Problem - wyłączający się wzmacniacz

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Problem - wyłączający się wzmacniacz

Postprzez PiCeK99 » 4 sty 2009, o 23:55

Witam. Mam taki problem - zrobiłem sobie małe car audio, wszystko podłączyłem i gdy daję głośniej wzmacniacz mi się rozłącza, jakby dostawał za mało mocy czy coś...
Wzmacniacz Toxic TX-1600N
Skrzynka Soling CP123
Zestaw odseparowany Powerbass S6C
Ma ktoś jakiś pomysł czego to może być wina? Gain na wzmaku ustawiony na połowę, gdy daję radio głośniej to wzmak się wyłącza i muszę wtedy wyłączyć i po chwili włączyć radio żeby grało dalej... Jak ktoś wie o co chodzi to byłbym wdzięczny za pomoc :mrgreen: :-P
PiCeK99
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4 sty 2009, o 01:16
Lokalizacja: Lębork

Problem - wyłączający się wzmacniacz

 

Postprzez Stealth » 5 sty 2009, o 11:32

Mi się zdaje, że wyłącza Ci się dlatego bo jednak wzmak potrzebuje sporo prądu a Ty musisz mieć zbyt słaby akumulator i dlatego Ci pada. U mnie tak czasem jest jak odpalam auto a radio gra - też mi wyłącza się, z tym że wszystko - radio itp. Pomocą do tego mogłoby być zamontowanie kondensatora oraz (jak masz stary) akumulatora.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez e2 » 5 sty 2009, o 11:37

Stealth napisał(a):Pomocą do tego mogłoby być zamontowanie kondensatora oraz (jak masz stary) akumulatora.


Jakiego kondensatora? Sprawdzić alternator, ładowanie aku, podać więcej parametrów sprzętu (moc, grubość kabli, co i pod co jest podpięte itd.). Kondensator to by się przydał, ale od 600w, których on na pewno nie ma.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Stealth » 5 sty 2009, o 11:41

e2 napisał(a):
Stealth napisał(a):Pomocą do tego mogłoby być zamontowanie kondensatora oraz (jak masz stary) akumulatora.


Jakiego kondensatora? Sprawdzić alternator, ładowanie aku, podać więcej parametrów sprzętu (moc, grubość kabli, co i pod co jest podpięte itd.). Kondensator to by się przydał, ale od 600w, których on na pewno nie ma.


Może faktycznie ma sporo tych Watów a kondensator by nie zaszkodził - zresztą to są moje sugestie. Każda uwaga dobra.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez golfik60 » 5 sty 2009, o 11:50

ja bym proponował wymiane aku na żelowy a jak to nie pomorze to mały kondensator
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez e2 » 5 sty 2009, o 11:56

Stealth napisał(a):Może faktycznie ma sporo tych Watów a kondensator by nie zaszkodził


Ta jasne, na skrzyni solinga? Jak ma podane z 600w to może i wyciągnie z 200-300W. Smutna prawda niestety :(.
golfik60 napisał(a):ja bym proponował wymiane aku na żelowy


a ja bym jednak proponował najpierw sprawdzić to co podałem... same kable jak są za cienkie to nie będą dawały odpowiedniego zasilania. Poza tym może być uwalona klema, źle podpięte, bezpiecznik na wzmaku nie daje rady, za słaby kabel remote, który odłącza wzmak (przerabiałem to już). A wy od razu kondek albo aku... klapki na oczach? Nie znamy niczego tak naprawdę co on ma w aucie, a Wy już żelowe aku polecacie :).
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Stealth » 5 sty 2009, o 11:58

Cieszy fakt, że znasz się na tym lepiej niż my.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez e2 » 5 sty 2009, o 12:25

Stealth napisał(a):Cieszy fakt, że znasz się na tym lepiej niż my.


<skromność mode on>

ktoś musi :D

<skromność mode off>

żart ;). Chodzi po prostu o to by on podał w końcu jakie ma kable, jakie mają parametry głośniki, sub. wzmacniacz i radio. Co jest podpięte do wzmacniacza itd. Bo jak sam sub to może to być wina za cienkiego kabla remote, braku styku masy, słabego podpięcia zasilania itp. Może nie robię CA profesjonalnie, ale staram się mięc o tym wiedzę by znajomym podpowiadać. Dużo czytam i rozmawiam o tym to i jakaś wiedza w głowie być musi ;). A forum jest w końcu by pomagać jak najmniejszym nakładem pracy oraz pieniędzy potrzebnych do rozwiązania problemu :).
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golfik60 » 5 sty 2009, o 12:47

więc jeśli juz zaczynamy profesjonalnie rozmawiać o car audi tona początku należało by sprawdzic głośnik i wzmak czy głośnik jest odpowiednio dopasowany tak aby nie dochodziło do sprzężenia zwrotnego bo w takim przypadku tez dojdzie do wyłączenia wzmaka

[ Dodano: 2009-01-05, 11:55 ]
więc tak z tego co nalazłem to wzmak ma imperancje 2 ohm na kanał a głosnik ma impedancje 4 ohm więć po mojemu skrzynia powinna być podłaczona pod 2 kanały aby impedancja się wyrównała
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez PiCeK99 » 5 sty 2009, o 12:59

Pod wzmak mam podpięty zestaw odseparowany na 2 kanałach a pozostałe 2 w mostku są dla suba. Kable wymieniłem na trochę grubsze ale to nic nie dało w sumie. Aku miałem słaby - tylko 44Ah teraz mam 55Ah i też chyba nie widzę różnicy...
PiCeK99
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4 sty 2009, o 01:16
Lokalizacja: Lębork

Postprzez golfik60 » 5 sty 2009, o 13:02

zauwarzyłem ze zestaw tez jest 4 ohm wieć ja bym tobie proponował znałeść jakiś wzmak z impedancja 4 ohm i spróbować podpiac do na krótko i zobaczyc czy sie nie wyłączy
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez valenti.no » 5 sty 2009, o 14:08

jaki masz tam przekrój kabla zasilającego?

aaaaa i jak masz ustawiony wzmacniacz?? pamietaj ze jak sie stroi wzmacniacz to ustawiasz radio na ok 3/4 głośności a wzmacniacz jak najmniej i potem regulujesz wzmacniaczem, jak słyszysz ze głośniki harczą to skrecasz mniej na wzmacniaczu- zasada prosta- mniej na wznacniaczu- wiecej na radiu!

[ Dodano: 2009-01-05, 13:21 ]
i tak szczerze mowiąc jak czytam niektóre posty to... :-o
audio:

Clarion DXZ958RMC
DLS R6A + Scan Speak D2904/600000 + Xtant X604 + 1/2 F
JL Audio 10w0 + JL Audio a2150 + 1/2 F
valenti.no
Badacz tematu
 
Posty: 399
Dołączył(a): 16 mar 2008, o 18:36
Lokalizacja: Toruń

Następna strona

- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości