mrozi parownik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

mrozi parownik

Postprzez mnich » 18 paź 2008, o 19:06

nie zabardzo orientuje się w problemie ale w moim golfie od niedawna dzieją sie różne rzeczy. po pierwsze mrozi mi parownik , płyn chłodniczy przez jakiś czas jest , a niekiedy wylatuje przez zbiornik wyrównawczy. Rozumiem że auto gaśnie na gazie bo mrozi parownik ,ale o co chodzi z tym układem chłodzenia.
mnich
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:56
Lokalizacja: dąbrowa górnicza

mrozi parownik

 

Postprzez pablomed » 18 paź 2008, o 19:25

Umówmy sie więc że płyn wywala i układ się zapowietrza. Było o tym wiele razy. Przyczyny są od bardzo błachych typu uszkodzony zaworek w korku zborniczka po bardzo poważne typu uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Dmuchnij w wężyk odpowietrzający - ten cienki od zbiorniczka czy jest drożny, obejrzyj jak wygląda płyn i olej (domieszka jednego w drugim) i napisz co stwiedziłeś. Właściwie wszystko to na forum było opisywane.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 18 paź 2008, o 19:32

mnich napisał(a):niekiedy wylatuje przez zbiornik wyrównawczy


kiedy? opisz w jakiej sytuacji to występuje

jeśli przy zakręconym korku na postoju to albo termostat się nie otwiera i płyn się gotuje albo poszła uszczelka pod głowicą przez co do układu idą spaliny i nadmiernie rośnie ciśnienie w układzie...żeby wyeliminować uszczelkę to na zimnym silniku odkręć korek i odpal samochód, jak w zbiorniczku będą pojawiały się bąble to uszczelka do wymiany a jak bąbli nie ma to trzeba chyba zmienić termostat
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mnich » 19 paź 2008, o 15:25

wężyk od zbiorniczka jest drożny i na zimnym silniku nie pojawiają sie bąbelki to chyba uszczelke mogę wyeliminować . Wychodzi na to że będzie to termostat . i jeszcze jedno na tblicy temperatura stoi na pierwszej kresce. Będe musiał jakoś sprawdzić termostat
mnich
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:56
Lokalizacja: dąbrowa górnicza

Postprzez pablomed » 19 paź 2008, o 15:42

mnich napisał(a): jeszcze jedno na tblicy temperatura stoi na pierwszej kresce
to by wskazywało na konieczność jego zmiany, ale jak to się ma do wywalania płynu ze zbiorniczka? Raczej nijak. Jak będziesz zmieniał termostat palcem przez otwór o nim dostaniesz do wirnika pompy, sprawdź czy jest i czy się nie okręcił na osi.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 19 paź 2008, o 18:15

pablomed napisał(a):ale jak to się ma do wywalania płynu ze zbiorniczka?


możliwe jest też że razm z termostatem padł czujnik temperatury ewentualnie wskaźnik
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mnich » 19 paź 2008, o 20:13

Dzięki za pomoc , jutro będe wiedział więcej po wizycie u znajomego mechanika

[ Dodano: 2008-10-21, 17:34 ]
Okazuje się że prrzed przystąpieniem do poważniejszego remontu warto jest wysłuchać paru rad (forum) a także znajomych. Ja zaoszczędziłem i czasu i pieniędzy . Okazalo sie że przyczyną awari była błachostka a mianowicie ........... uszczelka w zbiorniczku wyruwnawczym ....... i kto by pomyślał . Pozdro dla wszystkich i pamiętajcie zczynajcie od ....błachostek.......

[ Dodano: 2008-10-21, 17:35 ]
dokładniej to chodzi o "oring"na korku zbiorniczka
mnich
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:56
Lokalizacja: dąbrowa górnicza


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość