Luzy na lewarku i coś jeszcze...

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Luzy na lewarku i coś jeszcze...

Postprzez golf 1.4 » 13 lut 2013, o 01:51

Witam. W moim golfie 1.4 1993r. mam luzy na lewarku i lewarek nie wraca mi w pozycje środkową, tam chyba jest sprzężna która odpowiada za stanie lewarka w pionie. Wrzucając 5 bieg jest wszystko ok, czuję taki lekki obór ze naciąga się sprzężna albo coś tam, A jak chcę wrzucić 1 bieg to dosłownie mogę zrobić to jednym palcem. Czy są jakieś zestawy naprawcze do tego?

Dałem filmik na Youtube jak to wygląda w moim przypadku: http://www.youtube.com/watch?v=ZZd9mYHkA-c
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Luzy na lewarku i coś jeszcze...

 

Postprzez paliwo » 14 lut 2013, o 03:46

Wymień jabko, i cięgna co idą od skrzyni po sprawdzaj czy są całe..
Ostatnio to przerabiałem u kolegi w golfinie 1.9 TD i tak samo było i pomogło wymiana jabka i wymiana jednego cięgna
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez golf 1.4 » 14 lut 2013, o 11:32

Chodzi o to jabłko to jest pod lewarkiem? taka czarna kulka która chodzi na boki? Możesz podać taką dokładną nazwę żebym mógł to na allegro znaleźć.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 7 mar 2013, o 20:45

Powitać.

Podepnę się pod temat.
Mianowicie.

Pacjent Golf III 1.4 Abd 94r.
Przy skrzynce przekładniowej wałek sterowania łączy się z palcem sterowania za pośrednictwem obejmy. Na palcu sterowania znajduje się gumowa tuleja(?) . Chodzi mi o jej nr bądź fachową nazwę..


Mam nadzieję że zrozumieliście o co mi chodzi. Jeśli jednak nie napisałem zbyt zrozumiale to rysunek części o jaką mi chodzi znajduje się w książce Sam Naprawiam na str. 98 (rys. 4. 24.)

Edit:
Obrazek
Ostatnio edytowano 8 mar 2013, o 00:13 przez Paweu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 7 mar 2013, o 20:58

Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 8 mar 2013, o 18:40

Paweu_mk3, 191711233 wklep to w google grafię zamienniki są tanie

http://auto-czesci-lipiec.pl/Start.asp? ... EyMzMvSFA=
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Paweu » 10 mar 2013, o 11:18

pablomed napisał(a):Paweu_mk3, 191711233 wklep to w google grafię zamienniki są tanie

http://auto-czesci-lipiec...TE3MTEyMzMvSFA=


Wiem bo już tą część wymieniłem. Z tym że teraz mam problem z prawidłowym ustawieniem położenia drążka zmiany biegów.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pablomed » 10 mar 2013, o 13:39

no ale konkretniej, widać na rusunku śrubę kontrującą luzujesz i ustawiasz z grubsza zakres prawo lewo - czyli lewarek na pozycję luzu, skrzynia wyluzowana. A małą poprawkę potem robisz na samym lewarku po osłoną, znajdziesz tam mimośrodową tuleję luzujez jej śrubkę i kręcisz w prawo lub lewo co powoduje niewielkie przesuwanie lewarka
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Paweu » 10 mar 2013, o 15:15

pablomed napisał(a):no ale konkretniej, widać na rusunku śrubę kontrującą luzujesz i ustawiasz z grubsza zakres prawo lewo - czyli lewarek na pozycję luzu, skrzynia wyluzowana. A małą poprawkę potem robisz na samym lewarku po osłoną, znajdziesz tam mimośrodową tuleję luzujez jej śrubkę i kręcisz w prawo lub lewo co powoduje niewielkie przesuwanie lewarka


Już spieszę z wyjaśnieniem.

Po założeniu tego zamiennika okazało się że potrzebna będzie regulacja ponieważ gdy został przykręcony tak jak stary czop nie szło wbić 1,2 i wstecznego. Teraz jest niby wszystko ok lecz drążek jest przekrzywiony bardziej w prawo. Wyszło że jak to w przypadku zamienników są pewne różnice.

Biegi wchodzą normalnie jednak w obecnym położeniu łatwiej wbij 5 bieg niż 1.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez golf 1.4 » 12 mar 2013, o 16:45

Wielkie dzięki Opik, mam jeszcze pytanie, czy łatwo się to wymienia?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez thomasg » 12 mar 2013, o 18:54

golf 1.4 napisał(a):Wielkie dzięki Opik, mam jeszcze pytanie, czy łatwo się to wymienia?


bez kanału będzie ciężko , częsciowo musisz zdemontowac wydech lub umiejętnie wymanewrować luzując go z wieszaków, aby dojśc do 'jabłka' musisz odkręcić osłone pod autem która zasłania 'skrzynkę' w której ono siedzi . Z kanałem roboty na godzinkę do dwóch , zalezy ile śrub urwiesz .
był MÓJ DRAGOONGREEN jest Borówka VARIANT
Avatar użytkownika
thomasg
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 26 mar 2011, o 16:17
Lokalizacja: 44-335

Postprzez pablomed » 12 mar 2013, o 23:12

Paweu_mk3, jak napisałem, tyle to doregulujesz pod mieszkiem lewarka, mały imbusik do zluzowania śrubeczki jednej potrzebny i tyle, chyba żeby brakło zakresu pod mieszkiem to musisz poprawić ustawienie obejmy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - - https://www.goscinna.com/



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości