1.4 abd problem z obrotami

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.4 abd problem z obrotami

Postprzez Kml89955 » 2 mar 2015, o 22:50

Witam mam problem z obrotami. Na zimnym silniku po odpaleniu najpierw trzyma na 2tyś po chwili dopiero schodzi do normalnej wartości na ssaniu 1000-1100 czasami potrafi zgasnąć lub na skrzyżowaniu obroty zawieszają się w okolicach 1.5-2tyś. Na ciepłym silniku jest dużo lepiej wprawdzie przy odpaleniu wchodzi na 3k ale tylko na chwilę i potem już normalnie 750-800obr. Próbowałem coś ustawiać przy przepustnicy jest śrubka którą pcha silniczek krokowy i otwiera przepustnicę odkręcałem tą śrubkę to najpierw silnik gasł zaraz po odpaleniu a potem znów wszedł na wysokie obroty i tak trzymał. Krokowy wysuwał trzpień chyba na max. Odpiąłem czujnik temp ale nie było większej różnicy. Nie wiem co może mu dolegać ale jest to strasznie denerwująca usterka .
Kml89955
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:08
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4abd
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

1.4 abd problem z obrotami

 

Postprzez łukasz1983 » 3 mar 2015, o 09:49

Kml89955, Zrób reset ECU.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kml89955 » 3 mar 2015, o 20:32

Robiłem reset i przez chwilę chodził idealnie a potem znów obroty szalały. Dzisiaj dowiedziałem się że mam uszkodzony termostat bo jest cały czas otwarty i może czujnik temperatury przekłamuje przez co szaleją obroty .
Kml89955
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:08
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4abd
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 4 mar 2015, o 00:42

Może podstawa wtrysku już łapie lewe powietrze? Co do czujnika temperatury wody to jak chcesz kupić to tylko oryginalny Elth, nie żaden febi lub jakiś inny wynalazek. ma być ori czujnik żeby prawidłowo pokazywał temp. i silnik chodził na zimnym. Mój na zimnym za to łapał mega muła (zalewał się) ale dziś kupiłem ori czujnik firmy Elth i wszystko jest cacy :-D temperaturka na wskaźniku 90 stopni a nie jak wcześniej ledwie 70 i na zimnym już nie zamula.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kml89955 » 4 mar 2015, o 16:21

No właśnie mam też ten problem że temp dochodzi max do 3 kreski no już jak długo stoi to na chwilę 70st. i to jest max. a co do lewego powietrza to sam nie wiem , jak można najprościej sprawdzić czy nie ma lewego powietrza psiknąć tam czymś ?
Kml89955
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:08
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4abd
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 5 mar 2015, o 01:05

na odpalonym psiknij tam plaka i jeśli zacznie równiej chodzić to wiedz że podstawa wtrysku do wymiany. W moim przypadku było to już tak zużyte że było słychać jak delikatnie syczy przy podstawie i jak dołożyłem palce to czułem jak zasysa je.

[ Dodano: 2015-03-05, 00:09 ]
Tu masz czujnik oryginalny gdybyś chciał kupić :-P
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 08249.html
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kml89955 » 5 mar 2015, o 18:44

podstawa wtrysku raczej szczelna bo psikałem dmuchałem itp. a różnicy nie było w obrotach. Przesmarowałem jeszcze linkę od gazu i jest lepiej , ale miałem taką sytuację że samochód odpalił na zimnym silniku ładnie na ssaniu, przejechałem 1km i na skrzyżowaniu po wciśnięciu sprzęgła zgasł , a powinien już pracować na niższych obrotach bo był już lekko rozgrzany , dopiero po ponownym odpaleniu chodził na niższych obrotach (około 750). I wydaje mi się że to może jednak nastawnik obrotów się zacina.
Kml89955
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:08
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4abd
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe





Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości