Zgrzytanie skrzyni na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu. HELP!

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Zgrzytanie skrzyni na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu. HELP!

Postprzez MikroUser » 24 paź 2007, o 15:09

Witam, bardzo proszę o pomoc, poradę, wskazówkę ...

posiadam Golfa III 1.6 r.94 benzyna, już ponad rok i nic w nim się nie działo.

Dwa tygodni temu miałem przegląd techniczny no i okazało się że jest do wymiany mieszek półosi prawej.
Pojechałem do zakładu w Krakowie no i mi wymienili mieszek półosi prawej + wymienili rurkę do wspomagania kierownicy (taka ciśnieniowa), bo poprzednia była przerdzawiała i groziła pęknięciem.

A od tygodnia jak jeżdżę pojawiło się zgrzytanie na jedynce i dwójce w momencie przyspieszania. Jest bardzo wyraźne i przechodzące w pisk metalu. :zalamany:

Nie wiem czemu tak się dzieję. Podejrzewam, że goście mogli coś "ZEPSUĆ" podczas tamtej wymiany bo od tego czasu pojawiło się zgrzytanie.

Dziś byłem w tym samym zakładzie ... goście oczywiście nie mają pojęcia co się stało ...
Powiedzieli że mogło łożysko się rozpieprzyć, ale nic nie wiedzą. Sprawdzili płyn w skrzyni i płyn jest OK. Więc nie mają pojęcia co jest nie tak.

W perspektywie podali tylko wymianę skrzyni biegów. Ale to jest koszt skrzyni 800zł + robota 600zł.


Nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Jestem wkurzony. :cry:

Proszę doradźcie mi jakie są rozwiązania?

Czy goście mogli coś zepsuć przy skrzyni biegów w momencie wymiany mieszka i rurki do wspomagania?

Skoro już muszę wymienić skrzynię, to gdzie mogę kupić w rozsądnej cenie taką skrzynie biegów? Przeszukałem trochę sieć, zadzwoniłem do kilku zakładów, no i oczywiście sprawdziłem serwisy aukcyjne ... przedział cenowy od 700 do 800zł.

Może ktoś doradzi gdzie można znaleźć w uczciwej cenie skrzynie (najlepiej w Małopolsce)?
Czy ktoś może też doradzić dobrego mechanika w Krakowie? (pewnie to pytanie się przewijało setki razy, więc z góry przepraszam, ale przeszukiwanie starych kilkuletnich postów nie ma sensu).



Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.


--
Andrzej
MikroUser
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Zgrzytanie skrzyni na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu. HELP!

 

Postprzez uli » 24 paź 2007, o 16:43

po piewrwsze za malo opisales co do tych zgzrytow bo jak wystepuja podczas wbijania biegow to do wymiany masz synchronizator.Jezeli chodzi o wymiane skrzyni biegow -to np ja osobiscie zrezygnowalem z takiej opcji wiele osob mechanikow odradzalo mi naprawe, tylko wymiana i wiesz co sam ja wyjalem i sam rozebralem i sam naprawilem koszt wymiany walkow i trybu wstecznego 500zl. i brykam sobie i nic sie nie dzieje po zlozeniu skrzyni. pisz to napewno ci doradze 8-)
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MikroUser » 24 paź 2007, o 17:01

pozytywnie ;)


Ze skrzynią się dzieją rzeczy następujące:

1) Wrzucam jedynkę (nie ma żadnego kłopotu z włączeniem biegu, przełącza się idealnie);
2) dodaje gazu + puszczam sprzęgło (ruszam jak wszyscy), nie ma żadnych nietypowych pisków, czy jakichś dziwnych objaw;
3) dodaje gazu, czyli przyspieszam. Zwiększają się obroty, pojawia się zgrzytanie, utrzymuję wysokie obroty zgrzytanie się nasila (dla mnie to jest zgrzytanie na granicy z piskiem metalu);
4) wciskam sprzęgło (zgrzytania znikają) wrzucam dwójkę, puszczam sprzęgło i jest ok (nie ma żadnych dziwnych dźwięków);
5) przyspieszam na dwójce, pojawia się zgrzytanie i się nasila, aż nie przełączę na trójkę;
6) na 3,4,5 już jest wszystko OK.

Ze wstecznym też nie ma problemu wszystko działa jak ma być.

Dziwne zachowanie ... przeszukuję sieć i nic na ten temat nie mogę znaleźć :(

jak będziesz coś wiedział to będę wdzięczny!
A tak po za tym, to trudne jest rozebranie skrzyni? I czemu każdy mechanik mówi że jest to cholernie drogie i lepiej wymienić?
MikroUser
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez uli » 24 paź 2007, o 23:35

bo im sie nie chce i nie ma czesci do nich, na 80%synchronizator1-2biegu. ale wyjmij skrzynie i ja rozbierz. 8-) Trudne moze byc jak nie masz sciagacza bo flansze trzeba sciagnac 8-) Jutro zajrze jeszcze wjedna instrukcje i cos napisze dokladniej ok.
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez oizo » 25 paź 2007, o 10:58

uli widze ze sie znasz na tym bo mam problem z ta sama chyba skrzynia na poczatku skrzeczala ale jak sprzeglo nacisnalem to przestalo t tak na kazdym biegu wymienilem sprzeglo komplet bo myslelem ze to lozysko oporowe ale dalej to samo. olej tez wymienilem. i ostatnio jak jechalem to zaczelo mi wybijac 5 bieg na dwupasie a jak sie zatrzymalem to juz zadnego biegu nie moglem wbic. jak juz sie po kilku chwilach udalo ruszyc z 2 to skrzynia okropnie wyla ale po kilkuset metrach przeszlo. mechanik powiedzial ze to 5 sie rozkreca i tak maja vw czasem i zebym nie uzywal tego biegu. jezdze bez 5 i nic sie nie dzieje czasem cos skrzeczy ale jezdzic sie da. spotkales sie z takim czyms? pomoz mi bo wiem ile skrzynia kosztuje. ale mam za 650zl naprawiona taka sama i czy sie oplaca. pozdro
oizo
 

Postprzez mowa » 25 paź 2007, o 13:42

ja mam ten sam problem ze skrzynia wybijalo 5 bieg i te zgrzyty w czasie trasy.dalem dzisiaj do mechanika mam nadzieje ze poradzi sobie z tym.uli jak mozesz to odpowiedz
mowa
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 13:39
Lokalizacja: Krakow

Postprzez MikroUser » 26 paź 2007, o 12:32

Do ULI: wiesz ... żeby rozkręcić skrzynię ... trzeba mieć, gdzie i czym. Nie wspomnę już o tym że trzeba mieć czas :(
Niestety ze wszystkim jest kłopot, dlatego jestem zdany na mechaników.

Do mowa: odpisz proszę co powiedzieli dziś mechanicy i gdzie oddałeś auto do sprawdzenia, do jakiego zakładu?


U mnie jest tak, że zdecydowałem się na wymianę skrzyni. Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie można kupić w rozsądnej cenie i u uczciwych ludzi jakąś używaną skrzynię?

No i chcę wiedzieć, czy są jakieś rodzaje skrzyń do Golfa III 1.6 benzyna r.94, czy się jakoś mogą różnić? Żeby nie kupować w ciemno.

Dzięki.
MikroUser
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez uli » 26 paź 2007, o 16:25

chlopaki do piatego biegu sie latwo dostac bo on jest pod dekielkiem bocznym i nie trzeba rozbierac calej skrzyni. Rozkreccie to sprawdz co sie dzieje czy synchronizator ma luzy albo czy widelki sie nie przesunely(one sa na gwincie a spr mozna to wbijajac bieg czyli wcisnac jak nie chowaja sie dwa pierscienie to znaczy ze trzeba wyregulowac.)wazna rada jak odkrecicie dekielek uwazajcie zeby wam nie wybadl popychacz sa dwa wiec uwazajcie na ten gruby bo na nim sa osadzone widelki wszystkich biegow a wtedy bedziecie musieli cala rozebrac cienczy jest od wysprzeglania to go mozna wyjac.Zeby wykrecic kolo zebate 5biegu trzeba zblokowac wsteczny z tym biegiem gwint sruby jest prawy wiec odkrecamy w lewo.a mniejszy tryb jest na zawleczke uwaga zeby jej nie pogiac 8-)
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez uli » 26 paź 2007, o 17:25

1-skrzynia
2-sruba ktorej nie ruszajcie do niej jest przykrecony walek wstecznego biegu.Potem moze byc duuuuzy problem z przykreceniem i wstecznym biegiem,
3-dekiel 5 biegu(na 4sruby jest przykrecony)
4-korek do spuszczania oleju
5-widelki
6-synchronizator 5 biegu
7-kolo zebate na walku glownym
8-wałek glowny
9-walek widelek(on luzno lata wiec starajcie sie zeby nie spadl bo na nim sa osadzone widelki biego1-2 i 3-4 a piatego jest przykrecony do tuleji.
10-to jest wymiar nominalny na jaka wysokosc powinny byc dokrecone widelki na tuleji
11-popychacz sprzegla(mozna go wyjac)
12-kolo zebate 5 biegu umieczony na walku sprzeglowym
13-kolo zebate synchronizatora(gdy synchronizator sie przesuwa w str.lewa to te cale kolo musi byc zakryte.i wtedy wiecie ze widelki sa dobrze wyregulowane.Nimi sie reguluje synchronizator
To jest rys pogladowy wiec prosze sie nie smiac a rys go z glowy tyle co pamietalem.Jakies pytania to pytac 8-)
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa


- - - Czytaj nasze artykuły http://serf.pl/choroby-tarczycy-a-ryzyko-poronienia/%



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości

cron