wymiana "jabłka"

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

wymiana "jabłka"

Postprzez killah » 21 sie 2011, o 18:08

elo

dzisiaj z kolegą sprawdziliśmy dlaczego mam duży luz na lewarku zmiany biegów. Okazało się że nie mam wgl jabłka w tym miejscu:

<
2.jpg


Szczegóły techniczne :
skrzynia biegów od 1.8 aam

Teraz kilka pytań.

1)Pozornie wydaje się że da się to wsadzić od góry. Ewentalnie zdjąć tylko węże chłodnicze. Da się to wsadzić?
2)Jak to się nazywa fachowo ? Mógłby ktoś zarzucić linkiem allegro?

[ Dodano: 2011-08-21, 20:09 ]
hej

przypomniałem sobie jeszcze coś. Po swapie została mi taka część plastikowa. Taka gładka kulka z frezowaną dziurą w środku. Niestety nie wiem co z nią zrobiłem i mam wrażenie że zgubiłem część której teraz mi brakuje..

A co wy na to by zamast tej kulki wsadzić coś takiego:

zostało mi kilka sztuk i mógłbym wsadzić je z boku i to ze 2-3 sztuki i je złączyć ze sobą i nie ma bata że wypadną...
killah
 

wymiana "jabłka"

 

Postprzez K@mil » 21 sie 2011, o 22:32

kiedyś sam szukałem takiego jabłuszka ale na allegro są tylko te pod liwarka ...

Radzę Ci iść do sklepu z cześciami i powiedzieć ze chcez jabłuszko do Golfa i jak otworzą książke to znaleść te które szukasz, czyli te z komory silnika...
Z tego co pamietam jest one bardzo podobne jak te ktore jest pod lewarkiem ale troszke sie różni.
Nie warto bawić sie w kombinowanie bo to tania część +- 15zł
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez killah » 28 sie 2011, o 19:26

helo

<
3.jpg

<
4.jpg



Jak widać zrobiłem z odbojów kwadraciki i złączyłem 2 ze sobą. Biegi wchodzą jak złoto. Lewarek jest dużo sztywniejszy i czuć jak się biegi wbija. Luz zmalał o połowę.

Ciekawe jak z trwałością tej naprawy. Napiszę za tysiąc km jak to się sprawuje. Pierwsze wrażenie świetne. A jak się popsuje to mam motywację naprawić to już z oryginalnymi częściami.
killah
 

Postprzez Pawel85man » 7 gru 2011, o 16:45

killah, mam luz dokladnie tam gdzie ty miales i ciezko wchodzi mi 1 bieg. Moze wiesz juz jak sie dokladnie nazywa ta czesc? A moze zrobic tak jak ty z twardej gumy, jak u ciebie sie to spisuje?
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez prezesik » 7 gru 2011, o 17:56

Osobiscie widzialem ten kawalek gumy. Kolego do tego wystarczy jakis stary odboj z amortyzatora, przecinasz go tylko z jednej strony, aby wcisnac na ten bolec i przynajmniej na zime bedziesz mial spokoj.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Pawel85man » 10 gru 2011, o 20:14

znalazlem, to sie nazywa wałek zwrotny zmiany biegów i zamiennik w ic kosztuje 31zl wiec chyba kupie i wymienie, dzieki za pomoc

Dzis wymienilem ten walek, regulowalem imbusem przy samym drazku i nadal 1 bieg ciezko wchodzi. Drazek stal sie sztywniejszy i zmniejszyl sie luz. Problem polega na tym ze tylko 1 ciezko wchodzi, czytalem wiele postow ale w nich problem tez jest z wstecznym a u mnie tego niema. Podobno synchronizator jest od 1 i wstecznego i jezeli to by bylo to, to wsteczny tez by ciezko chodzil a wchodzi idealnie. Olej tez wymienialem wiec nie wiem w czym problem, moze ma ktos jakis pomysl? Zauwazylem jeszcze luz na tej tulejce:
<
5.jpg

Moze wie ktos ja ona sie nazywa albo zna jej numer? Czy to mozliwe ze od niej sa te problemy? Mam nadzieje ze autor postu niema nic przeciwko za uzyczenie fotki :-)
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez arthorius » 10 gru 2011, o 23:14

Przypuszczam że wodzik może być wydarty jak 1 ciężko wchodzi.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Pawel85man » 11 gru 2011, o 02:38

arthorius, jaki wodzik, moglbys troche sprecyzowac?
A czy ta czesc zaznaczona na fotce to nie czasem lozysko drazka poziomego?
Moze tez wymienic jablko od razu bo troche jeszcze luzu ma na boki?
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez arthorius » 11 gru 2011, o 18:05

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303566
Możliwe jednak że problemem leży po stronie cięgła.
Ogólnie musisz popatrzeć najpierw na cięgła czy nie mają luzu, a potem do sprawdzenia wodzik w skrzyni.
Jak się myję to proszę o poprawienie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Pawel85man » 12 gru 2011, o 18:25

arthorius, jest duzy luz na tym lozysku drazka poziomego jesli to sie tak nazywa, zaznaczone na fotce. Myslisz ze to moze miec wplyw? Ile by kosztowała naprawa tego wodzika?
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości