"daruj sobie 

 albo pomaluj sprejem bo Ci to nie wyjdzie jak nie znasz podstawowych informacji..."
Przecież to jego auto, wie co robi. Trudne czasy nastały więc nie każdego stać na lakiernika. To jest prośba o radę, czyli mówisz co wiesz na ten temat, a nie piszesz swoje przemyślenia.
Tutaj masz co nie co:
Jeżeli chcemy lakierować samochód we własnym zakresie to powinniśmy mieć:
- lakier akrylowy + utwardzacz + rozpuszczalnik do akryli lub 
  lakier renowacyjny + rozpuszczalnik standardowy
- papier ścierny gruboziarnisty - kilka arkuszy
- papier ścierny cienkoziarnisty - kilka arkuszy
- uchwyt do mocowania papieru ściernego
- benzyne ekstrakcyjną
- papier lub gazety lub folie w odpowiednich ilościach do oklejania
- taśme papierową do przyklejania powyższych i obklejania małych 
  elementów
- kompresor i pistolet
- miska z wodą
- ewentualnie: szpachla, podkład do lakieru.
Przygotowanie samochodu:
1. Demontujemy co tylko się da i co się nam chce zdemontować 
   to czego nie zdemontujemy obklejamy taśma, papierem. Koła osłaniamy 
   folią lub jakimiś szmatami.
2. Przygotowanie elementów i miejsc pordzewiałych, wgnieceń wygląda 
   następująco. Oczyszczamy dokładnie przy użyciu gruboziarnistego 
   papieru ściernego danego miejsca. W przypadku wgnieceń i nierówności 
   wyprowadzamy je przy użyciu szpachli. Nabieramy trochę szpachli z 
   opakowania i mieszamy z nieduża ilością utwardzacza 
   (dołaczony w tubce). Nakładamy szpachle i czekamy aż stwardnieje. 
   Następnie uchwytem z przymocowanym papierem ściernym wyprowadzamy 
   powierzchnię. Przy większych wgnieceniach konieczne będzie 
   powtarzanie tego procesu aż do uzyskania zadowalającego nas efektu. 
   Po jakimś czasie pokrywamy szpachlowane miejsce podkładem.
3. Przygotowanie powierzchni do lakierowania. Musimy zmatowić całą 
   powierzchnię bardzo dokładnie. W tym celu bierzemy drobnoziarnisty 
   papier ścierny (najlepiej owinąć na drewnianym klocku) i na mokro 
   delikatnie szlifujemy nim całą powierzchnię, aż będzie matowa. 
   Następnie czyścimy dokładnie benzyną ekstrakcyjną.
4. Otwieramy okna, włączamy mechaniczną wentylację i robimy wszystko 
   aby poprawić przewietrzanie pomieszczenia. Jeśli mamy betonową 
   posadzkę to dobrze jest wylać na nią wodę, aby się nie kurzyło w 
   czasie malowania.
Lakierowanie:
   Do lakierowania najlepiej użyć kompresora z pistoletem lakierniczym 
   (niektórzy malują za pomocą wałka i jak są wprawni to końcowy efekt 
   jest niezły). Sprawdźmy czy pistolet jest dobrze wyczyszczony i 
   przetkany. Napełniamy zbiorniczek w pistolecie odpowiednią ilością 
   lakieru (wcześniej rozcieńczonego rozpuszczalnikiem i w przypadku 
   lakieru akrylowego wymiaszanego w odpowiedniej proporcji z 
   utwardzaczem). Przystępujemy do lakierowania. Pryskamy z odległości 
   na powierzchnię, przesuwając płynnie pistolet. Nie trzymajmy za 
   długo w jednym miejscu aby nie porobiły się zacieki. Pryskamy kilka 
   razy powierzchnię. Po odczekaniu kładziemy drugą warstwę lakieru, 
   aż do usyskania jednlitej barwy na całej powierzchni. Następnie 
   suszenie, które w przypadku lakieru akrylowego trwa krócej. 
   W pełni wyschnięta powłoka jest po 2-3 dniach. Wtedy nalezy też 
   wykonać polerowanie-bafowanie za pomocą specjalnej końcówki 
   polerskiej montowanej np. do kompresora lub do wiertarki.
Poszukaj jeszcze na necie, bo takich porad jest od groma. Tylko pamiętaj że wszystko robisz na własną odpowiedzialność, bo lakierowanie to trudna sprawa jest  
