Czujnik temperatury 1.4 ABD

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik temperatury 1.4 ABD

Postprzez Michu! » 24 lip 2014, o 12:39

Witam!
Zakładam nowy temat, bo stary o podobnym temacie jest zamknięty.

Mianowicie chodzi mi o to czy kolory pasków na tych czujnikach maja jakieś znaczenie?
Wymieniałem dziś króciec i przy okazji wyrzuciłem stary czujnik z żółtym paskiem (nie wyglądał za ciekawie już i nie był chyba oryginalny) i zastąpiłem go używanym ale oryginalnym czujnikiem z niebieskim paskiem. Oczywiście wszystko zaczeło idealnie działać, temperatura minimalnie powyzej 90 i włącza się wentylator, przed wymiana wentylator wlaczal sie dopiero powyzej 100 stopni.
Wszystko jest ok, ciekawi mnie tylko czy to, że dałem czujnik z niebieskim paskiem nie było moim błędem.. z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Czujnik temperatury 1.4 ABD

 

Postprzez łukasz1983 » 24 lip 2014, o 13:06

Michu!, Ja bym się nie przejmował paskami.
Najważniejsze żeby czujnik był ori i dawał poprawne wyniki w odpowiedniej temperaturze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 24 lip 2014, o 13:23

Michu! jak temperaturę pokazuje dobrze , odpala jak zimny to nie ma co się przejmować tylko jeździć . Podróbki to jeszcze się nie założy a już są problemy ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fuqet1 » 24 lip 2014, o 21:01

Oryginanie w ABD były żółte czujniki ale z tego co wiem niebieski jest zamienny z żółtym ( tak podają katalogi części w sklepach) więc nie powinno być problemu.
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 24 lip 2014, o 21:06

fuqet1 napisał(a): były żółte czujniki

fuqet1 napisał(a):niebieski jest zamienny z żółtym

dokładnie tak chociaż te czujniki czasami ciężko dobrać żeby działało ok
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 851
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fuqet1 » 24 lip 2014, o 21:06

Też jakiś czas wymieniałem czujnik miałem żółty ale w sklepie dostałem niebieski . Temperatura na zagarach była taka sama jak na starym czujniku , ale po 9 miesiącach czujnik się zepsół spierwszym lipca odmówił posługi. Teraz oczekuję na decyzję reklamacyjną.

[ Dodano: 2014-07-24, 20:10 ]
MiroGti napisał(a):dokładnie tak chociaż te czujniki czasami ciężko dobrać żeby działało ok

napewno unikałbym towaru z najniższej półki tj hans prais czy jak mu tam tanie ale badziewne, słyszałem kiedyś że ktoś kupił , włożył i okazało się że nowy i już uszkodzony
Ostatnio edytowano 24 lip 2014, o 21:07 przez fuqet1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 24 lip 2014, o 22:10

U mnie w ABU jest żółty,ale ja bym się kolorem nie przejmował,byłe by czujnik był orginalny.Czy on ma żółtą obwódkę,czy niebieską czy czerwona jest bez znaczenia.Czujnik ma mieć odpowiednią oporność przy danej temperaturze.
Kolory czujników zmieniały się o ile dobrze pamiętam w zależności w którym roku były produkowane.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 24 lip 2014, o 22:11

Tanie czujniki za 20-kilka zeta nadają się od razu na złom, mają źle dobrane parametry. Na zegarach przy ori czujniku jest 90, natomiast na tych badziewiach pokazuje 70, 80, 110 nawet. Niestety z czujnikami loteria, polecam zakup oryginału w ASO, koszt ok 100 zeta, a satyswakcja gwarantowana.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k-m-r1 » 25 lip 2014, o 07:13

U mnie byłpasek żułty
tani zamiennik z żułtym paskiem to niewypał

teraz smigam na niebieskim coprawda temp pokazuje ciut wyższą niż żułty ale smiga

niebieskie był podobno w polo montowane
jeśłi opory obwodów pokrywają sie ze sobąto smigac az padnie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Michu! » 25 lip 2014, o 08:21

To jest właśnie oryginał, używka ale w dobrym stanie i działa jak należy.
Przynajmniej jest temp 90 a nie 110 jak przy tym z żółtym paskiem.. dzięki za odpowiedzi ;-) teraz będę spać spokojnie, bo nie dawało mi to spokoju :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości