W większości chyba aut jest tak że do radia są doprowadzone standardowo 2 kable prądowe... Jeden z nich bodajże żółty ma stałe +12V niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie ma i nazywany jest jako podtrzymanie albo pamięć radia. Dzieki niemu np po włączeniu zapłonu radio nam sie włącza samo i np kontynuuje odtwarzanie piosenki z płyty od tego samego momentu kiedy ostatnio wyłączyliśmy radio. Drugi z nich bodajże czerwony jest doprowadzony ze stacyjki. Na chłopski rozum to zasilanie pamięci radio żeby nam sie nie rozprogramowało ani stacje radiowe ani ustawienia w radiu o....
Drugi kabelek bodajże czerwony poprowadzony jest to w zasadzie zasilanie główne radia bez którego nie zadziała wogóle... W stacyjce znajduje sie styk (przełącznik jak ktoś nie kapuje) który po włożeniu kluczyka załącza sie i podaje napięcie +12v na radio... Dlatego większości bez przerobienia kostki ISO albo przerobieniu kabli radio bez włożonego kluczyka nie chce grać.
A wystarczy żółty i czerwony kabel przy radiu zewrzeć ze sobą i połączyć z kablem od podtrzymania albo nowym poprowadzonym który da nam +12V... Poprostu ominąć stacyjke
[ Dodano: 2011-11-23, 17:10 ]BartheZz_3 napisał(a):Wiec u mnie jest tak ze czerwony i zolty kabel (chyba to te kolory) z kostki ISO od strony radia jest podlaczony pod jakis jeden...
BartheZz_3 napisał(a):Hmm no wlasnie wyciagam kluczyk i nie ma radia
Skoro masz zwarte kable od radia i podłączone pod jeden to stałeś sie ofiarą "mega elektryka"...
Podłączone masz pod kabel od stacyjki jak tak... wyjmij radio i znajdź Ori wiązke z radia... tam powinien być jeszcze jeden kabel właśnie od podtrzymania na którym masz stałe +12V i podłącz sie pod to... Jak mówiłem ja mam tak zrobione i jest
U mnie była konieczność takiej przeróbki bo mi styk w stacyjce wysiadł i wogóle radia nie mogłem odpalić no chyba że mocno kluczyk docisnąłem ale jak tu jeździć i słuchać
