Gol3 1.8AAM dużo błedów nie ma obr na zimnym wysokie spalani

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Gol3 1.8AAM dużo błedów nie ma obr na zimnym wysokie spalani

Postprzez kazek_134 » 19 gru 2013, o 12:03

Witam. Mam Golfa jak w tytule, od zawsze borykam sie z jednym problemem: brakiem wolnych obrotów na zimnym silniku ale tylko gdy temperatura powietrza spada poniżej 0 stopni, pożniej jak się silnik nagrzeje jest ok, a ostatnio zauważyłem zwiększone spalanie 15l/100 to trochę za dużo oraz jak się już nagrzeje to czasami wolne obroty są w granicach 1400, zmieniałem juz silniki krokowe nic nie pomogło, dziś jak wymieniłem zaraz po odpaleniu silnik krokowy się odezwał ale tylko raz ( jak później dodałem gazu i puściłem to nie zareagował) duzo czytałem na forach odnośnie tego tematu ale nie znalałem lekarstwa.
Może czujnik temperatury cieczy chłodzącej który w zalezności od temp dawkuje mieszanke, moze zaraz po podłaczeniu krokowego musze rozłaczyc klemę na całą noc.

A to są błędy jakie wskazał VAG:


516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa
516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - BŁĄD SPORADYCZNY
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
kazek_134
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 cze 2012, o 11:05
Lokalizacja: Tarnów

Gol3 1.8AAM dużo błedów nie ma obr na zimnym wysokie spalani

 

Postprzez pietrasiak2 » 19 gru 2013, o 13:08

W/g mnie to walnięty jest czujnik temperatury ciecz lub jego okablowanie do ECU i to powoduje resztę błędów (zaburzenia pracy krokowca )i zwiększone zużycie PB
Po za tym jeszcze sprawdziłbym samego krokowego czy nie zaciera się , i czy ma odpowiednią szczelinę między nim a dźwignią przepustnicy , oraz sprawdziłbym wszystkie styki w zespole mono
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez kazek_134 » 19 gru 2013, o 13:26

Nie napisałem że to LPG. jutro się tym zajmę sprawdzę czy na zimnym silniku zapali bez podpietej wtyczki od czujnika, jezeli zapali to znaczy ze zepsuty, dzieki za posta, jutro opiszę rezultaty:)

[ Dodano: 2013-12-22, 12:37 ]
Jednak silnik krokowy nie sprawny, jeżdzę narazie bez ale ciązko utrzymać wolne obroty na zimny silnkiku, ile kosztuje silnik krokowy 70 zł

[ Dodano: 2013-12-24, 09:20 ]
Kupiłem nowy silnik za 90zł czujnik tez wymieniłem i dalej to samo, czasami ten silnik reaguje a czasami nie, zrobiłem przerwę miedzy prze pustnica a silnikiem krokowym. Dalej na zimnym gaśnie doprowadza mnie to do szału, noi wysokie spalnie gazu 15l/100km.
kazek_134
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 cze 2012, o 11:05
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez przemke » 14 maja 2014, o 08:47

Jak tam poszło ? Jeżeli nadal masz problemy to może być jak u mnie : słaba/walnięta sonda lambda. Miałem bardzo podobnie, tez na zimnym głównie -ten sam silnik - i męczyłem się bardzo długo, zanim sam na to wpadłem kiedy spalanie dodatkowo skoczyło. Z tego co słuszałem wskazanie na komputerze może być niedokładne
Jak już to kup oryginał Boscha za ok. 170z
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez ci-nek » 18 cze 2014, o 01:34

Proponuje przy tej okazji poodkręcac połączenia masowe na korpusie silnika i porządnie je przeczyscić.
Avatar użytkownika
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość