Stuki w przednim zawieszeniu.

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Stuki w przednim zawieszeniu.

Postprzez adokit » 17 sie 2008, o 21:55

Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem golfa auto sprowadzone z niemiec, i od około 2 tygodni mam dziwne objawy, podczas jazdy na wprost, lewo, prawo słyszę z prawej strony stukanie, nie jest to jakieś metaliczne postukiwanie ale rytmiczne puk puk puk, dźwięk ten jest szybszy w zależności od prędkości a występuje głownie jak auto jedzie sobie spokojnie bez większego obciążenia, przy przyspieszaniu nic nie słychać, postukiwanie to występuje również na luzie.
Byłem z tym w stacji kontroli pojazdów ale mechanik powiedział ze on tu nic nie widzi, no ale to chyba nie jest normalne żeby tak stukało.

Może coś doradzicie... co i jak może co wymienić?
Z góry dzięki za pomoc.
adokit
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 22:49
Lokalizacja: Wrocław

Stuki w przednim zawieszeniu.

 

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 22:06

a ten dzwiek to jest moze takie jakby terekotanie?? jeśli dobrze mi sie wydaje to może juz ma dość życia przegób wewnetrzny półosi napędowej.tylko teraz kwestia weryfikacji który. najlepiej było by pojechać na warsztat z podnosnikiem i zeby go podnięśli i go rozpedzili normalnie na biegu i wtedy bedzie wszystko wiadomo jak ma hałasowac to napewno bedzie wiadomo co...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez adokit » 17 sie 2008, o 22:13

SotoM, no własnie takie trekotanie i napewno z prawej strony, a jeśli to przegub, to wymieniać najlepiej wewnętrzny i zewnętrzny czy tylko ten uszkodzony ( powiedzmy wewnetrzny).
A skoro juz wymieniać to czy trudno to robić samemu, jestem początkującym w tych sprawach ale może podesłał by ktoś jakąś instrukcje Krok Po Kroku jak się to robi może jakieś rysunki lub chociaż skan z książki jak to wymienić, no i kolejna sprawa jakiej marki przegub kupić i co jest ważne przy jego wymianie.
adokit
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 22:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 22:25

wiesz co jak nie masz pojęcia o tym to także napewno nie masz takich narzedzi... wiesz jak dla mnie nie ma problemu aby to zrobić bo ja bym nie robił jak jest w książce tylko ja to robię na skróty o wiele szybciej sprawniej i na skróty. ja nie posiadam nic aby ci jakąś literature przesłać. moze ktoś inny jest w takie rzeczy wyposarzony. a jeśli chodzi jakiej firmy kupić cześć to z firmy SPIDAN. bardzo dobre czesci. przegóby i osłony montuje tylko z tej firmy najpopularniejsza i długo istniejaca firma na rynku częsci zamiennych . oni sie własnie specjalizuja w przegóbach i osłonach. i przynajmniej w pódełku bedziesz miał cały komplet napewno. śruby przegób smar zawleczke opaski zaciskowe.
moze podjedź na warsztat i zapytaj sie o koszt usługi. bo naprawde szkoda twojego czasu motaniny no i pewnie braku narzędzi. masz coś takiego jak klucz torks 12katny 8mke?? i zegerowe szczypce które rozchylają sie na zewnetrz...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez adokit » 17 sie 2008, o 22:48

SotoM, narzędzia mam, klucze i szczypce o których piszesz też mam, no i chęci, chciałbym sam to zrobić, bo jeżeli polega to na podniesieniu auta odkreceniu 6 śrub zdjeciu PIERŚCIENI SEGERA to tez sobie poradzę, chodzi mi o kolejność może jakieś rady.
adokit
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 22:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 22:58

najlepiej załatw kanał wtedy nawet nie musisz podnosić auta. kwestia odkrecenia właśnie tych śrób.jakims gróbym srubokrętem wydłub przegób z flanszy do której był przegób przykręcony. i zebys miał wiecej luzu to odkręć taki jakby ciżarek prostokatny pod półosią na ławie abyś miał wieksze pole manewru. pote mzegerem zdejmij zawleczkę. zbij osłone metalową od osłony i zbij nastepnie przegób z freza. zwróc uwage jak był założony zebyś na odwrót nowego nie załozył. mozesz sie kapnąć ze jak jest cetralny frez to z jednej str. na przegu jest ostry poczatekj freza a z drugiej jest fazka. to ta fazką w strone koła zakładasz.
jak bedziesz miał zdiety przegób to zciagasz osłonę potem to wszystko wyczysc wymyj benzynka i zakładasz pokoleji wszystko od konca jak demontowałeś. osłona przegób ,zawleczka. potem przykrecasz do flanszy. jesli w przegóbie nowym nie bedzie smaru tylko osobno w woreczku to smar wciskaj w kulki przegóbu jak najuwiecej. a resztę w tą flansze nałuz - przegób go sobie pobierze,
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez adokit » 17 sie 2008, o 23:01

SotoM, dzięki za info jutro zabieram się do pracy... napiszę o efektach.
adokit
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 22:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 23:02

rób z głowa dokładnie i pomału.nie śpiesz sie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez adokit » 18 sie 2008, o 18:19

Gdy dziś zabrałem sie do pracy odkręcam kolo a tu zonk jakie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem ze jedna ze szpilek jest ukręcona i jej końcówka tkwi w piaście, po wydobyciu końcówki z piasty prze gwintowaniu wszystko jest OK tak ze nie był to przegub, choć objawy na to wskazywały a nie było żadnych ze strony układu kierowniczego, tak że może jak ktoś będzie miał podobne objawy niech sprawdzi czy któraś ze szpilek nie jest urwana a reszta śrub jest dobrze dokręcona. :-o
adokit
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 22:49
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości