drobne zgrzyty

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

drobne zgrzyty

Postprzez kuracjusz » 9 wrz 2008, o 19:55

witam, kilka razy, moze ze 3 nie wiecej, podczas gwaltownego ruszania, jak przeciagnolem na 1 do okolo 40km/h i chcialem wrzucic szybko 2 zamiast wejsc gladko slychac bylo drobny zgrzyt i bieg oczywiscie nie wszedl, ogolnie skrzynia jest ok, biegi wchodza lekko w gore jak i w dol, sprzeglo bierze troche wysoko, ale sie nie slizga, jaka moze byc przyczyna tych drobnych zgrzytow?

ps. wiem, wiem, nie powinienem tak przeciagac na 1, no ale juz sie stalo, stad moje pytanie, hehe
kuracjusz
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 20:03
Lokalizacja: Sosnowiec

drobne zgrzyty

 

Postprzez SotoM » 10 wrz 2008, o 23:10

albo wina oleju,albo wybieraka biegów. albo synchronizatory w skrzyni nie wurabiają przy takich obrotach.ale sadze ze wina tkwi w łocznikach cześci wybieraka.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 11 wrz 2008, o 06:38

ja myślę że to synchronizator...jak by na to nie patrzył to nasze 1,6 nie są rajdówkami i latka swoje też już mają więc nie ma się co dziwic
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez marko1967 » 11 wrz 2008, o 16:32

synchronizator w skrzyni biegów jest to mankament wielu mk3 zgrzyt przy zmianie biegów z 1na2 przy wysokich obrotach silnika mam to sam ala jak ruszam delikatnie z 1 i odczekam z 2 sek aż obroty spadną to nie ma tego zgrzytu troche to uciążliwe pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez przemo » 15 wrz 2008, o 22:37

dokładnie ja to samo mam jak go przeciagne tak na jedynce do 3500tys. obr. to tez mam taki zgrzyt ja wrzuce szybko 2 a jak płynnie wrzuce dwojke i obroty zejda tak do 2800 to jest wszystko w porzadku
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez robercik » 16 wrz 2008, o 17:15

a u mnie nic nie zgrzyta nawet przy 4500 obrotow zmiencie samochody :lol:
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez SotoM » 4 paź 2008, o 01:57

robercik napisał(a):a u mnie nic nie zgrzyta nawet przy 4500 obrotow zmiencie samochody :lol:

to niedługo zacznie :lol:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 6 paź 2008, o 09:45

robercik, Powrzucaj tak jeszcze 2 przy 4500 rpm to niedługo będzie post "Ratunku 2 mi nie wchodzi co to może być pomocy" a my napiszemy zmień samochód :)

A tak BTW to mi też zgrzyta jak za szybko wrzucę 2 jakoś się tym nie przejmuje po prostu staram się wrzucać tak żeby nie zgrzytało :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tygryssnd » 6 paź 2008, o 16:06

witam. mi niezgrzytała 2 , tylko któregos pięknego dnia na skrzyzowaniu zaczeło sie slizgac sprzeglo a notem zaczelo sie cos mielic i co? tak poprostu wysunoł sie sfozen z dyferencjalu i satelity wybily dwie dziory jedna w sprzeglo druga na zewnatrz. jaki moral? nie zmieniac biegow przy 6 tys obr :-) :-)
tygryssnd
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 18:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez SotoM » 6 paź 2008, o 22:43

tygryssnd napisał(a):witam. mi niezgrzytała 2 , tylko któregos pięknego dnia na skrzyzowaniu zaczeło sie slizgac sprzeglo a notem zaczelo sie cos mielic i co? tak poprostu wysunoł sie sfozen z dyferencjalu i satelity wybily dwie dziory jedna w sprzeglo druga na zewnatrz. jaki moral? nie zmieniac biegow przy 6 tys obr :-) :-)

a powodem pewnie był wyciek ze skrzyni którego pewni nie zobaczyłeś i pewnie dlatego sie tak stało.miałem taki sam problem ale w H.civic...do tej pory trzymam tą skrzynie w garażu... :lol: pamiatka

[ Dodano: 2008-10-06, 22:45 ]
Reiven napisał(a):robercik, Powrzucaj tak jeszcze 2 przy 4500 rpm to niedługo będzie post "Ratunku 2 mi nie wchodzi co to może być pomocy" a my napiszemy zmień samochód :)

A tak BTW to mi też zgrzyta jak za szybko wrzucę 2 jakoś się tym nie przejmuje po prostu staram się wrzucać tak żeby nie zgrzytało :)

mysle ze jak zmienisz olej w skrzyni to twój problem zniknie.a masz to na ciepłym silniku jak juz temp.przejdzie na skrzynie, czy również przy niskiej temp.silnika??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 6 paź 2008, o 23:22

Przy każdej temp. ja myślę ze to kwestia wybieraka.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 7 paź 2008, o 23:02

ja juz kombinowałem z wybierakiem-przekładałem drugi.zmieniałem siłownik sprzegła i dupa...na dniach zmieniam olej.zobacze co bedzie sie działo. jeśli dalej bedzie to samo to chyba popekane mam synchronizatory. bo sie ostatnio dowiedziałem od znajomka ze mu skrzynie używane do TDI schodza jak świerze bułki...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości