie lecz wgl nie chce na nim odpalać. Reduktor został poddany regeneracji co miało pozwolić na takowe odpalanie lecz na zimnym silniku nie ma na to szans. Natomiast na ciepłym też ma problem z odpalaniem bezpośrednio na gazie. Jeżeli odpalam bez dodawania gazu załapie na chwile po czym zgaśnie, natomiast jeżeli podczas odpalania na gazie załapie(na ciepłym) i w tym momencie zacznę pulsacyjne dodawać gazu to zaczyna chodzić. Natomiast na benzynie na zimnym silniku odpala od strzału a na ciepłym trzeba go kręcić z 20s aż powoli wkręci się na obroty. podczas jazdy na benzynie przez chwile jedzie normalnie po czym silnik słabnie spada do wolnych obrotów po czym zaczyna normalnie się wkręcać. Wie ktoś moze w czym tkwi problem?
xenonkb
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 23:38
Lokalizacja: Łochów

Odpalanie na gazie

 

Postprzez tdu1705 » 1 kwi 2015, o 13:04

Sekwencja nie ma w swoim założeniu takie coś jak odpalanie auta na gazie od razu, możesz odpalić auto na gazie ale tylko "awaryjnie", sterownik ma taką funkcje(chociaż większość). Ale jeżeli próbujesz odpalić auto na gazie w szczególności na zimnym to zalewasz go gazem który nie jest w stanie lotnym tylko jako ciecz, z tym zawsze są problemy nawet w gazie pierwszej generacji, odpala od strzału jak jest powyżej 5 stopni i najlepeij jak jest suche powietrze, jak jest za zimno to aku rozładujesz a auto nie odpali.
Są instalacje gazowe które mają możliwość odpalenia bezpośrednio na gazie, ale są to instalacje 5 czy 6 generacji i kosztują one powyżej 6 tyś zł.
Lepiej jak będziesz odpalał na benzynie, długo nie poczekasz i reduktor zagrzeje się do temperatury przełączenia gazu (ja mam ustawiony na 30stopni), silnik dłużej pożyje.


A co do ostatniego problemu ze słabnącym silnikem to mam niekeidy to samo, zdiagnozowałem u siebie problem tym że jak mam benzyne na rezerwie i wcisne za mocno gaz to też mi słąbnie a później leci i wiem że muszę dotankować benzyne. Przypuszczam, żę może być winą tego że w baku jest trochę więcej wody niż zwykle, bo benzyna się skrapla (i inne paliwa także).

To co napisałęm wyżej to napisałem to co wiem ze swojego doświadczenia.
tdu1705
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:38
Lokalizacja: Bytom
Rocznik: 1997
Silnik: AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez xenonkb » 1 kwi 2015, o 16:25

No własnie z jazdą na benzynie mam problemy poniżej połowy zbiornika.
A na gazie mam nawet problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, nie wiem już czym to może być spowodowane, wykręcę dziś mikser jeszcze zobaczyć jak wygląda.
xenonkb
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 23:38
Lokalizacja: Łochów

Postprzez tdu1705 » 2 kwi 2015, o 10:55

wykręć może pompe paliwa i sprawdź czy nie masz am za dużo wody, albo czy pompa nie jest zapchana czymś i pompa ma odpowiednie ciśnienie?
A co do odpalenia na gazie to nigdy nie odpali od strzała (chociaż mnie się to nie zdarzyło bo 2 razy potrzebowałem go tak odpalić).
tdu1705
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:38
Lokalizacja: Bytom
Rocznik: 1997
Silnik: AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez xenonkb » 6 kwi 2015, o 21:15

Problem został rozwiązany, co prawda nie odpala na zimnym na gazie bo parownik jest za daleko od dolotu lecz już bez problemu odpala normalnie. Problem był w parowniku oraz w tym że nie było jednej zaślepki na przewodzie podciśnienia czego nie zobaczyłem i łapał lewe powietrze.
xenonkb
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 23:38
Lokalizacja: Łochów





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość