Golf 3 1.6 8v aea bierze olej

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 3 1.6 8v aea bierze olej

Postprzez Kuba21 » 18 sie 2014, o 20:24

Mam problem z moim golfem wymieniam olej co 10tys km mniej niz co 12 miesiecy autko 2 raz łykło mi 2l oleju. Wymieniałem uszczelkę pod głowica i uszczelniacze zaworowe co jeszcze mogę zrobić żeby naprawić to raz a dobrze i jakie będą koszta?

Silnik ma 307tys km i jest w lpg
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Golf 3 1.6 8v aea bierze olej

 

Postprzez łukasz1983 » 18 sie 2014, o 22:56

Kuba21, Zmierz kompresję,pierwsze na sucho i drugi pomiar z olejem.
Jeżeli nie masz żadnych wycieków,uszczelniacze zaworowe wymienione,to jedyne wyjście,że ci kończą się pierścienie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 18 sie 2014, o 23:15

łukasz1983, nie zawsze pomiar kompresji da jakies rezultaty. Pierscienie zgarniajace moga byc juz wyjechane, natomiast odpowiedzialne za cisnienie moga byc ok. Mialem taki przypadek w poprzednim golfie jak kupilem. Golf trzymal ladne cisnienie na wszystkich czterech garach, moc mial, ale olej zarl. Wymienilem uszczelniacze bez sciagania glowicy majac nadzieje, ze pomoze, ale d*pa...
Bedziesz mial u siebie do wymiany pierscienie tak samo i nawet nie mierz cisnienia bo to bez sensu. Polecam zmierzyc cisnienie oleju, bo te silniki lubia je gubic przy wiekszych przelotach a jak juz bedziesz mial rozdlubane tloki z korbami to mozesz podzialac z panewkami :-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Kuba21 » 19 sie 2014, o 05:56

Czyli najlepszym wyjściem było by wymienić same pierścienie zgarniające skoro kompresja na każdym wynosi 12.5bara?

Tylko czy takie rozwiazanie jest dobre na dluższa metę?

Najlepiej by było by wyhonować cylindry nowe tłoki nad wymiar i pierscienie tylko to przedrozy wartosc auta a kupno uzywanego silnika to loteria
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez pablomed » 19 sie 2014, o 10:03

Kuba21, nie wiadomo, silnik musi być rozebrany cylindry i tłoki ocenione. Głowice oceniona bo jeśli zawory mają luzy na prowadnicach to nowe uszczelniacze nie pomogą lub na krótko. 2 litry między wymianami: dla mnie to gruba przesada żeby cokolwiek robić jeśli nic poza tym się nie dzieje ale jak kto chce. Policz koszta oleju i porównaj z kosztami takiej naprawy - ja tu sensu nie widze. Możesz być zakochany w aucie ale obiektywnie to na razie żaden klasyk o którego aż tak warto dbać
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kuba21 » 19 sie 2014, o 21:42

Rozumię Cie ale dużo czasu poświeciłem aucie i chciał bym nim jezdzic jak najdłużej bo to fajny samochód. a znalezienie silnika w przyzwoitym stanie i malym przebiegiem to nie tak łatwo to loteria
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez Gesiu_15 » 19 sie 2014, o 21:47

Kuba21 rozebrać silnik i remoncik , wtedy jak zrobisz wiesz co masz i nic tylko jeździć ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kuba21 » 19 sie 2014, o 22:07

Macie może jakis namiar na jakis warsztat co wykonał by honowanie cylindrów w okolicy woj wlkp?

Gdzie mogę kupic takie tłoki i pierscienie do takiego silnika?
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez Grzesiek2507 » 19 sie 2014, o 23:35

Czy ja wiem czy nielatwo. Nowsze konstrukcje jak AEE to wciaz ten sam slupek. Mozesz dorwac cos ze skody, seata z mlodych rocznikow z pewnym przebiegiem ;-) Zlozysz to na swoj osprzet bez problemu ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Kuba21 » 20 sie 2014, o 06:19

ale czy silnik ten co mam aea to dokładnie to samo co aee ze skody felicji? te same mocowania bloku silnika i skrzyni i całej reszty?
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez Grzesiek2507 » 20 sie 2014, o 11:07

ABU, AEA, AEE to praktycznie ten sam slupek. Ja do skrzyni i osprzetu ABU mialem w poprzednim golfie spiety slupek z AEE, nawet sie ktos nie pofatygowal i nie odkrecil czujnika spalania stukowego, tylko sobie wisial nie podlaczony :lol: Szukaj po symbolach ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Kuba21 » 20 sie 2014, o 16:49

czyli to najlepsze wyjscie kupno uzywanej jednostki z jak najmniejszym przebiegiem i jej zamontowanie na osprzecie z silnika który mam.

[ Dodano: 2014-08-20, 20:41 ]
Silniki mozna powiedziec ze podobne a jak zamontowac go na mocowanie? Bo mój silnik aea ma mocowanie jedno razem z rozrusznikiem z przodu i jedno z tyłu. a silnik abu ma mocowanie tu gdzie alternator a silnik aee ma mocowanie od strony rozrzadu

[ Dodano: 2014-08-22, 16:17 ]
mój silnik to aea i zeby zamontować silnik aee lub abu muszę wymienić sanki od tych silników żeby go zamontować? Bo z tego co widziałem te silniki to maja inaczej mocowania niż moje
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron