Skrzynia na biegu, dążek na luzie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Skrzynia na biegu, dążek na luzie

Postprzez Korpusz » 21 paź 2010, o 16:50

Witam,
mam taki problem, wczoraj jechałem w trasie i wyskakiwał mi 5 bieg, w swoim geniuszu przytrzymywałem drążek na 5 biegu i przez to biegi się "pomieszały".

Obecnie na luzie mam wrzucony jakiś bieg (do przodu), wstecznego nie mogę wrzucić - fizycznie bo w teorii drążek zmiany biegów wskakuje na miejsce wstecznego, inne biegi podobnie z 1-3 nie ma większych problemów, 4 i 5 zależy jak trafie. Problem tylko taki, że to co drążek robi nie przekłada się na to co w skrzyni się dzieje.

Proszę o poradę jak sobie z tym poradzić, czy czeka mnie wymiana skrzyni ?? Może sprzęgło źle wysprzęgla? Na obecną chwilę nie mogę ruszyć z miejsca.
Korpusz
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 10:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrzynia na biegu, dążek na luzie

 

Postprzez paliwo » 21 paź 2010, o 21:12

musisz ustawic skrzynie na lewarek ustaw na 3a4 biegu a 2 osba niech tzyma na luzie i powinienes dobrze ustawic
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez SotoM » 21 paź 2010, o 21:46

jakie jest sterownie biegami u ciebie - ciegła sztywne od lewarka czy biegi sterowane linkemi.?? jak linkami to problem tkwi w elemencie plastikowym wybieraka do którego jest przymocowana linka poprzeczna.
najlepiej jak ci ktos porusza wybierakiem w srodku a ty ogladaj czy gdzies wystepuje jakis spory luz czy cos w tym rodzaju.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Korpusz » 22 paź 2010, o 06:20

Wydaje mi się, że za sterowanie odpowiadają cięgła sztywne.
Co do samochodu to Golf 3 GTI (115KM) '93, skrzynia prawdopodobnie jest od 1.8, bo gdy sprzęgło naprawiałem w zeszłym roku to miel problem z jakimś elementem sprzęgła który przychodzi na zębatki w skrzyni który się zebrał bo miał milimetrowy luz na tych zębatkach.
Korpusz
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 10:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 23 paź 2010, o 22:09

Korpusz, musisz obejrzeć mechanizm zmiany biegów przy skrzyni, kilka elementów mogło paść, plastykowe cięgła mocowane na kulkach, przednia tulejka wałka zmiany biegów ( we wsporniku mocowanym do maglownicy) , kulka wałka zwrotnego. Wszystko to są groszowe sprawy łatwo dostępne w dobrych podróbach tylko zdiagnozuj co się zepsuło
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Imper » 23 paź 2010, o 22:56

w ramach dopelnienia skrzynie na linki z benzynowych silnikow posiada tylko VR6 i ABF cala reszta to wodziki
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości