4 - bieg niechce wejść

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

4 - bieg niechce wejść

Postprzez xpiotrekx » 1 lis 2008, o 21:03

Witam
Mam problem z włożeniem 4 biegu często jest tak ,że jest jakby coś zablokowane lub zamiast 4 wchodzi 2, nie dzieje tak się zawsze ale dosyć często. Co może być przyczyną?
Drugi problem jest taki że lewarek jest strasznie luźny , jak to naprawić ?
Ostatnio edytowano 2 lis 2008, o 00:13 przez xpiotrekx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
xpiotrekx
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 21:45
Lokalizacja: Lublin

4 - bieg niechce wejść

 

Postprzez SotoM » 1 lis 2008, o 23:18

było robione coś przy skrzyni biegów kiedy kolwiek? obejrzyj na spokojnie przy skrzyni przy wiebraku czy nie ma jakis plastikowych czesci połamanych. a jak wrzucasz wsteczny to ci zgrzyta i wskakuje z delikatnym oporem??
Zapewne wiekszość forumowiczów bedzie sie z tego śmiało-ze mnie ze cały czas sie upieram na zminę oleju w skrzyni,ale warto było by to zrobić. ja u sibie miałem problemy z biegami.poprostu juz rwałem kłaki z torby ;-) biegi mi cieżko wchodziły czasem miałem tak jak ty ze za miast 4ki wbijałem 2ke za miast 1 wchodziła 3ka i wsteczny wskakiwał z oporem i delikatnym zgrzytem. tez mi znajomi mechanicy którzy robia skrzynie biegów mówili ze mogą być nadpekniete synchronizatory,ale najtaniej mi bedzie najpierw wymienić olej w skrzyni. wiec tak zrobiłem...uwierz mi porostu jest teraz o wiele przyjemniejsza jazda. zadnego szukania biegów...jest poprostu idealnie po zmianie oleju.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez xpiotrekx » 2 lis 2008, o 09:34

Nie wiem czy było coś robione bo samochód kupiłem niedawno, spróbuje ten olej wymienić i zobaczę jaki efekt będzie, a z tym lewarkiem luźnym to jak to sprawdzić gdzie dokładnie ?
Avatar użytkownika
xpiotrekx
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 21:45
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 2 lis 2008, o 11:17

ja z lewarkiem nie miałem okazji sie bawić zeby go rozbierać i go naprawiać. mówie obejżyj przy skrzyni czy cos nie jest ułamane, wyrobione co moze powodować ten luz na lewarku.ewentualnie zrób zdiecie i wrzóć na 4um,to wtedy ci powiem czy u mnie jest tak samo czy nmie.zebyś bez sensu kasy nie ładował.bo większość rzeczy jest nie dostępne w sklepie tylko ASO a wiesz jakie tam są ceny...zrób tak- niech jedna osoba siedzi w środku i macha tym lewarkiem w punkcie gdzie jest ten luz.a ty patrz czy wybieraku skrzyni na linki mocowania linek itp czy nie ma czegos niepokojacego. wtedy mozna bedzie wbić sie w lewarak-zestaw naprawczy...
Jak bedziesz zmieniał olej w skrzyni to bedzie ci potrzebny klucz imbusowy 17tka aby odkręcić korki. olej do skrzyni to Castrol TAF-X 75W/90 i kup 2L bo tyle wchodzi do skrzyni.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 2 lis 2008, o 11:24

xpiotrekx,

moim zdaniem jeśli masz luźny lewarek to właśnie dlatego masz problemy ze zmianą biegów. poniżej masz rysunek na którym jest pokazane rozmieszczenie całego mechanizmu zmiany biegów. Musisz sprawdzić wszystkie połączenia i najlepiej jak byś miał kogoś do pomocy żeby Ci ruszał lewarkiem...nowy olej może ułatwić zmienianie biegów bo będą mniejsze opory i dlatego to pomogło w przypadku SotoM. Zmiana oleju napewno nie zaszkodzi pod warunkiem że zalejesz taki jak trzeba a on tani nie jest więc najpierw sprawdź te dźwignie
Obrazek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 2 lis 2008, o 12:16

mani51, w TDI jest inaczej i to całkiem inaczej...to rozwiazanie jest owszem w dizlu ale ze skrzynia starego typu jak np D lub TD czy GTD. w TDI są linki,które wybierają biegi.wTDI nie występują ciegła sztywne jak na rysunku który przedstawiłeś...nie mam żadnych materiałów jak ty aby to przedstawić ale mam jedynie zdiecie wybieraka przy skrzyni...
Obrazek
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 2 lis 2008, o 13:24

SotoM napisał(a):nie mam żadnych materiałów jak ty aby to przedstawić


cóz, ja mam tylko to bo tyle jest w książce i myślałem że w TDI jest tak samo :zawstydzony: ...na żywo jeszcze tego nie widziałem :-/
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez xpiotrekx » 2 lis 2008, o 22:09

Sprawdziłem skrzynię i powiem tak kolega zmieniał biegi a ja ścisnąłem palcami takie czarne plastiki z uchwytem co się rusza jak się zmienia biegi (nie znam nazwy najwyżej dam zdjęcie) i wtedy lewarek był sztywny i biegi lekko wchodziły. Jak to naprawić i jakie są koszta ?

EDIT.
To chyba wybierak.
Avatar użytkownika
xpiotrekx
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 21:45
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 3 lis 2008, o 00:15

jest ta część na zdięciu które zamieściłem?? przyjżyj sie dokładnie. ten plastik to jest to co jest w kółko zaznaczone cienkim czerwonym??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez xpiotrekx » 3 lis 2008, o 08:57

Zrobiłem zdjęcie:
Obrazek
Avatar użytkownika
xpiotrekx
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 21:45
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 4 lis 2008, o 00:20

tak jak myślałem... ten plastik jest drogi.dostępny tylko w servisie ASO ja go kupiłem po rabacie za 40zł normalnie kosztuje prawie 70zł...a wygląda to dokładnie tak...

Numeru dokładnego ci nie podam bo gdzieś mi sie zagubiła ta cząść na której jest numer.a na aucie ciężko jest to zczytać Obrazek

to siedzi w tym metalowym ramieniu to jest na szmacie złożone do kupy
Obrazek

a to jest to ramie przez które ta część tzw Z przechodzi
Obrazek

[ Dodano: 2008-11-03, 23:28 ]
jutro spróbuje ci dać numery katalogowe.bo w garażu mam drugi wybierak to jego rozmontuje i sprawdzę moze uda mi sie coś z niego spisać to ci podam...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez xpiotrekx » 4 lis 2008, o 08:56

Mnie się też wydaję że mam wyrobiony ten plastik co jest w ramieniu...
http://allegro.pl/item468964791_org_wyb ... vw_fv.html a to nie będzie taki ? Ciężko to wymienić ?
Avatar użytkownika
xpiotrekx
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 21:45
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości