nowy błotnik

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

nowy błotnik

Postprzez strzelu » 15 sty 2013, o 19:55

witam,

sprawa wygląda jak dla golfa mk3 w miarę normalnie, czyli błotnik do wymiany. Szukam błotnika prawego w kolorze LB7Z. Na alledrogo do chwili obecnej znalazłem 2 sztuki. Obie wycenione na 300 zł + kw.

Kolega lakiernik mówi, że za 80 pln może mi zamówić nowy zamiennik (kolor kremowy czy coś koło tego). I teraz za pomalowanie weźmie 200 zł. Jak myślicie jakie rozwiązanie lepsze ?

Dodam, że szukam błotnika do wersji CL, czyli bez sierpów.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

nowy błotnik

 

Postprzez tomi » 15 sty 2013, o 20:09

Jak dla mnie 300 zł to przesada. Z rok temu kupiłem na giełdzie używkę w dobrym stanie za 100 zł. Inny kolor więc do malowania. Ale zero korozji i wgniotów. Wole oryginały w dobrym stanie niż zamienniki.
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez saszelqq » 15 sty 2013, o 20:48

200zł za malowanie błotnika :szok: Chyba kogoś pogrzało :szok:
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: nowy błotnik

Postprzez K@mil » 15 sty 2013, o 21:05

strzelu napisał(a):witam,

sprawa wygląda jak dla golfa mk3 w miarę normalnie, czyli błotnik do wymiany. Szukam błotnika prawego w kolorze LB7Z. Na alledrogo do chwili obecnej znalazłem 2 sztuki. Obie wycenione na 300 zł + kw.

Kolega lakiernik mówi, że za 80 pln może mi zamówić nowy zamiennik (kolor kremowy czy coś koło tego). I teraz za pomalowanie weźmie 200 zł. Jak myślicie jakie rozwiązanie lepsze ?

Dodam, że szukam błotnika do wersji CL, czyli bez sierpów.


Byly juz tematy na temat blotnikow/zderzaków zamienników...

Jesli mozesz kupic uzywany oryginalny to takiego szukaj... <Najlepsze rozwiazanie


Jesli bedziesz zmuszony kupic zamiennik to sa dwa rodzaje zamiennikow (nie powiem Ci jak je odróżnić)...Z zamiennikami jest różniej najczęściej ciezko taki blotnik spasować z maską/drzwiami itp

[ Dodano: 2013-01-15, 20:07 ]
saszelqq napisał(a):200zł za malowanie błotnika :szok: Chyba kogoś pogrzało :szok:



Cena normalna od 100-300 zł za element :) i to bez farby :hyhy:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez gacekx1 » 15 sty 2013, o 21:48

Niedługo przyjdzie mi błotnik kupiony w sklepie internetowym:
http://e-autoparts.pl/. Cena 92zł. Wstawię więcej zdjęć do tematu i ocenie go z grubsza. Może będzie pasował;) Pisze że producent to jakiś 4max.

[ Dodano: 2013-01-15, 20:49 ]
Dodam ze malował będę sam jak zrobi się cieplej oczywiście kompresorkiem.
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Postprzez saszelqq » 15 sty 2013, o 22:27

gacekx1 napisał(a):[ Dodano: 2013-01-15, 20:49 ]
Dodam ze malował będę sam jak zrobi się cieplej oczywiście kompresorkiem.

No i bardzo dobrze, przynajmniej taniej ;) Tylko ciekawe, czy będzie pasował bez problemu :roll: Jak będziesz zakładał to napisz jak ze spasowaniem, bo swoje oba na wiosnę muszę wymienić :-/
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzelu » 15 sty 2013, o 22:39

popieram, tylko z tego co ja się oczytałem to warto na sucho najpierw przymiarkę zrobić. Będzie szansa podciągnięcia błotnika jeśli gdzieś powstanie szpara etc.

Z tego co wiem są dwa rodzaje zamienników, jedne za ok 60 zł w kolorze czarnym (podkład). Są podobno bardzo cienkie i palcem można wgniot sobie zafundować, natomiast te w kolorze krem/lekko sraczkowaty są grubsze i lepsza jakościowo blacha (ok 80-90 zł).

+ dochodzą częste opinie, że lakier potrafi pękać i odchodzić od zamienników. Pewnie warto zeszlifować i tak ten podkład i od zera samemu robić, ale tak na 100% to sam nie wiem.

u mnie od strony pasażera jest tragedia, a u kierowcy zauważyłem purcle. Gdyby kupić dwa nowe walnąć epoxy, podkładem, bazą i klarem soczyście to może zdałoby to egzamin. Od wewnętrznej strony to bym chyba pędzlem z 2 warsty epoxy + 3 warstwy podkładu walnął. Ociekało by jak tłuste frytki w mcdonaldzie.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 15 sty 2013, o 22:52

strzelu, powiedz co masz zjedzone w tym błotniku, dół, tam gdzie jest jakby przedłużenie progu, czy rant tam gdzie nakładki wchodzą?
Jeżeli dół to daj porządnemu lakiernikowi do wspawania reparaturkę (ogarnij u mnie w temacie na 1 str. jak to wygląda). Będzie to trwalsze, ładniejsze i dużo sensowniejsze rozwiązanie niż pakowanie całego błotnika-zamiennika, który to:
- jest z lipnej stali i będzie rdzewiał dużo szybciej niż ori
- jego spasowanie pozostawia wiele do życzenia, jak spasujesz do drzwi to przy lampie odstaje itp
- nie trzyma kątów - w jednym miejscu pasuje, w drugim odstaje chociaż nie powinien
- późniejsze pytania na forum "samochód jedzie prosto, nic się nie dzieje, a jedno koło jest schowane 4mm głębiej niż po przeciwnej stronie"




p.s. -frytki w Macu nie są tłuste, przynajmniej tam gdzie jadam ;) :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gacekx1 » 16 sty 2013, o 17:14

saszelqq napisał(a):
gacekx1 napisał(a):[ Dodano: 2013-01-15, 20:49 ]
Dodam ze malował będę sam jak zrobi się cieplej oczywiście kompresorkiem.

No i bardzo dobrze, przynajmniej taniej ;) Tylko ciekawe, czy będzie pasował bez problemu :roll: Jak będziesz zakładał to napisz jak ze spasowaniem, bo swoje oba na wiosnę muszę wymienić :-/


Ja też będę na wiosnę malował i montował ale wole wcześniej się już w niego zaopatrzyć. Dam znać jakbym robił przymiarki. Planuje zedrzeć lub zmyć nitrem ten podkład i walnąć coś porządnego, by nie rdzewiało. Od środka na pewno baranek. pozdro


Dodaję zdjęcia błotnika;):


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorki że lipna jakość, na wekendzie mogę dodać lepszą. Nie wygląda źle, blacha nie jest cienka jak papier;) Czy będzie pasował zobaczymy przy montażu na wiosnę. Jest jakiejś formy SIMVI chyba.... ma tak wybite co widać na zdjęciu.
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Postprzez strzelu » 16 sty 2013, o 20:00

Opik

1. zgadza się ruda dopadła dolną część błotnika, ale kurcze nowy błotnik z dobrą warstą lakieru po obu stronach to jednak cały element. zamiennik czy nie powinien trochę pojeździć, a spawania elemtu nigdy nie robiłem i szczerze to troszkę mnie to przeraża. eh co krok to dylemat.

2. frytki w macu ociekają tłuszczem, ale zanim je w ludwiku wykąpią :hyhy:

3. hmm gacek wiesz co,na tych fotach, te błotnik wyglądają jak kolor mojego lakieru, metalic lbz7 czy jakoś tak :) heh
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez K@mil » 16 sty 2013, o 20:27

strzelu napisał(a):1. zgadza się ruda dopadła dolną część błotnika, ale kurcze nowy błotnik z dobrą warstą lakieru po obu stronach to jednak cały element. zamiennik czy nie powinien trochę pojeździć, a spawania elemtu nigdy nie robiłem i szczerze to troszkę mnie to przeraża. eh co krok to dylemat.


Jak rdza jest tylko na dole to tylko dół wymienić, a ory błotnik zostawić -czyt. wstawić reperaturke.

Ory blotnik i lakier wiecej wytrzyma niz ten zamiennik.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez strzelu » 16 sty 2013, o 20:35

a opłaca się taki zabieg finansowo ? Tzn. spawać spawałem, ale nie wiem czy umiałbym to profesjonalnie zrobić. Jaki koszt u mechanik na oko ?

Ewentualnie po spawaniu spokojnie mógłbym polakierować sam. W końcu to dolna część + nie krzywizna jest, czyli może i nawet zacnie by wyszło.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości