czujnik temperatury powietrza zasysanego

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

czujnik temperatury powietrza zasysanego

Postprzez rafal_h5 » 16 lis 2010, o 13:59

witam

gdzie znajduje się w golfie czujnik temperatury powietrza zasysanego z silnikiem 2.0 GTI 8v 115 km?

dziękuje z góry za pomoc
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk

czujnik temperatury powietrza zasysanego

 

Postprzez pablomed » 16 lis 2010, o 20:19

w przepływomierzu, dojrzysz coś wystające do kanału powietrza jak podniesiesz pokrywe filtra powietrza i spojrzysz do przepływomierza. To jest osłonka plastykowa a w niej termistorek wielkości ok 2 mm.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rafal_h5 » 17 lis 2010, o 09:30

witam

czy to jest ten czujnik zaznaczony za zdjęciu?? Obrazek
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez b-bobo » 17 lis 2010, o 16:55

Witam. :-D tak to jest ten czujnik :super: :super: a co koleżo ci się dzieje :chytry:
Avatar użytkownika
b-bobo
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 19:52
Lokalizacja: Lipsko

Postprzez rafal_h5 » 18 lis 2010, o 09:52

u mnie sprawa wygląda następująco w aucie jakby brak mocy to samo na benzynie jak i na gazie maksymalne osiągi to jakies 120-130 km/h. Byłem na komputerze u znajomego i wykazał mi następujące błedy:

552 - przepływomierz powietrza
522- czujnik temperatury płynu chłodzącego
523 - czujnik temperatury powietrza zasysanego

tylko z tym komputerem było tak że ma on oprogramowanie uniwersalne i udało mu się tylko raz uzyskać połączenie i podglądnąć te błęty jakie wyrzuciło wyżej.

Chciałbtm najpierw zacząć od najtańszej rzeczy czyli czujnika temperatury płynu chłodzącego tylko znowu jak się dowiedziałem jest ich kilka w aucie który najprawdopodobniej będzie???? ja bym raczej stawiał na ten z czteropinową wtyczką przy krućcu z przodu silnika (raczej zaczne od zakupu tego )

następne moje pytanie czy czujnik temperatury powietrza zasysanego można wymontować z przepływki ( i jak on jest tam zamontowany na zatrzask ??)czy jest on tam na stałe. patrzyłem ceny całych przepływek na allegro i trzeba dać około 400 zł :-( z samym czujnikiem się nie spotkałem
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez pablomed » 19 lis 2010, o 18:36

błędów jest tak dużo że należy szukać raczej awarii kablowania, np słabej masy. Ale najpierw pozdejmuj wtyczki od przepływmierza i czujnika temperatury płunu ( w króćću na górny waż z chłodnicy przy głowicy). Włącz zapłon, weź miernik, zmierz napięcie zasilające czujniki ma być ok 4.8 - 5V: we wtyczce czujnika wody między pinami 1 i 3 (numerki na wtyczce) we wtyczce przepływomierza - styki 1 i 4. Jeśli te napięcia są masz wykluczoną awarie okablowania. Między odpowiednimi stykami czujników mierzysz opory normy te same znajdziesz na forum i wyjaśniasz w ten sposób kwestię czujników. Opis sprawdzania przepływomierza (mechanicznego działania klapki oraz elektronicznego) znajdziesz na forum dawałem kilka razy.

A co do tego czujnika zerknę i napiszę leży mi coś w garażu.

daje się tym kiwać ale musiałbym zdjąć wieczko z przepływomierza żeby sprawdzić jak wyjąć - a nie będę tego teraz robił.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rafal_h5 » 20 lis 2010, o 14:01

pomierzyłem napięcia według zaleceń i wygląda że wszystko w normie

napięcie czujnika wody 4,98 V
napięcie czujnika przepływomierza 4,98 v



natomiast za pomiar oporów się nie brałem jeszcze nie mogę znalezc jak się to mierzy narazie przewaliłem forum ale tak z grubsza z braku czasu jutro może dłużej zasiąde i cos znajde.
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez pablomed » 21 lis 2010, o 20:21

po prostu na razie przyłóż miernik ustawiony na omy do styków w przepływce i czujniku wody odpowiadających tym na których mierzyłeś napięcie. Rano na zimnym silniku to ma być ok 3 komy - na razie tak orientacyjnie, na czujniku wody w pełnie rozgrzanego silnika będzie ok 250 omów. Do zgrubnej oceny to wystarczy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rafal_h5 » 22 lis 2010, o 16:44

pomierzyłem opór i na obu czujnikach wyszło około 3,25 kilo oma , żeby być pewny czujnika temperatury wody to go poprostu wymieniłem na nowy koszt to 15 zł. i sam teraz niewiem co sądzić :-( zaczeło mi dziwnie klekotać jakby w okolicy silniczka krokowego , kolektora albo niewiem może silnika i niewiem sam co o tym sądzić?? tego klekotania nigdy wcześniej nie było
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez b-bobo » 23 lis 2010, o 01:03

Witam.Z tym przepłwomierzem to przesada.Są na alegro nowe po ok 200zł zamienniki. w dziale ,,czujniki'' szukaj. Ponoć od Alfy romeo terz się nadaje ale nie wiem,czytalem gdzieś na dziale, ze tak. Jak będzie uszkodzony przepływomierz to będzie spadek mocy. czujnik jest zalany na stałe bo on jes połączony z spiralką w tej puszce na przepływomierzu to jest jedna całość. Mozesz zajżeć czy nie zacina się klapka w przepływce ma się swobodnie otwierać i zamykać jak jest po strzale to bedzie zacierac. mozesz sprubować przytrzeć go w tym miejscu by nie zacierał.

[ Dodano: 2010-11-23, 00:19 ]
A co do tego klekotanianto poprostu zawory klekotały jak silnik rozgrzałeś konkretnie to tak słychać.Luz kasuje sie sam hydraulicznie.A jak masz rozgrzany silnik to tak klekota bo jes rozgrzany olej.
Avatar użytkownika
b-bobo
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 19:52
Lokalizacja: Lipsko

Następna strona




Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość