Zerwane śruby przegubu wewnętrznego...

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Zerwane śruby przegubu wewnętrznego...

Postprzez Taiszo » 3 mar 2009, o 13:23

Witam
ok roku temu zauważyłem w swoim aucie poluzowane śruby przegubu wewnętrznego prawego oczywiście je dokręciłem i sprawdzałem sporadycznie. po pół roku czasu na trasie z dala od domu autko stanęło w miejscu i juz nie ruszyło. nieobyło sie bez holowania do najbliższego warsztatu tam okazało się że zerwało śruby tego samego przegubu wewnętrznego. mechanik wymienił je i podokręcał. wczoraj w czasie jazdy cos mocno strzeliło mi w aucie i szrpnęło delikatnie kierownice w prawo i zaczęło mocno "śmierdzieć" spalenizną. pierwsza myśl to poluzowały się śruby, uszkodzony przegub wysunął się lekko ze skrzyni co spowodowało wyciek oleju ale... dzisiaj rozebrałem ten sam felerny przegub wewnętrzny i zauważyłem ze wszystkie śruby były poluzowane, jedna zerwana co spowodowało że podkładke się przekręciła na zewnątrz przegubu i rozerwała miske olejową.
jaki jest powód odkręcania się tych śrub. Proszę o pomoc !!!
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Zerwane śruby przegubu wewnętrznego...

 

Postprzez SotoM » 5 mar 2009, o 10:16

flansza wewnetrzna nie ma prawa sie wysunac ze skrzyni...chyba ze pierścień zabezpieczajacy strzelił - znajduje sie on za zaślepką we flanszy...
Powiem ci ze ja kiedyś też miałem poroblem z odkrecajacymi sie śrubami przegubów i powodem był brak podkładek sprężynowych na śrubach... te podkładki pekają i mechanik montujac olewa taki temat... śruby mozna kupic nowe w zwykłym sklepie... nawet jak kupuje sie przegub nowy to w komplecie sa nowe śruby...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Taiszo » 6 mar 2009, o 09:30

kupić nowe śruby to nie problem (M8 12.9) ciężej znaleźć te podkładki z dwoma otworami dobrze ze niedaleko mam autozłom a sam przegub na szczescie był dobry.
A co do podkładek to moze lepiej schnorr'a?

jak narazie to poskładałem na loctite ale jakoś nie jestem przekonany że to wytrzyma. loctite jest dobry ale jeśli będą bardzo duże obciążenia w różnych kierunkach to taki klej może się szbyko skruszyć.

ale dzieki za pomoc :)
nie jestem mechanikiem samochodowym a kanał to widziałem kiedyś u kolegi.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez SotoM » 6 mar 2009, o 09:39

a na loctita niebieskiego to skręciłeś?? odtłuściłeś gwinty?? skoro mówisz ze masz szrot niedaleko to mogłeś podskoczyć tam po te"podkładki banany"...
te podkładki są po to aby nie wyrwało tej blachy(częsci osłony) z pod śrub...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Taiszo » 10 kwi 2009, o 17:45

Dzieki za pomoc.
poskładałem na loctite (tak:neibieskie; tak:odtłuściłem) i prawie co tydzien sprawdzam czy się nie odkręcają.
jak narazie wszystko ok. teraz zabieram się za te koszmarne skoki obrotów.
nie jestem mechanikiem samochodowym a kanał to widziałem kiedyś u kolegi.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez vnv_nation » 11 kwi 2009, o 11:46

ja te sruby posmarowalem lekko klejem dopiero potem skrecalem :-D
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Taiszo » 31 mar 2010, o 09:14

vnv_nation napisał(a):ja te sruby posmarowalem lekko klejem dopiero potem skrecalem :-D

loctite - to właśnie jest klej do gwintów
nie jestem mechanikiem samochodowym a kanał to widziałem kiedyś u kolegi.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

prosze o podpowiedź

Postprzez dumbolodz » 1 lut 2012, o 21:52

Witam panowie,
Postanowiłem troszkę odświeżyć temat gdyż problem luzowania śrub wystąpił u mnie
z kolei u mnie po lewej stronie (krótszej) mam do was pytanie czy te śruby można zamienić na jakiś inny klucz???
Bo ten M8 mnie dobija...kupiłem klucze i łepek obrobiony już przy pierwszym dokręcaniu :(

Macie jakąś radę??
dumbolodz
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1 lut 2012, o 21:49
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości