wymiana gumy

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

wymiana gumy

Postprzez Groch367 » 1 paź 2008, o 13:59

Witam mam rozerwaną wewnetrzną gumę od przegubu w prawym kole... Moje pytanie brzmi ile guma kosztuje i jak ją wymienić?
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

wymiana gumy

 

Postprzez mani51 » 1 paź 2008, o 15:06

jeśli chodzi o cenę to pewnie coś koło tego będzie

http://www.allegro.pl/item430723623_osl ... szamy.html

a jeśli chodzi o wymianę to trzeba odkręcić przegub od szkrzyni, ściągnąć go z półośki zdjąć gumę, założyć nową i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności...przegób jest przykręcony do skrzyni na sześciu śrubkach na taki dziwny klucz - taki jak torx ale z drobniejszymi ząbkami
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 1 paź 2008, o 16:28

Możesz ją przeciągnać przez całą wyczyszczoną półoś, po zbiciu przegubu zewnętrznego, bo to możesz zrobić bez prasy, która może być potrzebna do zdjęcia i założenia wewnętrznego z półosi.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 1 paź 2008, o 18:58

pablomed napisał(a):Możesz ją przeciągnać przez całą wyczyszczoną półoś, po zbiciu przegubu zewnętrznego, bo to możesz zrobić bez prasy, która może być potrzebna do zdjęcia i założenia wewnętrznego z półosi.

no nie żartuj ze ty sie bawisz w prasowanie przegubów wewnetrznych.... to z lenistwa czy poprostu nie chce cie sie parę razy młotkiem w niego popukac...?? :-)

[ Dodano: 2008-10-01, 19:13 ]
Groch367,
1. weś sobie odkręć półoś przy piaście kluczem 30mm
2. podnieś auto ,zdejmij koło.
3. rozepnij sworzeń zwrotnicy. obojętnie czy na srubie głownej i wypniesz sworzen- moze ci nie wyjśc i wtedy odkręcasz te 3śruby od regulacji kata pochylenia koła.
4.nastepnie , odkręcasz ten tzw zwabiacz rdzy ;-) ten kawał żelastwa(równoważnik)co by ci nie przeszkadzał przy odkręcaniu przegubu wewnetrznego oraz przy wyjmowaniu półosi z auta
5.nastepnie bierzesz klucz torks 12to kątnego 8mkę i odkrecasz 6śrub którymi jest przykrecony przegub do kielicha.
6. jak juz wszystkie sruby poodkręcasz to wyjmujesz przegób zewnetrzny ze zwrotnicy i wyjmujesz półoś na stół.
7. nasepnie bierzesz szczypce zegerowe i zdejmujesz pierścien zabezpieczający przegób na sztandze.
8. opukaj młotkiem do okoła blache osłony tak aby ci zeszła z przegubu.
9. młotkiem uderzając nie mocno w wewnetrzna częśc przegubu przy sztandze- zbijasz przegób ze sztangi.
10. zdejmujesz osłone.
montaż - czytaj od konca.
Jakbys nie zdażył złapać przegubu i potem bys nie wiedział jak go załozyc to - jak masz frez wewnetrzny -przyjzyj sie po jednej str. jest takie ładne zakonczenie tzw fazka a po drugiej nie. to tą fazka w str przegubu zewnetrznego zakładasz..
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 1 paź 2008, o 21:15

SotoM napisał(a):nie chce cie sie parę razy młotkiem w niego popukac...??
bałem się :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość