Problem z długością wycieraczek

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Problem z długością wycieraczek

Postprzez WSZ » 5 mar 2015, o 17:28

Nie wiedziałem do jakiego działu ten temat, ale wydaje mi się, że dział nadwozie pasuje.

Mam problem z długością wycieraczek przedniej szyby.
Kupiłem już 3 komplet w przeciągu roku i ciągle wycieraczka kierowcy wchodzi mi na DACH.

Obecnie kupiłem wczoraj 500mm ( 530 oryginał powinien być więc jeszcze dłuższa ) oraz 480 pasażer.
Pasażer ok, a kierowca - wycieraczka za długa.
Wcześniej miałem 530 albo 525, wycieraczka na dach wchodziła jeszcze więcej.
Nie wiem co jest grane.

Tak to wygląda:

Obrazek

Obrazek


Założyć jest na odwrót ? To wejdzie na bok samochodu i się zablokuje.
Na każdym pudełku pisze 500-530, że jest dla kierowcy.


Nigdzie nie znalazłem podobnego problemu :kwasny:

Poza tym, wycieraczka kierowcy nie powinna zbierać więcej z rogu szyby ?
Pasażer róg ma ścierany cały, a kierowca jak w moim przypadku połowa rogu mokra.
Obrazek
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Problem z długością wycieraczek

 

Postprzez bambo » 5 mar 2015, o 18:15

Z tego zdjęcia to mi się wydaje że masz za długie samo ramie wycieraczki :)
Avatar użytkownika
bambo
Moderator Globalny
 
Posty: 649
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 22:46
Lokalizacja: MysłoVWice
Rocznik: 98
Silnik: 1.8 20V AGN
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 5 mar 2015, o 18:52

przełóż ramie z wycieraczki pasażera na miejsce kierowcy i zobacz co wyjdzie. jeśli będzie ok to kup na szrocie taką samą i zmień. Wywal tą długą bo moim zdaniem jest za długa.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez WSZ » 6 mar 2015, o 15:58

No to cyrk Wam powiem.
Panowie podajcie mi długość ramienia kierowcy i pasażera jak jest u Was.
W takim razie skoro jest za długie to jest to pasażera?
Zamienione stronami?
A to z pasażera jest kierowcy?

Mialem kiedyś wymieniana szybę...jest potrzeba odkręcenia ramion do jej wymiany?

To z jakiego auta jest to dłuższe ramie skoro wygląda tak samo jak pasażera :mrgreen: ?
Obrazek
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Starszy_Pan » 6 mar 2015, o 16:40

W moim Varia(n)cie ;)
- ramię wycieraczki lewe (kierowcy) 53 cm (od osi ramienia do osi pióra) + piórko 53 cm (21"), luz od górnej krawędzi szyby ~~ 1 cm,
- ramię wycieraczki prawe (pilot ;) ) 58 cm (od osi do osi) + pióro 48 cm (19"), luz od górnej krawędzi szyby ~~3 cm.
@WSZ Chyba masz ramiona zamienione miejscami :-/
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez WSZ » 6 mar 2015, o 16:44

Jakie to kluczydło do odkręcenia tych ramion ?
Obrazek
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Starszy_Pan » 6 mar 2015, o 16:57

Jakie to kluczydło do odkręcenia tych ramion ?

No to mnie po schodach pogoniłeś ;) Już się śmieją, że tak często na papierosa biegam :(
Gwint M8 => klucz 13 lub 14, ale najlepiej nasadowy, bo płaskim mało miejsca :(
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golf Maniak » 6 mar 2015, o 18:12

WSZ napisał(a):Jakie to kluczydło do odkręcenia tych ramion ?


Ja odkręcałem swoje 13tką najlepiej jak radził kolega zrobić to kluczem nasadowym płaskim kluczem nie ma za bardzo jak podejśc :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WSZ » 6 mar 2015, o 22:30

Oki, jutro się za to zabieram.
Wydaje mi się, że też mogą być zamienione miejscami.
Bo to są 2 takie same ramiona w sensie widać że ten sam model więc jedno nie jest z innego wozu.
Widocznie baran, który wymieniał szybę, odkręcił je i potem przykręcił odwrotnie.

Czy one powinny być potem specjalnie nastawione ?
I jak z siłą dokręcania ?
Na "pałę" :hyhy: ?
Obrazek
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Thorsten » 6 mar 2015, o 22:38

WSZ, Ja przed zdjęciem przypatrzyłem się gdzie znajdowały się gdy były opuszczone. Potem założyłem tak że były w tym samym miejscu i dokręciłem tak na wyczucie, w sumie to kilka razy tak robiłem i zawsze na wyczucie i jest super. Także dokręcać na wyczucie.

Co do nastawienia to postaraj się tak jak obecnie tylko na dole. U mnie jak pamiętam to kwestia około 2 cm od uszczelki podszybia czyli na tym przyciemnionym pasku szyby na dole.
Ostatnio edytowano 6 mar 2015, o 22:39 przez Thorsten, łącznie edytowano 1 raz
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości