Pomoc z doborem wzmacniacza

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Postprzez microsd » 21 gru 2013, o 14:03

gawior, To jaki subwoofer polecasz do 300 max 350 zł chodzi o nowy, ja nie chce takiego subwoofera co mnie będzie już slychac 0.5 km lub 1km to to ma być dzwiek kierowany do kierowcy i pasazerow w samochodzie a nie do przechodniow z ulicy, chyba wiesz o co mi chodzi :)

[ Dodano: 2013-12-21, 13:25 ]
Porsche, Ja wiem że podłączenie kabli do wzmacniacza nie jest tam wielką filozofią, tylko poprostu nie wiem gdzie plusowy kabel od akumulatora przeprowadzić od komory silnika zeby przeszło przez kabinę. No masz racje z tym radiem ze ma tam jakies 4x15 wat po tam gdzie kupowałem głosniki to mi sprzedawca powiedzial ze jest tylko taka moc radia
microsd
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:52
Lokalizacja: Poznań

 

Postprzez Porsche » 21 gru 2013, o 16:31

Nic bardziej prostego.
Za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego (troszkę niżej) na grodzi jest gumowa zaślepka. Wyjmujesz i tamtędy wkładasz kable do kabiny (ja mam podpięty + i - pod akumulator). Dalej kablem tym manewrujesz w okolicach skrzynki bezpieczników, musisz zdjąć klapkę skrzynki i wykręcić plastikowy element tej skrzynki. Kablami lecisz w kierunku słupka drzwi, trzeba wyjąć z zatrzasków ten element plastikowy słupka i od razu dolne listwy progowe wyjąć z zatrzasków. Kable idą do tyłu, tam pod siedzeniami i do bagażnika. Pamiętaj, żeby tą gumową zaślepkę włożyć (wywierć w niej otwory szerokości kabli, przepuść przez nie kable i wmontuj tam gdzie była). Wieje chłodem tamtędy po nogach i strasznie silnik hałasuje bez tego. Dałem rade przepuścić tą drogą dwa "niebardzoelastyczne" przewody 2G, to i te o mniejszym przekroju przejdą. Do akumulatora dałem pod zbiorniczkiem i przy błotniku. Tuż przed samym aku na "+" bezpiecznik.

Kable sygnałowe puściłem środkiem (ja mam takie z kablem remote w środku). W popielniczce z tylu są wkręty na gwiazdkę, tuż przed hamulcem ręcznym są śruby na klucz 10, plastikowy element, w którym jest schowek tak popularny na CB radio, też jest na śruby 10 plus po jednym lub dwa wkręty po bokach (przy nogach) na śrubokręt gwiazdka. Warto odkręcić tylne siedzenia, żeby łatwiej kable te było puścić pod wykładziną do środka siedzenia. Jak zdejmiesz siedzenia, można odgiąć tą wykładzinę i bez problemu kabelek się puszcza. Jak zdejmiesz ten pierwszy plastik pod radiem (ten popularny na CB radio) to już powinieneś bez problemu kabel od góry przez kieszeń radia puścić.

Kable do przednich głośników tak samo jak zasilające, w tej chwili mam je puszczone na tył radia, nie kombinowałem nic dalej, poczekam na cieplejsze dni, strasznie szybko teraz palce robią się sztywne:)

p.s. Zapomniałem, tam przy skrzynce bezpieczników jest uchwyt do otwierania maski, trzeba go odkręcić, dwie śruby na gwiazdkę.
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok

Postprzez microsd » 21 gru 2013, o 17:19

Porsche, a jak wygląda ta gumowa zaslepka co musze rozwiercic ? A jeszcze chciałem się zapytać, czy musze masowy kabel do wzmacniacza podlaczyc do akumulatora, czy moge bezposrednio wziasc mase np ze srubki w bagazniku albo innego elementu tam gdzie moglbym podlaczyc mase z wzmacniacza ?

[ Dodano: 2013-12-21, 16:40 ]
Porsche, A ten schowek na te cb radio to jest w tym miejscu od razu pod popielniczką ? tam gdzie można włozyc np. płyty lub inne małe rzeczy ?
microsd
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:52
Lokalizacja: Poznań

Postprzez k0nr4d » 21 gru 2013, o 17:41

Masa wzmacniacza może być z karoserii, ale nie ze 'śrubki', tylko np spod śruby mocowania pasów bezpieczeństwa.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez microsd » 21 gru 2013, o 17:56

k0nr4d, Ok to dobrze bo już myslalem ze bede musial obowiazkowo przeprowadzac z akumulatora mase
microsd
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:52
Lokalizacja: Poznań

Postprzez gawior » 21 gru 2013, o 19:40

Zdejmij pokrywę bezpieczników i dalej masz plastikową kratkę. Wyciągnij ją i gąbkę naf nią. Dalej za skrzynką bezpieczników tez jest gąbka. Nie jest zamocowana, tylko trzyma się ja tej kratce plastikowej opisanej powyżej. Wtedy będziesz widział tą gumową zaślepkę. Nie musisz jej wyjmować. Możesz ją naciąć niedużo na krzyż ( tak żeby kabel przeszedł, a żebyś nie pociął tego po całości ). Tutaj akurat im sztywniejszy kabel, tym lepiej, bo nie będzie się wyginał przy przeciskaniu. Można tam sporo przepchnąć, przez tą zaślepkę.
Obecnie wędruje tam 50mm^2, przewody do zasilania radia ( osobne poza instalacją fabryczną ) i parę innych przewodów zasilających do dodanych przeze mnie pierdół.

Masę pociągnij z punktu masowego pod siedziskiem tylnej kanapy. Jak masz ABS, to do tego punktu masowego zapięta jest masa sterownika ABS-u i będzie on po prawej stronie auta ( powinien być czarny kapturek zakrywający śrubę ). Jak nie masz ABS-u, to punkt masowy powinien być po lewej stronie pod siedziskiem kanapy ( wystający gwint od płaszczyzny blachy ), ale może być polakierowany ( jak jest ABS i jest tam zapięta jego masa, to jest przygotowany do dobrego przewodzenia ), to wtedy musisz to oczyścić z lakieru.
Moim zdaniem jest to lepsze wyjście na masę, bo można bezpośrednio do tego przymocować rozdzielacz zasilania. U mnie jest to płaskownik i do niego przykręcone są masy wszystkich wzmacniaczy, opóźnionego załączania z zabezpieczeniem przeciw prądowy stałemu na wyjściu wzmacniacza, oraz masa układu załączającego wszystkie wzmacniacze ( 500mA "wyjścia" REM z radia było za mało, żeby obudzić cały sprzęt ).

Przewody zasilające puść lewym progiem, a sygnałowe puść prawym progiem. Kable głośnikowe na lewą stronę puść lewym progiem i na prawą stronę prawym. Do tej pory ile siedzę w CA nie zauważyłem różnicy przy przewodach głośnikowych z zasilającymi w jednym progu, a osobno. Za to przewody RCA i zasilające nie radzę puszczać razem.
Natomiast zdarzyło mi się mieć problem przy przewodzie REM idącym razem z przewodami RCA ( tutaj pomysł podrzucił mi ktoś z forum ). Puszczenie przewodu REM razem z przewodami zasilającymi, a nie z RCA rozwiązało problem. Dla tego teraz każdorazowo REM puszczam inaczej niż RCA. Poza tym niektóre przewody RCA nie mają dodatkowej żyły dla REM, więc i tak i tak trzeba puszczać osobny kabel. Moim zdaniem lepiej dmuchać na zimnie, niż przekopywać całą instalację w poszukiwaniu problemu, a raczej mało kto podpowie, że problemem z zakłóceniami może być przewód REM idący w parze z RCA. Przewód 0,5mm, czy 0,75mm jest bardzo tani i koszt takiego kabelka od radia do wzmacniacza będzie w okolicy 3zł, więc moim zdaniem warto zainwestować.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Porsche » 22 gru 2013, o 10:16

microsd napisał(a):Porsche, a jak wygląda ta gumowa zaslepka co musze rozwiercic ? A jeszcze chciałem się zapytać, czy musze masowy kabel do wzmacniacza podlaczyc do akumulatora, czy moge bezposrednio wziasc mase np ze srubki w bagazniku albo innego elementu tam gdzie moglbym podlaczyc mase z wzmacniacza ?

[ Dodano: 2013-12-21, 16:40 ]
Porsche, A ten schowek na te cb radio to jest w tym miejscu od razu pod popielniczką ? tam gdzie można włozyc np. płyty lub inne małe rzeczy ?


Takie czarne gumowe okrągłe.W grodzi nie ma innych takich zaślepek z tego ci widziałem. O minusie już napisał Gawior.

Ten schowek to właśnie ten schowek między innymi na płyty czy inne pierdołki znajdujący się pod zapalniczką i przed wajchą skrzyni biegów.
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok

Postprzez microsd » 22 gru 2013, o 21:53

Ok to juz wiem jak ten schowek wyglada :D
microsd
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:52
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości