Nie odpala przy dużej wilgotności

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nie odpala przy dużej wilgotności

Postprzez adhdek » 25 lis 2014, o 11:21

Witam, mam problem z moim golfem. Pierwszy raz zauważyłem to w wakacje. Po obfitym deszczu próbowałem go odpalić, kręcił, ale nie zapalił. Stało się tak też, gdy wjechałem w dość głęboką kałużę (oczywiście bardzo powoli). Zaczął tracić obroty, a przy dodawaniu gazu dusił się, aż w końcu zgasł, i nie odpaliłem go aż nie wysechł. Teraz za każdym razem, jak na dworze jest duża wilgotność, np gdy pada deszcz lub śnieg, mam problemy z odpalaniem. A gdy już załapie, to gdy dodam więcej gazu, dusi się i gaśnie. Tak samo na benzynie jak i na gazie. Dodam, że niedawno wymieniana była kopułka i przewody wysokiego napięcia. Jest ktoś w stanie mi pomóc? :-(
adhdek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 paź 2014, o 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Nie odpala przy dużej wilgotności

 

Postprzez łukasz1983 » 25 lis 2014, o 15:51

adhdek, Skoro wymieniłeś kopułkę i przewody WN to na celowniku jest jeszcze cewka.Dźwignij w nocy maskę,odpal go i psikaj wodą po cewce.Jak będzie widać przeskakujące iskry,lub obroty mocno spadną,to cewka ma przebicie,i jest do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Nie odpala przy dużej wilgotności

Postprzez fgrubass » 25 lis 2014, o 15:54

adhdek napisał(a):niedawno wymieniana była kopułka i przewody wysokiego napięcia.

Z kopułką najlepiej wymienić palec - te elementy ze sobą pracują. Najczęściej polecane przewody to Beru - jakie zamontowałeś? Świece jak stare i styrane to też przydałoby się wymienić (NGK). Obejrzyj cewkę zapłonową a najlepiej spróbuj podmienić na inną.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adhdek » 25 lis 2014, o 19:51

Palec był wymieniany w tym samym czasie do kopułka, świece również. Niestety nie pamiętam jakiej marki były przewody, a poprzednie zmieniłem, bo poprzednie były w opłakanym stanie, na stykach zgromadziła się gruba warstwa białego nalotu. Nowe mają dopiero rok, więc myślę, że są jeszcze dobre.
adhdek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 paź 2014, o 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Gesiu_15 » 25 lis 2014, o 19:53

adhdek, spryskaj te kable wodą , jak będzie wieczór i zobaczysz czy nie ma przebicia jak jest to do wymiany :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez adhdek » 25 lis 2014, o 20:17

A macie może jeszcze jakieś pomysły, co mogłoby być przyczyną?
adhdek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 paź 2014, o 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Paweu » 25 lis 2014, o 20:24

adhdek napisał(a):A macie może jeszcze jakieś pomysły, co mogłoby być przyczyną?


Nic ponad to co zostało już napisane.

Jeśli wymieniłeś przewody i są to chociażby ngk to nie powinieneś mieć wyżej opisanych problemów.

Strzał łukasz1983, pewnie będzie tym właściwym. Sprawdź czy cewka się nie kończy.

Napisz jakie wyniki eksperymentów. Tylko nie dotykaj przewodów podczas gdy silnik pracuje. Bo kolejnego posta już nie napiszesz. :hyhy:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez guciu8 » 4 lut 2015, o 20:26

Raczej to będzie cewka zapłonowa.
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Re: Nie odpala przy dużej wilgotności

Postprzez Schnaider » 15 lut 2015, o 15:12

adhdek napisał(a):Witam, mam problem z moim golfem. Pierwszy raz zauważyłem to w wakacje. Po obfitym deszczu próbowałem go odpalić, kręcił, ale nie zapalił. Stało się tak też, gdy wjechałem w dość głęboką kałużę (oczywiście bardzo powoli). Zaczął tracić obroty, a przy dodawaniu gazu dusił się, aż w końcu zgasł, i nie odpaliłem go aż nie wysechł. Teraz za każdym razem, jak na dworze jest duża wilgotność, np gdy pada deszcz lub śnieg, mam problemy z odpalaniem. A gdy już załapie, to gdy dodam więcej gazu, dusi się i gaśnie. Tak samo na benzynie jak i na gazie. Dodam, że niedawno wymieniana była kopułka i przewody wysokiego napięcia. Jest ktoś w stanie mi pomóc? :-(

Cewka zapłonowa do wymiany.
Miałem dokładnie wypisz wymaluj to samo u siebie.
Dopiero jak kupiłem nową problem został usunięty.
Juz na forum o tym pisałem.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości