Gwint

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Gwint

Postprzez Wiki » 9 mar 2015, o 22:41

Witam,
Panowie mam kilka pytań dotyczących gwintu, mianowicie czy warto kupić gwinty (nowe) np z allegro za 500 zł ? wiem że niektórzy wyśmieją i zhejtują za taki post, ale no cóż słyszałem że gwint ma wiele zalet (prowadzenie, przyczepność, wytrzymałość) ale i wiele wad ( twardość). Myślę o gwincie ale (wiem jak to słabo brzmi) nie jestem pewien czy chcę, mam na myśli czy da radę zamontować gwint który będzie tani, jaki wytrzymały da wszystkie zalety gwintu oraz że tak powiem będzie miękki (ogólnie by dziur nie było zbytnio czuć lub żeby było tak jak na stocku). Primo czy gwinty za 500 zł - warto się w to pchać ? reszta to kwestia tej twardości, nie przekonuje mnie jakoś odczuwanie najmniejszych nierówności, no i czy można mieć na gwincie stockowy prześwit ? (nie chcę szlifować hokejką chodników ).
Wybaczcie za powtórzenia, i pozdrawiam :)
PS: szukałem informacji o gwincie na forum w wyszukiwajce ale jakoś odpowiedzi na moje pytania nie było każdy pisał o kwotach od 2k w górę co też nie mnie przekonuje :P
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Gwint

 

Postprzez Thorsten » 9 mar 2015, o 22:55

Wiki napisał(a):amontować gwint który będzie tani, jaki wytrzymały da wszystkie zalety gwintu oraz że tak powiem będzie miękki (ogólnie by dziur nie było zbytnio czuć lub żeby było tak jak na stocku)


nie, gwint = twardo.

Wstawienie samych sprężyn obniżających o 40mm na seryjne amory utwardza zawieszenie.

Gwint jest do obniżania auta i zwiększenia możliwości w zakrętach. Na gładkich drogach jest dobry, na nierównych poczujesz każdy dołek.

Powiedz nam co chcesz uzyskać? Co kosztem czego? Nie wiem... lepsze prowadzenie kosztem prześwitu na przykład albo wygodę kosztem prowadzenia. Gwint to opcja w kierunku lepszego prowadzenia auta kosztem wygody na nierównościach.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Gwint

Postprzez shift00 » 9 mar 2015, o 22:57

Wiki napisał(a):Witam,
Panowie mam kilka pytań dotyczących gwintu, mianowicie czy warto kupić gwinty (nowe) np z allegro za 500 zł ? wiem że niektórzy wyśmieją i zhejtują za taki post, ale no cóż słyszałem że gwint ma wiele zalet (prowadzenie, przyczepność, wytrzymałość) ale i wiele wad ( twardość). Myślę o gwincie ale (wiem jak to słabo brzmi) nie jestem pewien czy chcę, mam na myśli czy da radę zamontować gwint który będzie tani, jaki wytrzymały da wszystkie zalety gwintu oraz że tak powiem będzie miękki (ogólnie by dziur nie było zbytnio czuć lub żeby było tak jak na stocku). Primo czy gwinty za 500 zł - warto się w to pchać ? reszta to kwestia tej twardości, nie przekonuje mnie jakoś odczuwanie najmniejszych nierówności, no i czy można mieć na gwincie stockowy prześwit ? (nie chcę szlifować hokejką chodników ).
Wybaczcie za powtórzenia, i pozdrawiam :)
PS: szukałem informacji o gwincie na forum w wyszukiwajce ale jakoś odpowiedzi na moje pytania nie było każdy pisał o kwotach od 2k w górę co też nie mnie przekonuje :P


Mówią, że z chwilą montażu gwintu można zapomnieć o komforcie. Z tego co piszesz, chciałbyś delikatnie obniżyć samochód ale przede wszystkim polepszyć trzymanie się wozu na ulicy. Mam założone zawieszenie TaTechnix (obiżenie, utwardzenie, nie gwint) i jestem bardzo z niego zadowolony. Samochód ma odpowiedni prześwit - nie za nisko, nie za wysoko, trzeba uważać przy obciążeniu i na śpiących policjantach/koleinach i dzięki temu trzyma się wózek jak przyklejony. Oczywiście, nie jest to beton, więc jakiś komfort jazdy jest :)
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 790
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 0.5VR6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 9 mar 2015, o 22:58

Wiki, warto dołożyć i kupić nówkę MTS z gwarancją , a jak kupisz używkę to loteria . MTS nie jest takim betonem jak TA , przypomina normalną pracę zawieszenia , i mogę ci go polecić :)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Wiki » 9 mar 2015, o 22:58

Myśle o opcjonalnym obniżaniu + wygoda i minimalnie zmniejszenie wygody :P że tak powiem hybryda trochę

[ Dodano: 2015-03-09, 22:14 ]
Gesiu_15 napisał(a):Wiki, warto dołożyć i kupić nówkę MTS z gwarancją , a jak kupisz używkę to loteria . MTS nie jest takim betonem jak TA , przypomina normalną pracę zawieszenia , i mogę ci go polecić :)


A jakie koszta takiego bansu ?
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez GolfiarzJR » 10 mar 2015, o 08:32

Wiki, MTS chyba w oklicach 800-1000 , TaTechnix gdzies 700-800 czerwone springi :)
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1407
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IgorHatnvor » 10 mar 2015, o 12:44

dzięki
IgorHatnvor
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 mar 2015, o 15:45
Lokalizacja: Barlinek


części do maszyn rolniczych



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości