Wycieki oleju ze skrzyni biegów i z silnika.

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Wycieki oleju ze skrzyni biegów i z silnika.

Postprzez 99szymon99 » 11 mar 2015, o 19:25

Witam, nie zakładałem dwóch tematów tylko postanowiłem tu w jednym, a więc jak w temacie wyciek oleju. Jakiś czas temu pękła mi linka od sprzęgła, wymieniłem i zauważyłem że ze skrzyni wyleciało dość sporo oleju no i przez jakiś czas ciągle wyciekał, coraz słabiej aż teraz już nie leci (pewnie cały wyleciał), wie ktoś może jakim cudem zrobił się ten wyciek? Zauważyłem, że skrapla się na skrzyni ale od strony koła, tam na końcu skrzyni gdzie się już zwęża, nie wiem czy jest tam może jakaś komupła czy coś z której to olej leci? Jedyny skutek tego to każdorazowy zgrzygot przy wrzucaniu biegu wstecznego, reszta (biegi od 1 do 5) jest ok, podczas jazdy też jest ok, zarówno na 1-5 jak i na wstecznym jazda normalna, zrobiłem ok.3000km na tym wycieku i wszystko jest niby ok, poradzi ktoś na to? Jeszcze kolejny wyciek to już z silnika (ok. rok czasu już cieknie, podczas jazdy wszystko ok, ciągle do sinika dolewam oleju), z tym że ten wyciek nie jest z pod miski tylko skrapla się na łączeniu silnika ze skrzynią, wie ktoś może co jest powodem tego wycieku oleju z silnika? Tu są 2 tematy-wyciek oleju ze skrzyni i silnika. Z góry dzięki za pomoc w obu tematach ;)
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wycieki oleju ze skrzyni biegów i z silnika.

 

Postprzez MiroGti » 14 mar 2015, o 22:16

99szymon99 napisał(a): skrapla się na łączeniu silnika ze skrzynią, wie ktoś może co jest powodem tego wycieku oleju z silnika?

Czeka cię wymiana uszczelniacza walu korbowego od strony skrzyni ,więc przy okazji wyciągniętej skrzyni zlokalizujesz wyciek od strony koła ,pewnie uszczelnienie na dekielku skrzyni padło
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 852
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VolDan » 15 mar 2015, o 16:07

jak już zrzucisz skrzynie zmień wszystkie uszczelniacze w środku a jest ich chyba 3 ;) i będziesz miał spokój na kolejne kkm
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku ;)
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 16 mar 2015, o 22:12

Bardzo skomplikowana jest ta wymiana uszczelniacza wału korbowego(simeringu)? Poza tym że trzeba skrzynie zdemontować.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 16 mar 2015, o 23:06

Trzeba zdemontować sprzęgło, koło zamachowe następnie wydłubać simering i wbić nowy.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 16 mar 2015, o 23:12

Do tego to już pewnie będzie potrzebny klucz pneumatyczny czy da rade to poodkręcać zwykłymi kluczami typu oczkowy, poligon, grzechotki?
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 18 mar 2015, o 23:29

Jeśli chodzi Ci o odkręcenie koła zamachowego to spokojnie dasz radę zwykłą nasadka. Nie potrzeba pneumata.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 21 mar 2015, o 10:28

Już wiem z jakiego miejsca mi leci, a teraz to już leciał olej ze skrzyni. Przyczyną tego była ta linka od sprzęgła, gdy pękła to łapa sprzęgła odbiła i to na tyle mocno że jakaś część, być może że i od tej łapy, w środku skrzyni uderzyła o nie wiem dekielek czy coś, takie okrągłe na końcu skrzyni, że rozerwało się to lekko i leciał olej. To rozerwane jest grubości puszki od piwa i teraz się zastanawiam co z tym zrobić by po nalaniu oleju znów nie leciał. To wypukłe sklepie młotkiem a jak uszczelnić, ktoś pomoże? Wolałbym jakiś klei a nie spawać. Dodam zdjęcie jak to wygląda. To jest to coś wypukłe w kształcie prostokąta i widać tą szpare, czym to uszczelnić? (na znaczku VW) Obrazek
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez VolDan » 21 mar 2015, o 14:23

ja nie wiem czasem czy ten dekiel nie da sie zmenić po prostu cały ;P tym wlasnie chyba otworem można wyjąć wnętrze skrzyni. umyj i poszukaj śrubek :P
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku ;)
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Damis » 21 mar 2015, o 15:04

http://czesci.plichta.com.pl/dekiel-skr ... p-417.html
U Mnie było podobnie tylko ze go zgubiłem, w sklepie kosztuje to nie więcej niż 8 zł i przykleja się. W moim przypadku na silikon. :-D
Damis
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 lut 2014, o 13:01
Lokalizacja: Barcin

Postprzez 99szymon99 » 21 mar 2015, o 22:55

Nie chciałbym tego wymieniać bo to ciągle jakieś koszta, wolałbym to jakoś naprawić, uszczelnić. Dużego ciśnienia tam nie ma. Mam trochę preparatów w domu i nie wiem zbyt czym to uszczelnić żeby trzymało na amen. Chestermetal, poxipol, silikon, klej do szyb, butapren nie wiem którymś z tych da radę? To wypuklenie zbije żeby było równe i czym skleić? No i żeby też przy klejeniu nie wleciało nic do środka.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez VolDan » 22 mar 2015, o 10:11

Nie popieram Twojego myslenia no ale. Dekiel kosztuje 30zl i masz spokoj. Klejenie moge przyjac jako dorazna forma naprawy. Zrobisz jak uwazasz :)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku ;)
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości