Nowe sprzęgło, docisk ...... i dalej problem

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Nowe sprzęgło, docisk ...... i dalej problem

Postprzez brzoza » 4 maja 2008, o 19:56

Witam wszystkich.
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem golfa III 1,9 TD. Ostatnio mam straszny problem ze skrzynią. Problem pojawił się po raz pierwszy jakieś 2 miesiące temu, kiedy to podczas szybkiej zmiany biegu - z 2 na 3 - strasznie zazgrzytała mi skrzynia i poczułem zapach spalonego sprzęgła. Odrazu po tym miałem problemy ze zmianą biegów, nie wchodziła mi trójka, dwójka i czwórka przy próbach wrzucania strasznie zgrzytała ale wchodziła. Po przejechaniu około 200km wszystko się uspokoiło i sytuacja powtórzyła się tydzień temu. Od tego czasu mam problemy z wrzucaniem 3 i 4 biegu (jeżeli robie to bardzo powoli to biegi wchodzą) ale jeżeli redukuje z 5 na 4 oraz z 4 na 3 to nie obejdzie się bez zgrzytów, nieważne jakbym to powoli robił i jak się starał.

Po tym zdarzeniu przekopałem forum i czytając różne posty doszedłem do wniosku że czas najwyższy na wymianę sprzęgła i docisku (autko jest z 94 roku i ma przejechane 314tyś km).
Jak się okazało, tarcza sprzęgła była już spalona i zdarta a docisk już prawie wogóle nie dociskał.
Dzisiaj skończyłem wymianę sprzęgła i okazało się że jest mała poprawa ale niestety problem dalej pozostał. Wprawdzie mogę już prawie normalnie wrzucać biegi w górę (jak robię to bardzo szybko to niestety delikatnie dalej zgrzypią ale prz normalnej jeździe jest OK), natomiast przy redukcji niestety dalej jest to samo, z 5 na 4 oraz z 4 na 3 , nie da się zredukować bez zgrzytów.
Co proponujecie?? Jaki może być jeszcze tego powód. Dosyć dużo naczytałem się o synchronizatorach, że to też częsty problem. Druga sprawa to po wymianie sprzęgła i docisku, okazuje się że muszę wcisnąć pedał do samego końca żeby wysprzęglić skrzynię. Obiawa się to też tym że po zmianie biegu, wystarczy że puszczę sprzęgło jakieś 3 cm od podłogi i już zaczyna samochód ciągnąć (acha, czasami pedał też nie odbija - 3 dni temu, przed wymianą sprzęgła czegoś takiego nie było). Da się to jakoś wyregulować ? Czytałem że są 2 rodzaje linek, ja mam chyba tą z samoregulacją.

Proszę o pomoc, jestem zielony jeśli chodzi o golfy i nie wiem gdzie jak co się reguluje. Jeśli ktoś natomiast wie gdzie w okolicy gliwic/katowic można kupić samoregulatori i ile to może kosztować to też proszę po informacje.

Z góry dzięki za pomoc.
brzoza
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 18:52
Lokalizacja: Mysłowice

Nowe sprzęgło, docisk ...... i dalej problem

 

Postprzez Mayk » 4 maja 2008, o 21:24

Moja propozycja...wymień linkę na zwykłą bez samoregulacji,powinna być poprawa.A co do zmiany biegów to radzę zmieniać biegi wolniej...to nie kłówka.
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez brzoza » 4 maja 2008, o 21:32

No kłowa nie .... niestety :) Gdyby wolna zmiana pomagała to bym nic nie zmieniał, ale problem polega na tym że wogóle nie da się redukować żeby nie zazgrzytało :(
brzoza
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 18:52
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez Mayk » 4 maja 2008, o 21:37

http://www.infosamochody.pl/art,id_m-73 ... iegow.html ;-)

[ Dodano: 2008-05-04, 21:40 ]
a olej sprawdzałeś? ja stawiam na problem z linką ;-) no chyba że skrzynia powiedziała DOŚĆ...
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez brzoza » 4 maja 2008, o 22:02

Jeśli problem będzie leżał po stronie linki to by było świetnie - najmniejszy koszt naprawy, ale dziwi mnie to że przy zmianie biegów na wyższy nie ma raczej z tym problemów, natomiast przy redukcji są ogromne.
Jak sprawdzić czy linka nadaje się już do wymiany, da się to jakoś określić czy poprostu zaryzykować i ją wymienić, no a jeśli wymienić to lepiej na taką z samoregulacją czy regulowaną ręcznie?


A tak na marginesie, na allegro widziałem że do golfa III można kupić coś takiego jak wysprzęglik. Czy w mk3 1,9 TD też jest coś takiego ?

[ Dodano: 2008-05-07, 18:35 ]
Dzisiaj dodatkowo wymieniłem linkę sprzęgła bo wydawało mi się że ta poprzednia miała już za duży luz. Trochę się poprawiło, ale biegi dalej zgrzytają - szczególnie 3-ci bieg.

Ponawiam również swoje pytanie gdzie mogę kupić synchronizatory oraz czy w golfie 1,9 TD jest coś takiego jak wysprzęglik?
brzoza
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 18:52
Lokalizacja: Mysłowice


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości

cron