Obroty - problem tylko podczas jazdy.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Obroty - problem tylko podczas jazdy.

Postprzez andrew_ace » 3 mar 2015, o 09:11

W moim golfie ma miejsce nietypowe jak mniemam zjawisko. Wcześniej problem z obrotami był względnie stały i co kilka kursów pojawiał się cały czas podczas jazdy jak i postoju.

Obecnie sytuacja jest taka:
- obroty nigdy nie spadają poniżej 1200,
- falują, blokują się tylko podczas jazdy/ruchu, zarówno na biegu jak i bez niego,
- po zatrzymaniu samochodu zablokowane/falujące obroty praktycznie zawsze spadają do wartości 1200 i jeśli falowały, to przestają.

Wcześniej byłem pewien, że problem leży w przepustnicy (nastawniku), a teraz jestem zdezorientowany. Może jakiś bliżej nieokreślony czujnik?

Po przełączeniu na benzynę, nie zauważyłem zmian.
andrew_ace
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 lip 2012, o 07:58
Lokalizacja: Rzeszów

Obroty - problem tylko podczas jazdy.

 

Postprzez łukasz1983 » 3 mar 2015, o 09:48

andrew_ace, Wykluczyłeś lewe powietrze?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez andrew_ace » 3 mar 2015, o 09:56

Do tej pory byłem przekonany że to nastawnik, żadnych testów nie wykonywałem.
Lewe powietrze mówisz? Musze doczytać jak się za to zabrać.
Jeśli o to chodzi, to z tego co widziałem lambdę mam w ogóle odłączoną, pewnie z uwagi na instalację gazową.
andrew_ace
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 lip 2012, o 07:58
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez łukasz1983 » 3 mar 2015, o 10:51

andrew_ace napisał(a):Musze doczytać jak się za to zabrać.
Sprawdź szczelność dolotu,podstawę wtrysku i szczelność między przepustnicą a mixerem.U mnie jak poszła uszczelka między przepustnicą a mixerem to ciężko schodził z obrotów i utrzymywał je na ponad 1000 rpm.

andrew_ace napisał(a):to z tego co widziałem lambdę mam w ogóle odłączoną, pewnie z uwagi na instalację gazową.
To pogratulować gazownika.Fachowiec jak się patrzy.A tak serio to niech ci ją podłączy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez andrew_ace » 5 mar 2015, o 10:41

Zaintrygowała mnie kwestia uszczelki pod przepustnicą w temacie lewego powietrza.
Czy demontaż przepustnicy, celem jej przeczyszczenia i dostania się do wspomnianej uszczelki, wymaga dużych umiejętności? Czy laik sobie z tym poradzi? :?:
andrew_ace
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 lip 2012, o 07:58
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez łukasz1983 » 5 mar 2015, o 12:05

andrew_ace napisał(a):Czy demontaż przepustnicy, celem jej przeczyszczenia
Jaki masz silnik?Jak ABU to przepustnicę masz czyściutką.

andrew_ace napisał(a): dostania się do wspomnianej uszczelki, wymaga dużych umiejętności? Czy laik sobie z tym poradzi?
Jasne,że sobie poradzisz.Odkręcasz obudowę wtrysku to ten czarny plastik z logo VW,trzyma się na 3 śrubach na klucz 10-tkę,następnie odkręcasz 4 śrubki na imbusa 4-ke,i po robocie.

Zanim się za to weźmiesz proponuję kupić arkusz A4 papieru na uszczelki,po ściągnięciu starych uszczelek wytniesz nowe.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez andrew_ace » 5 mar 2015, o 12:21

Zdaje się że AEE. Wygląda idento http://www.golf3.pl/topics6/oslona-nadk ... t56954.htm, ale dla pewności sprawdzę po pracy na tabliczce.

[ Dodano: 2015-03-22, 09:56 ]
Pomogła wymiana przepustnicy. Dzięki za porady.
andrew_ace
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 lip 2012, o 07:58
Lokalizacja: Rzeszów





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość