Podłączenie radia, kilka niejasności

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Podłączenie radia, kilka niejasności

Postprzez hellaflush » 25 lip 2012, o 11:08

Siemka.

Otóż mam taki problem a mianowicie mam oryginalnie tylko głośniki w podszybiu, do drzwi nie idą żadne przewody. Póki co montuje głośniki w drzwi i myślę jakby to podłączyć. Od kostki głośnikowej z radia idą przewody bezpośrednio podpięte pod wysokotonowe, nie ma nigdzie jakiegoś rozgałęzienia(zwrotnicy).

Wnioskuję, że muszę podłączyć woofery do kostki jako "tył" a tweetery jako "przód" i będzie ok, zgadza się?

Drugą rzeczą jest kostka od radia. Do mojego philipsa znalazłem przejściówkę (w poprzednim aucie grało bez niej), wcześniej pomierzyłem napięcia i pozamieniałem piny tak aby pasowało do mojego radia.

Lecz jest kilka niejasności. W oryginalnej instalacji mam dwa niebieskie przewody jeden ze srebrnym paskiem a drugi z białym. Na obu są podobne napięcia, czyli co 2x remote? Widać to na zdjęciu, które będzie niżej.


Kolejną rzeczą jest druciarstwo poprzedniego właściciela Helmuta. Połączył on pamięć z +12V, chodziło o działanie radia "bez kluczyka"? link poniżej. Czerwono-brązowy i czarno-biały to te same przewody.

http://img839.imageshack.us/img839/5341/img05107.jpg

Jeżeli chcę aby moje radio działało tak jak oryginalne czyli bez kluczyka to muszę zostawić tak jak jest?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Podłączenie radia, kilka niejasności

 

Postprzez slavwek.ie » 25 lip 2012, o 11:48

hellaflush napisał(a):Od kostki głośnikowej z radia idą przewody bezpośrednio podpięte pod wysokotonowe, nie ma nigdzie jakiegoś rozgałęzienia(zwrotnicy).

Wnioskuję, że muszę podłączyć woofery do kostki jako "tył" a tweetery jako "przód" i będzie ok, zgadza się?
Możesz tak podłaczyć, tylko pamiętaj o zwrotnicy lub kondensatorze dla tweetera, bo podłączając go bezpośrednio pod wyjście bez zabezpieczenia poślesz go do piachu.
Jeśli masz zwrotnice do zestawu, to możesz wszystko podpiąć pod jedną parę wyjść, czyli np przód.

hellaflush napisał(a):Kolejną rzeczą jest druciarstwo poprzedniego właściciela Helmuta. Połączył on pamięć z +12V, chodziło o działanie radia "bez kluczyka"? link poniżej. Czerwono-brązowy i czarno-biały to te same przewody.

Tak być powinno, sprawdź miernikiem czy żarówką czy się zgadza u ciebie:


Obrazek

hellaflush napisał(a): Jeżeli chcę aby moje radio działało tak jak oryginalne czyli bez kluczyka to muszę zostawić tak jak jest?

Oryginalnie radio działa z przekręconym kluczykiem, jesli chcesz żeby grało bez kluczyka, to trzeba podłączyć przewód ACC do +12V, ale nie na odwrót.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez hellaflush » 25 lip 2012, o 19:02

Podświetlenie = remote
ACC = Pamięć

+ 12V (niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce) jest zawsze na ACC, lecz nie mówię tutaj o tym co zostało zmostkowane ze stałym +12V ale na tym odciętym przewodzie którego nie widać na zdjęciu. Czy tak powinno być? Mogę usunąć ten mostek i wpiąć normalnie ACC w swoje miejsce?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez slavwek.ie » 25 lip 2012, o 20:19

Przywróć złącze ISO do stanu pierwotnego, wszystko ma być na swoim miejscu, wówczas każde radio ci zadziała. Powywalaj wszystkie mostki, będzie najbezpieczniej dla instalacji i dla radia.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez hellaflush » 25 lip 2012, o 21:09

Ok tylko dziwi mnie dlaczego na tym przewodzie, którym napisałeś, że jest +12V po stacyjce jest cały czas napięcie?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez slavwek.ie » 26 lip 2012, o 08:10

Przejrzyj dokładnie instalację, bo może gdzieś wcześniej jest zworka zrobiona.
Generalnie +12V powinien być tylko w jednym miejscu bez przekręconego kluczyka.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce


- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości