lakierowanie na własną rękę

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

lakierowanie na własną rękę

Postprzez falwej » 27 paź 2008, o 22:35

mam prośbę, ma ktoś dostęp do poradnika na temat malowania samochodu,? albo czy mógłby ktoś opisać jak się do tego zabrać, co przygotować, co kupić itp.? nie stać mnie na lakiernika, a w wyszukiwarce nic nie znalazłem oprucz zapytań o warsztaty lakiernicze. za dużo mnie ten golf już kosztuje;/ pomocy
falwej
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: zachodniopomorskie

lakierowanie na własną rękę

 

Postprzez Cysiu_NS » 27 paź 2008, o 22:51

kolego to nie taka prosta sprawa i niewiem czy ktos ci to wytlumaczy bo to bardzo obszerny temat wszystko zalezy od tego jaki masz lakier jaki masz sprzet np pojemosc kompresora jaki pistolet dluga lektora poki co mozesz sobie malowac jakies blaszki cokolwiek i probowac nie narobic zlewek a z czasem po troche sie dowiadywac
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez falwej » 27 paź 2008, o 23:20

kolor mam idenyczny jak w Twoim golfiku, a musze coś z nim zrobić bo jest kilka ogniw rdzy i boje się że po zimie będzie już za późno
falwej
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez Cysiu_NS » 28 paź 2008, o 00:11

jezeli masz ten sam kolor to jest to LA7U podjedz do lakierni podaj im kod niech dobiora lakier jest on z perla i metalikiem (nalegaj zeby dobrali na aucie poniewaz lakier nowy a ten ktory jest na aucie troszke sie rozni po latach) wez sobie klar (lakier bezbarwny) wez jakis lepszy zaopatrz sie rowniez w podklad zakup takze papier scierny 2000 do wykonczenia i jakis grubszy powiedzmy 800 zakup takze jakis dobry odrdzewiacz oraz benzyne ekstrakcyjna szpachle do wykanczania miejsce w ktorym pojawia sie rdza zeszlifuj do golej blachy i potraktuj odrdzewiaczem po paru godzinach znowu zeszlifuj i znowu odrdzewiacz po tym zabiegu szlifuj i szpachluj nierownosc warsztawmi szpachlujesz szlifujesz i tak ze 3 razy moze byc wiecej grunt zeby powierzchnia byla idealnie rowna po zabiegu pozostaw auto na okolo 24 godziny tyle powinna mniej wiecej schnac szpachla ze wzgledu na to ze chlonie wilgoc oraz lakier po 24 godzinach pomaluj podkladem nastepnie po wyschnieciu pierwsza warstwa lakieru staraj sie nakladac mozliwie male warstwy jako poczatkujacy moze byc ich dosc duzo grunt zeby nie klasc duzej gdy lakier juz bedzie mniej wiecej jednolity naloz lakier bezbarwny jakies 3 warstwy mozesz nawet 4 i pozostaw do wyschniecia na caly dzien zrobi sie delikatna cytrynka na lakierze lecz po wyschnieciu lakieru papier 2000 na mokro i z duza iloscia wody polerowac az do wyrowniania powierzchni uwazajac zeby nie przesadzic oczywiscie przed lakierowaniem elementy nalezy odtluscic benzyna ekstrakcyjna powinno byc dobrze jezeli nie przesadzisz pozdrawiam
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez k-m-r1 » 29 paź 2008, o 01:16

no imi sie przyda :D
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Szczurek990 » 30 paź 2008, o 00:08

Witaj kolego postaram sie tobie pomoc:) Cysiu_NS dobrze mowi ale mam pare poprawek mysle ze sie nie obrazi wiec tak:
1. miejsca rdzy wyszlifuj szczotka druciana albo listkami na szlifierke i pozniej tak jak mowil kolega
2.sfazuj miejsca wyczyszczone do "golej blachy papierem P220 Fazowac tzn zrobic przejscie pomiedzy lakierem a gola blacha.
3.naprawiane miejsca musisz kakitowac kupujes kit+utwardzacz i szpachelki.
odtłuszczasz miejsca kitowane benzyna ekstrakcujna i mieszasz kit dodajesz ok 3-4% utwardzacza mieszasz i nakladasz nie za grubno tak jak wczasniej pisal kolega.
4.kit wyschnie ci dobrze w 1 godz i mozesz szlifowac klockiem, zaczynasz od papieru P120 i starasz sie szlifowac tak zeby element mial prziblizony kształt do byłego:) gdy juz bedziesz mial w miare wyszlifowane kity zagłasz wszystko papierem P220 i kity gotowe:)
5.Teraz zmatuj ok 15cm za kitami papierem P220 bedize to potrzebne do dalszych dzialan
6.oklejanie: oklej sobie do miejsca gdzie masz zmatowane tasma gazetami i folia staraj sie jesli mozeszoklejac na kantach a nie w kantach bo trudno bedzie szlifowac
7.podkladowanie:kupujesz podklad wypełniejacy+utwardzacz mieszasz (stosunek bedzie podany np 5:1)wlewasz do pistoleta lakierniczego i kladziesz ok 3 warsty .
8.po wyschnieciu podklad szlifujesz papierem na sucho P320 do zeszlifowania struktury, pozniej papierem P400 tymi papierami na klocku i na koniec gladzisz papierem ma mokro P800 podklad i tez elementy ktore chcesz malowac:)
9.oklejasz pod malowanie tu starasz sie oklejac w kantach:)
10:Malowanie:kupujesz baze tak jak kolega to powiedział o doborze i zapytaj zaraz o rozcienczalnik do bazy baza malujesz pistoletem na cisnieniu 2bar ok 3 warstwy cienkie nie przylewaj ich za mocno:) no i na to klar(lakier beznarwny:) kup sobie HS-a kladziesz ok 1.5 warstwy 0.5 taka przypyłka a 1 to juz malujesz na gotowo musisz probowac fajnie rozprowadzic lakier:)

I pomalowane Co do polerki to napisz jak bedziesz mial pomalowane:)a zaciekow sie nie boj bo napewno cos wyjdize ale to tez da sie spolerowac:) oczywiscie bez przesady:) sorki ze tak duzo ale tak to wyglada:)Wpraktuce jnie jes to takie trudne:) :-D

[ Dodano: 2008-10-29, 23:12 ]
Zapomniałem Klarem maluj cisnieniem 3 bar:) Powodzenia:)
Avatar użytkownika
Szczurek990
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 19:27
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez ksenonn » 30 paź 2008, o 19:49

ciekaw jestem efektu koncowego ;-)

a co bedziesz lakierowal, calego golfa?
Avatar użytkownika
ksenonn
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 wrz 2008, o 11:48
Lokalizacja: Krakow

Postprzez lesmian83 » 5 gru 2008, o 03:43

falwej,
to dość stary post ale jeżeli jeszcze nie robiłeś tych poprawek lakierniczych to ja ze swojej strony szczerze odradzam!
Jestem zupełnym laikiem w robotach lakierniczy, a mimo to jakiś czas temu postanowiłem zrobić zaprawkę na nadkolu bo wychodziła rdza. Poczytałem na forum, podpytałem znajomka który robił już takie rzeczy, kupiłem co trzeba i wziąłem się do roboty. Spędziłęm 4 dni w garażu, narobiłem się, wydałem około 150zł a efekt jest mizerny... :-( źle położyłem szpachle, nie równo wyszliwowałem i tylko lakier w miarę równo wyszedł ale odcień nie do końca jest taki jak powinien być - w sumie lipa :kwasny:
Gdy bym od razu pojechał do lakiernika zapłacił bym 300/400zł ale miał bym dobrze zrobione i z głowy...
Avatar użytkownika
lesmian83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 08:18
Lokalizacja: Piaseczno


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości