Docieranie 2.0 8v lpg

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Docieranie 2.0 8v lpg

Postprzez Ziołomasta » 8 gru 2014, o 13:45

Witam;] Robiłem remont silnika w 2.0 8v 2e wymienione zostały pierścienie, planowana głowica, uszczelniacze, filtr oleju, olej i wszystkie uszczelki przy sciąganych częsciach. Chcialbym wiedzieć jak go docierac ile mniej więcej kilometrów należy przejechac przy spokojnej jeździe. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziekuje :-)
Ziołomasta
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 paź 2014, o 10:24
Lokalizacja: Rumia

Docieranie 2.0 8v lpg

 

Postprzez k-m-r1 » 8 gru 2014, o 20:05

15w40 po 4-5 tys wymiana oleju

4-5 tys km jazda 2- 4 tys obrotów
nie za wolno i nie mniej jak 2000 i nie katować więcej jak max4000

potem syntetyk jakieś 5w35 ??? czy co tam lubisz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Opik » 8 gru 2014, o 21:38

k-m-r1 napisał(a):potem syntetyk jakieś 5w35 ??? czy co tam lubisz


taaa, wodę niech zaleje od razu :lol:

5w40 ew 10w40, bardziej wodnistych olejów ten silnik nie będzie zbyt lubił niestety, to wiekowa konstrukcja i takie przedabrzanie na pewno mu nie poprawi żywota
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 8 gru 2014, o 21:59

Ziołomasta, olej jak coś bym lał 10w40 np Valvoline , jest bardzo dobrym olejem , nie jeden jeździ na Valvoline i nikt nie narzeka :)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Ziołomasta » 9 gru 2014, o 12:17

Dlaczego powyżej 2 tys? Obstawialem jeździć na początku na niższych obrotach zeby powolutku się docierał.
Ziołomasta
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 paź 2014, o 10:24
Lokalizacja: Rumia

Postprzez Opik » 9 gru 2014, o 23:09

Ziołomasta, przy docieraniu silnika nie wolno go zamulać, poniżej 1,5 tys układ korbowy jest poddawany dużym obciążeniom, jazda pod górkę mając 1,5 tys obrotów bardziej szkodzi silnikowi niż gdybyś go zakręcił do 4 tys.

Bez popadania w paranoje, wiadomo że jak będziesz jechał spokojnie na 5tce mając te 1800 obr to się nic nie stanie, ale unikaj przyspieszeń z tak niskich obrotów i nigdy nie dopuszczaj do sytuacji, że wciskasz gaz a on nie przyspiesza albo nadal zwalnia - przy podjazdach redukuj biegi odpowiednio wcześnie itd
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Ziołomasta » 10 gru 2014, o 00:50

Opik Dzięki wielkie za rady jeżdze średnio teraz na 2/2,5 tysiaca. Obstawialem docieranie na około 1000 km ponieważ wymienione zostały pierścienie a nie tłoki ktore wymagają docierania z dłuższym dystansem. Dzieki za rady a olej bd 10w40 po wymianie :]
Ziołomasta
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 paź 2014, o 10:24
Lokalizacja: Rumia

Postprzez Opik » 10 gru 2014, o 01:31

pinć złoty na konto przelej będziemy kwita


tylko ten mineralny też zalej jakiś sensowny, a nie z KFC :D Castrol tanio kupisz i jest naprawdę dobrym olejem. No i nie pozwalaj mu się zbyt mocno rozgrzać (olejowi), tzn unikaj dłuższych przelotów autostradami w okolicach 150 itp itp
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości