Nie pali na paliwie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nie pali na paliwie

Postprzez soniak87 » 17 sty 2015, o 18:18

Witam miałem cyrki z falowaniem obrotów (http://www.golf3.pl/topics36/zawieszaja ... t69331.htm) zawieszaniem się obrotów. Przepustnica wymieniona silniczek krokowy nowy obroty na LPG spadają tzn puszcze gaz wskazówka moment leci do zgaśnięcia na PB też gaśnie z tym, że jak pod pompuje to go dusi pierdzi nie da się jechać. Jak założyłem silniczek krokowy kupiony na złomie używany to na LPG chodzi normalnie na PB to samo co przy nowym tzn dusi go pierdzi nie da się jechać gaśnie. Jak usunąć tą usterkę bo każdy mechanik się poddaje.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Nie pali na paliwie

 

Re: Nie pali na paliwie

Postprzez Golf Maniak » 17 sty 2015, o 18:43

soniak87 napisał(a):. Jak założyłem silniczek krokowy kupiony na złomie używany to na LPG chodzi normalnie na PB to samo co przy nowym tzn dusi go pierdzi nie da się jechać gaśnie. Jak usunąć tą usterkę bo każdy mechanik się poddaje.


Skoro nie miałeś problemu to po co znowu wymieniłeś silniczek krokowy :?: Chyba że ja nie umiętnie czytam Twój post albo Ty go nie umijętnie napisałeś :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 17 sty 2015, o 22:33

Zmieniłem używkę ze złomu bo działał tylko na lpg na benzynie nie a nowy na benzynie też nie działa a na lpg nie trzyma obrotów regulacja nic nie pomaga
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez pietrasiak2 » 22 sty 2015, o 15:14

Przede wszystkim to po wymianie robi się reset ECU.
Upewnij się czy silniczek pracuje jak tak to do sprawdzenia jest parę rzeczy:
1- Na wyłączonym zimnym silniku odległość palca silniczka , a śrubą regulacyjną dźwigni przepustnicy ma mieć 0,4-0,6 mm
2.Pozycjonowaniem silnika krokowego steruje m/n czujnik cieczy chłodzącej (4 piny , częsta udręka MK3) i Tu bym szukał winy. Sprawdź czy po wypięciu wtyczki wskoczą Tobie obroty do ok 1100rpm , lub na zimnym odpal bez tego czujnika powinien właśnie takie mieć.
3.MK3 są też wrażliwe na nieszczelności układu dolotowego powietrza i układu podciśnienia i to też należy wyeliminować
Jak to sprawdzisz daj znać :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez soniak87 » 23 sty 2015, o 11:07

Po wymianie krokowego nowego zamiennika jak i oryginalnego był reset ECU zawsze pokazywało błąd przepustnicy. Odpiąłem kostkę i obroty troszkę wyższe na LPG i na benzynie jak założyłem LPG normalne na benzynie dusi szarpie pierdzi gaśnie.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez pietrasiak2 » 23 sty 2015, o 20:28

soniak87 napisał(a):Odpiąłem kostkę i obroty troszkę wyższe na LPG i na benzynie jak założyłem LPG normalne na benzynie dusi szarpie pierdzi gaśnie.

Po pierwsze jak się robi reset to "uczy" się sterownik od nowa fabrycznych nastaw,podkreślę że robi się to na paliwie do którego jest motor przystosowany.
Po drugie jak auto ma problemy lub zaburzenia na 2 rodzajach paliwa , to pierwsze co się robi to PB,ponieważ auto jest do niego przystosowane.Nawet porządny gazownik nie zrobi regulacji LPG jak PB nie śmiga.
Ok to tak do przypomnienia.
Proponuję tak; sprawdzić kiedy był wymieniany filtr paliwa i jakie ciśnienie podaje pompa paliwa przy mono wtrysku.i przeczyścić mono
Z elektryki: połączenie z aparatu do cewki na rozgałęzieniu sygnału do LPG.
Wszystkie połączenia (+/-) pod machą instalki LPG ,
Po za tym wizualnie nie sprawdziłeś lub nie napisałeś o dolocie ?
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez soniak87 » 25 sty 2015, o 14:13

Wymieniłem czujnik temperatury odpiąłem akumulator około 20 minut i jeden dzień samochód jeżdził jak nowy na benzynie i na gazie. W chwili obecnej LPG Super działa benzyna na luzie jak gazuje wszystko ok nie dusi nie gaśnie obroty trzyma, w czasie jazdy na paliwie szarpie praktycznie nie można jechać nie zbiera sie. filtr paliwa zmieniałem około pół roku temu, monowtrysk był zmieniany i czyszczony.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2015, o 18:05

Jeśli jest tak jak opisałeś , to prawdopodobnie pompa siada i nie ma wydajności stąd te zaburzenia na PB lub jego mała ilość . Ewentualnie makłada się emulacja,tzn ECU łapie kroki ze sterowniaka LPG.Dzieje się tak najczęściej przy watpliwych połączenia (-) instalki LPG :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez soniak87 » 25 sty 2015, o 21:13

Jak sprawdzić tą pompę? Sprawdzana była na jesieni w warsztacie (przynajmniej tak powiedzieli, że sprawdzili) i była ok Paliwa jest 1/4 baku. Na gazie się nie znam ale instalacje mam podstawową bez sterownika tylko na śrubę.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez guciu8 » 4 lut 2015, o 19:34

Kolega sprawdź regulator ciśnienia paliwa to on pewnie jest problemem.Masz tak może że za pierwszym razem po dłuższym postoju trzeba trochę kręcić nie zapala a za drugim już od strzała?
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości