Zgnity lewy błotnik- reperturka czy wymiana błotnika.

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Zgnity lewy błotnik- reperturka czy wymiana błotnika.

Postprzez fatijoe » 14 mar 2013, o 00:03

Witam, niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem golfa III lecz niestety ze względu na wiek zardzewiał błotnik na samym dole tuż przy progu mam pytanko czy w takiej sytuacji szukać używany błotnik( lub nowy) czy wystarczy wstawić reperturke co będzie lepszym i rozsądniejszym rozwiązaniem? Nie ukrywam kasa również jest tutaj ważna..:) Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
fatijoe
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:42
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Zgnity lewy błotnik- reperturka czy wymiana błotnika.

 

Postprzez pawel1990 » 14 mar 2013, o 00:10

Szukaj używki ori, może trafi się w kolor. nowych zamienników nie kupuj, nie zawsze pasują, i nie wiadomo ile to wytrzyma. Pozdro
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez saszelqq » 14 mar 2013, o 00:54

Podjedź na jakiś większy szrot i może trafisz w kolorze ;)
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 14 mar 2013, o 01:08

zależy do jakiego stopnia zgniły jest, jeżeli tylko dół to proponuje reparaturkę, jest to lepsze rozwiązanie, bo:
- zostawiasz większość błotnika ori - to ważne
- nie masz problemu ze spasowaniem - zamiennik tu bardziej odstaje, tu za mały, tu za krótki, tu za duży i takie cyrki. A później się ludzie dziwią dlaczego jedno koło jest schowane głębiej niż drugie ;)
- nie musisz lakierować całego - nie różni się tak lakier bardzo, bo dół aż tak nie rzuca się w oczy

tak wyglądał mój błotnik po oderwaniu próchna:
a tak się sprawy miały jak Jacek ogarniał temat:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Dzięki:)

Postprzez fatijoe » 14 mar 2013, o 20:30

Zaglądam po szrotach trafił się jeden... pod kolor ale koleś zażądał sobie za niego 100 zł. Po tyle to na allegro nówki latają niepomalowane. Będę zaglądał po szrotach może się coś trafi. Dzięki za odpowiedź!
fatijoe
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:42
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 20:44

100zł ? Bo tyle jest warto. Nowy kosztuje 60-90 zł, ale jest o wiele słabszej jakości i zapewne źle będzie "leżał" + malowanie ? Gdybym ja do swojego CLa znalazł lb7z w stanie bdb brałbym za 100 z pocałowaniem rączki ;)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez fatijoe » 14 mar 2013, o 20:46

Mówisz? Bo wiem że on tam jeszcze leży :) chyba się po niego wybiorę.
fatijoe
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:42
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 21:02

Tylko zobacz czy nigdzie nie ma głębokich rys itp. Sprawdź czy u samego dołu wszystko się ładnie trzyma, czy nie jest zardzewiałe/podgnite. Jeśli nie to bierz.

Tylko tak jak kupisz już sobie nowy błotnik to od razu leć po:

1. żywicę epoksydową z 15 zł, (2 warstwy minimum w odstępie ok 24 h),
2. farba podkładowa antykorozyjna ja bym walnął ze dwie warstwy,
3. na koniec coś pokroju bitex'u lub innego mazidła.

Ja bym o takie coś się pokusił jeszcze. Wtedy błotnik posłuży nie jedną zimę.
Jak założysz bez niczego to i ten zje ruda.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez fatijoe » 14 mar 2013, o 21:06

Dzięki za porady, na pewno skorzystam. A jeszcze pytanko jedno jak już jesteśmy w tematach korozji w podłodze też są dwie dziury na które mam przygotowane dwie blachy ocynkowane dokładnie się na tym nie znam do odbioru w przyszłym tyg od znajomego. Blacharz stwierdził że można śmiało pospawać zwykłą spawarką (oczywiście bez dywaników z wyjętym aku) Czy ocynk pomalować podkładem i na to jakaś pucha spreju?
fatijoe
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:42
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez pempuch » 18 mar 2013, o 15:49

strzelu, widze ze nie tylko ja poluje na blotnik w LB7Z. Tez szukam juz od dluzszego czasu ( w zasadzie to oba chce wymienic) bo zarowno na dole przy progu są juz burchle, jak i na obwodzie nadkola zaczyna sie pojawiac rdza. Wiec szukam obu... ale cos lipa z tym kolorem jest... niestety.
pempuch
pempuch
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 02:03
Lokalizacja: Poznań

Postprzez strzelu » 18 mar 2013, o 16:48

Mi na największym szrocie w okolicy powiedzieli żebym zapomniał o takim kolorze :P. Także coraz bardziej zaczynam wątpić w te całe poszukiwania :)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 18 mar 2013, o 16:51

nie róbcie problemu, kupcie w jak najlepszym stanie byle jaki kolor - ważne że oryginał. I pomalować
Nawet jak w kolor dostaniecie (po kodzie) to będzie się różnił na 99%, samochody są różnie eksploatowane. Jeden na słońcu non stop, drugi w garażu, trzeci z kolei non stop na myjnie automatyczne itd... I macie 3 samochody w "takim samym" kolorze a pozamieniajcie części i wyjdą wam krówki łaciatki
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości