SYNCRO

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

SYNCRO

Postprzez twbolek83 » 21 gru 2013, o 09:09

Witajcie posiadacze czworaków ;-)

Mój kolega również ma syncro kiedyś chciał dokupić olej do tego "sprzegla" i nie mógł nigdzie znaleźć.
Wczoraj dzwonił kolejny znajomy (również posiadacz syncra-passata) i znalazł taki olej
na razie zamawia 0,5 litra na próbę (dodam ze jest sprowadzany z francji).
Jeśli ktoś szuka to niech najwyżej napisze poniżej
gdy go przetestujemy napiszę czy się nadaje.

W razie pytań jestem pod:
twbolek83@wp.pl

pozdrawiam
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

SYNCRO

 

Postprzez Pozor » 21 gru 2013, o 11:16

Przepraszam ale jak niby ty chcesz wymienić olej silikonowy w zamkniętym hermetycznie sprzęgle wiskotycznym z tego co wiem w golfach II,III passatach B3,B4 transporterze T4 wisko nikt chyba jeszcze nie naprawiał ale śmiało próbójcie może wam się uda jakoś to rozciąć i skręcić jakimś cudem może to coś wam pomoże http://www.youtube.com/watch?v=UL4o9Ysz2gw pamiętaj podstawy są najważniejsze :ok:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez twbolek83 » 21 gru 2013, o 12:06

wisko jest rozbieralne

kolega ktory ma golfa II zalozyl silnik 19tdi 110 i przy okazji rozbieral sprzeglo
i jest to jak najbardziej do naprawy(co prawda problem z czesciami)

a olej mozna zlac i wymienic przez srube w obudowie(co prawda zlewanie trwa kilka dni tak samo jak wlewanie ale jest to mozliwe)
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

Postprzez Pozor » 21 gru 2013, o 20:00

no zobacz zawsze to coś nowego bardzo byłbym wdzięczny za zdjęcia z regeneracji :hyhy: mianowicie którą śrubą się wylewa i wlewa ile trzeba wlać oleju silikonowego, Sam poluje na syncro ale dostać golfa III 5D w syncro z szyberdachem i do tego w tdi to masakra :zdegustowany:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez murgen » 22 gru 2013, o 00:03

W transporterze rozebranie wiskozy to latwizna, w golfie ciezej. Na forach sa goscie któży regeneruja wiskozy glownie do transportera. Sam chetnie bym zregenerowal tylko olej ( myslalem nad tym z allegra do defyrencjalow o lepkosci 100000 ) i uszczelniacze najciezej zdobyc musza byc odporne na temperature.
W jakiej cenie sprowadzacie ten olej ????

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=154

ostatnia strona jest podana ilosc oleju jaka potrzeba.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 441
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez twbolek83 » 22 gru 2013, o 17:15

z tego co kolega wspominal to ok 150

a co do oleju to nie wiem czy taki od dyferencjalu podejdzie bo ten olej w wisko ma konsystencje miodu(bardzo gesty i kleisty)
z takim olejem w polsce sie nie spotkalem
Ostatnio edytowano 22 gru 2013, o 17:16 przez twbolek83, łącznie edytowano 1 raz
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

Postprzez murgen » 22 gru 2013, o 17:28

http://allegro.pl/olej-silikonowy-do-dy ... 34255.html

Mam nadzieje ze to wyjasnia sprawe :mrgreen: , przymierzalem sie taki kupic, gdzies czytalem ze na takim oleju ktos zregenerowal.
Ale jakby sie dalo kupic cos pewniejszego to jestem zainteresowany.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 441
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez chomik » 22 gru 2013, o 18:11

Bardzo prosze o nie usuwanie moich postów ....
Olej do modeli zdalniesterowanych raczej nie zda zbytnio egzaminu ze względu na temp .

Dlatego moje pytanie brzmi . Czym się rożni olej stosowany w Visco a w Haldexie . Oryginalny olej doHaldexa mozna kupić za grosze w kazdym Aso.
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 26 gru 2013, o 15:20

olej do haldexa nie bedzie pasowal do visco bo haldex ma inna zasade dzialania
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez chomik » 26 gru 2013, o 16:59

marcinkazimierz , troche zaciągnąłem tematu u znajomych co latają syncro , 4motion i quattrówami..Masz oczywiscie racje ...strasznie dziwiło mnie jak można sciągać olej az z Francji ;)

Do Syncro :
-do przodu wchodzi olej zgodny z
normą VAG 501.50 np Castrol TAF-X 75W-90 ( CASTROL PRZEKŁADNIOWY Syntrans Transaxle75W90 0.5 L Zalecany do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną, zarówno do układów przednio- jak i tylnonapędowych. Przeznaczony do skrzyń biegów, w których konieczne jest stosowanie oleju API GL-4 lub API GL-5. na opakowaniu oleju jest napisane , że spienia norme VW 501.50 )

-do tylnego mechanizmu roznicowego idzie 0,7L oleju takiego jak do skrzyni 75w90 syntetyczny
natomiast

Olej musi spełniać normę GL-4 jeżeli spełnia tylko nowsza norme GL-5 nie nadaje sie .
W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1
W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 26 gru 2013, o 18:36

kolego temat dotyczy oleju silikonowego lepkosc 100000 to taki glut ze jakbys krople puscil z 1 pietra rozciagnela by sie do parteru problem w tym ze niewiadomo ile tego dac do visca golfa
chomik napisał(a):marcinkazimierz , troche zaciągnąłem tematu u znajomych co latają syncro , 4motion i quattrówami..Masz oczywiscie racje ...strasznie dziwiło mnie jak można sciągać olej az z Francji ;)

Do Syncro :
-do przodu wchodzi olej zgodny z
normą VAG 501.50 np Castrol TAF-X 75W-90 ( CASTROL PRZEKŁADNIOWY Syntrans Transaxle75W90 0.5 L Zalecany do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną, zarówno do układów przednio- jak i tylnonapędowych. Przeznaczony do skrzyń biegów, w których konieczne jest stosowanie oleju API GL-4 lub API GL-5. na opakowaniu oleju jest napisane , że spienia norme VW 501.50 )

-do tylnego mechanizmu roznicowego idzie 0,7L oleju takiego jak do skrzyni 75w90 syntetyczny
natomiast

Olej musi spełniać normę GL-4 jeżeli spełnia tylko nowsza norme GL-5 nie nadaje sie .
W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1
W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez chomik » 26 gru 2013, o 18:49

Oryginalnie w visco pakowali Siloxane AK 100000" ew "Siloxane AK 80000
olej ma oznaczenie 140w90
sprzęgło powinno być zalane w 92% olejem

- takie info znalazłem na Vwgolfie .
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=72791
Ostatnio edytowano 26 gru 2013, o 19:33 przez chomik, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - http://www.narty-sylwester.com.pl/szkolenia-narciarskie-dla-dzieci-dlaczego-warto-w-nie-zainwestowac/



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości