Falowanie silnika i jego dziwne zachowanie.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Falowanie silnika i jego dziwne zachowanie.

Postprzez Gutted93 » 29 lis 2014, o 15:34

Witam szanownych forumowiczów.
Na wstępie dodam, że jestem nowym użytkownikiem na forum.

Przejdę do problemu.

Otóż posiadam z tatą na współ Golfa 3, 1.8 z 1996r z instalacją LPG (2 letnią) od około 3 lat.
Problem był w zasadzie od początku, otóż auto zachowywało się dość dziwnie. Jak mu odwaliło to nie chciał odpalić (w ogóle/problem został rozwiązany, bo wina była po stronie instalacji LPG), dławił się itp. Jakieś 2 miesiące temu przy gruntownym remoncie układu wydechowego problem się rozwinął.
Silnik przy odpalaniu na zimno dosłownie wariuje. Obroty skaczą mu od 2 do nawet 6 tysięcy, co dość dziwnie wygląda zwłaszcza jak się stoi na czerwonym, na luzie. Przy zmianie biegów - zwłaszcza z 1 na 2 i z 2 na 3 obroty podskakują o około tysiąc lub dwa. Przy swobodnym wciskaniu sprzęgła również czasem występuje ten problem.
Niejednokrotnie obroty po prostu nie chcą zejść poniżej 2 tysięcy.

Przed remontem układu wydechowego został wymieniony silniczek krokowy i przewody wysokiego napięcia na nowe, wyczyszczony gaźnik, kopułka, palec rozdzielacza i nic.
Problem nadal był i jest.

Czy któryś z Was się z czymś takim spotkał ?
Jeśli tak to jak rozwiązał ten problem ?

Pozdrawiam
Gutted93
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29 lis 2014, o 15:01
Lokalizacja: Bydgoszcz

Falowanie silnika i jego dziwne zachowanie.

 

Postprzez łukasz1983 » 29 lis 2014, o 21:17

Gutted93, Na początku zrobił bym reset ECU,oraz sprawdził szczelność podstawy wtrysku.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez alan1604 » 5 gru 2014, o 20:53

Łukasz1983 dobrze gadasz :drunk: U mnie falowały właśnie obroty, nie raz do 500 spadało i szarpał na postoju, wymieniłem podstawę wtrysku i właśnie na noc akumulator odłączyłem i zupełnie inne auto :D A i jeszcze wcześniej miałem błąd mieszanki bo na benzynie przerywał w czasie jazdy, a teraz miodek ;)
Avatar użytkownika
alan1604
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 21:10
Lokalizacja: WIELUŃ

Postprzez golf 1.4 » 6 gru 2014, o 00:53

Powiem tak, ile razy ja już resetowałem ecu i nigdy nie było lepiej po tym, więc nie wiem czy jest sens to robić. Wymienień podstawę wtrysku a wszystko wróci do normy, ja u siebie to samo miałem, wymieniłem podstawę i chodzi jak marzenie. utrudniony dostęp jest do 2 nakrętek przy silniku ale poradzisz sobie ;-)
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 6 gru 2014, o 09:17

golf 1.4 napisał(a):Powiem tak, ile razy ja już resetowałem ecu i nigdy nie było lepiej po tym, więc nie wiem czy jest sens to robić.
Jak nie usuniesz usterki,przez którą obroty kuleją to się nie dziw.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 9 gru 2014, o 20:42

W 1.8 90km 1996r jest monowtrysk jednopunktowy?? <----------sorry za głupie pytanie ale właśnie też będę kupował na złomie tą podstawę i wolę wiedzieć jak zapyta.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości