Prowadnica szyberdachu

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Prowadnica szyberdachu

Postprzez Reset » 9 paź 2012, o 20:48

Witam.
Jest to mój pierwszy post na tym forum ale to mało ważne.
Problem mój polega na prawdopodobnie pękniętym jakimś elemencie na prowadnicy.
Czytałem na forach różnych innych, jest to problem bardzo popularny.
I teraz moje pytanie czy może mi ktoś wytłumaczyć co trzeba kupić, zrobić?
Dodam że na początku szyberdach działał ale strzelał przy ruszaniu.
Avatar użytkownika
Reset
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 17:25
Lokalizacja: D.G.

Prowadnica szyberdachu

 

Postprzez Opik » 9 paź 2012, o 21:35

Ajem legend, hah

No cóż, są dwa rozwiązania:

- kupić nowy szyber (zdjąć wszystkie plastiki, zerwać podsufitkę, wywalić stary, założyć nowy, ustawić odpowiednio silniczek, wszystko poskładać do kupy)

- trochę zdolności manualnych, kawałek druciku i działasz


Lecimy z koksem:
- Odkręcasz szybę i kładziesz w bezpieczne miejsce, przy okazji zobacz czy gdzieś Ci uszczelka nie odstaje, masz idealną okazję żeby ją podkleić
- obstawiam że poszła Ci lewa (o pękniętej prawej nie słyszałem), więc stajesz z tejże strony samochodu żeby mieć dobry dostęp
- lecisz szybrem w przód i w tył (przyciskiem), żeby zobaczyć który element poszedł. Sprawa wygląda tak że do tyłu odjeżdża bez problemu, ale już nie wraca (bo kawałek który odpadł nie ma jak wrócić)
- oszczędź sobie czasu z próbą klejenia, lutowania, badziew jest zrobiony z takiego stopu że się nie da, no po prostu nie ma sposobu na niego żeby to połączyć w całość
- mierzysz różnej grubości druciki, znajdujesz kompromis pomiędzy grubością (żeby wszedł i nie przeszkadzał w przesuwaniu się) i wytrzymałością (żeby coś dał a nie zerwał się po dwóch razach)
- owijasz oderwany element wraz z tym "działającym", skręcasz mocno żeby się trzymało
- kilka ruchów szybrem żeby w razie czego dociągnąć mocniej jakby drucik się rozciągnął

Pomocnicze foto:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reset » 10 paź 2012, o 14:51

Dzięki za pomoc ;)
Będę w weekend działał 8-)
Avatar użytkownika
Reset
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 17:25
Lokalizacja: D.G.

Postprzez pablomed » 10 paź 2012, o 19:17

oprócz najczęstszej awarii której naprawa jest w poradach na http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f= ... 0426419102 czasem pękają nóżki pieska. Tak się nazywa pewien element którego jadna część suwa się w prowadnicy szybra i ona ma cztery małe nóżki - haczyki trzymające ją w tej prowadnicy, a druga część to taki połączony z suwakiem sterczący pod skosem w górę świecący metalicznie element, ten właśnie element haczy o mechanizm jeśli nóżka się ukruszyła. Pozanć można po tym że ten świecący element sterczy za bardzo w górę wówczas w porównaniu ze zdrową stroną. Niestety suwak można wyjąc tylko w tył z szyny szybra, więc dochodzi robota z podsufitką
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 10 paź 2012, o 20:47

Reset napisał(a):Dzięki za pomoc ;)
Będę w weekend działał 8-)

jak pomocne to klikasz "pomógł" ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Spoksik » 10 paź 2012, o 21:34

Panowie mam problem z lewą prowadnicą. Przy próbie zamknięcia szyberdachu, niestety nie daję rady.
Z prawej strony to co zamyka szyber ładnie się porusza, to z lewej niestety wcale. Dopiero jak ręką dopchnę to się zamknie. Da rade naprawić?
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Opik » 10 paź 2012, o 21:50

A potrafisz czytać ze zrozumieniem? W drugim poście jest odpowiedź jak to zrobić :/
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Spoksik » 11 paź 2012, o 15:50

SDzisiaj sprawdziłem co mam walnięte. Pękło mi ten element który jest naprrzeciwko tego czegoś co znajduje się na zdjęciu.
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Opik » 11 paź 2012, o 17:35

Spoksik napisał(a):SDzisiaj sprawdziłem co mam walnięte. Pękło mi ten element który jest naprrzeciwko tego czegoś co znajduje się na zdjęciu.


Nic nie rozumiem :-|

zrób zdjęcie i zaznacz o co chodzi
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 11 paź 2012, o 21:50

napraw wg tej porady

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=17245

a gwarantuje podziala dluuuuuugo
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Drucik do szyberdachu

Postprzez Mario1987 » 19 mar 2013, o 11:39

Witam,

jak będzie najlepszy drucik do podwiązania prowadnicy? Może ktoś kupował i wie dokładnie jaki jest najlepszy.

Pozdro
Mario
Mario1987
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 11:44
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Opik » 19 mar 2013, o 12:32

Ja nic nie kupowalem, wzialem kilka z szuflady i metoda prob i bledow dopasowalem. Musi byc jak najmocniejszy i jednoczesnie jak najcienszy zeby nie podnosil prowadnicy i nie ocieral. kolo milimetra musi miec. Sposob sprawdzony i dzialajacy bo nawet jak bedziesz mial szyber wymontowany pod reka to nic z tyn badziewiem nie zrobisz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości