Tor Lublin - zamknięcie

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Tor Lublin - zamknięcie

Postprzez pawelus6 » 11 gru 2014, o 12:28

Ostatnio opjawiły się doniesienia na temat zamknięcia toru Lublin.
Jakie są wasze opinie na ten temag?

Mnie osobiscie temat gryzie niesamowicie, ludzie mają bezpieczny plac gdzie mogą poszaleć i przeszkadza to lubiom, wyjadą na ulice to też źle bo kogoś przypadkiem mogą zabic bo to "imprezy" niezabezpieczone itp.

Ogólnie patrzac po internecie tor powstałw latach 80, obok jakies 10lat temu powstało osiedle mieszkaniowe - i od tego momentu zaczęły się protesty mieszkańców na zbyt duży hałas.
Pytanie - kto normalny wydaje pozwolenia budowlane w takich miejscach?
Czy da się postawic dom koło lotniskja i potem składać pozwy do sądu o zbyt duze natężenie dźwięku?

Sytuację fajnie opisuje ten film, w momencie 2:25
Widać "piękne" blokowiska w tle.
http://motokiller.pl/225824



Tak PS. O ile pamietam to tor Fiata w Tychach też został zamknięty w powodu prostestów mieszkańców. Ale nie daje 100% pewnosci.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Tor Lublin - zamknięcie

 

Postprzez Starszy_Pan » 11 gru 2014, o 13:17

pawelus6 napisał(a):tor powstał latach 80
z tego co pamiętam :oops: to w połowie lat 70-ych a to były "nieprawomyślne czasy".
pawelus6 napisał(a):Pytanie - kto normalny wydaje pozwolenia budowlane w takich miejscach?
Odpowiedź - ten kto dostanie odpowiednią kasę :(
Czy da się postawić dom koło lotniska i potem składać pozwy do sądu o zbyt duże natężenie dźwięku?
Oczywiście, że tak - vide warszawskie Okęcie.
pawelus6 napisał(a):O ile pamiętam to tor Fiata w Tychach też został zamknięty w powodu protestów mieszkańców.
Chyba tak.
A dolewając jeszcze oliwy do tematu:
- Tor Poznań (jedyny w Polsce z homologacją FIA i FIM) jest także di zamknięcia :( Za głośny dla okolicznych mieszkańców i zbyt łakomy teren dla deweloperów.
- Tor w Radomiu - walczy o przetrwanie,
- mieszkańcy warszawskiego Bemowa żądają zamknięcia Lotniska Bemowo oraz Autodromu Automobilklubu Polski. Na szczęście na razie nie mają siły przebicia.
- tor przy FSO - sprzedany deweloperowi :( Zburzył budynek szkoły, dawną stołówkę, nic nie buduje, ale terem można "wynająć" za całkiem niemałą kasę.
No cóż:( Dla niektórych motoryzacja jest be !! Nieważne, że na torach, oprócz zawodów odbywają się szkolenia z techniki jazdy :! Nieważne, że pośrednio poprawia to bezpieczeństwo na drogach :! Liczy się tylko kasa :!
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Michu! » 11 gru 2014, o 13:22

Tor poznań też ma być prawdopodobnie zamknięty. Likwidują wszystkie takie obiekty a potem sie dziwią, że na ulicy pojawiają się tacy jak Frog w białym m3 i wielce ludność oburzona, bo niebezpiecznie. To po co te zamykanie torów wyścigowych, gdzie ma się rozwijać sport motoryzacyjny? Polacy muszą wyjeżdżać za granice żeby wyżyć się swoim bolidem albo osiągnąć coś w sporcie motoryzacyjnym, bo w naszym kraju nie ma gdzie rozwijać swoich umiejętności, no chyba że stwarzając zagrożenie na drogach publicznych.
Tutaj dbają tylko o piłkarzy, ciągle się słyszy, ze nowy stadion powstał. Na chu* komu tyle stadionów, nie mam nic do piłki nożnej (czasami nawet pooglądam mecze) ale zamiast inwestować tylko w piłkarzy mogliby też pomyśleć o innych sportach. Jak widać sport motoryzacyjny staje się gatunkiem zagrożonym w tym kraju :-(
Popieram słowa z poprzedniego postu! Tylko {cenzura} i totalny idiota daje pozwolenie na budowę budynków mieszkalnych w pobliżu toru. A jeszcze większy kretyn buduje w pobliżu toru!

@edit
ktoś prędzej się wypowiedział na temat toru poznań :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez shift00 » 11 gru 2014, o 14:23

Drążąc dalej temat TL czy też TP. Powodem, dla którego ludzie się burzą że im hałas za wysoki są odszkodowania. Świadomie się tam budowali, wiedzieli że latające tysiące koni mechanicznych będzie słychać w całej okolicy, tylko teraz dostają za niską kasę za "uszczerbek na zdrowiu psychicznym i fizycznym". Dla mnie to jest jawne wyłudzanie kasy.
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Tor Lublin - zamknięcie

Postprzez Opik » 11 gru 2014, o 15:29

no cóż :D

Mieszkają tam znajomi, doskonale wiedzieli gdzie kupują mieszkanie, ale zrobili to w tej "starej" części osiedla, najdalej od toru. Żadne z nich nie płakało z tego powodu

Ktoś dostał ciężki hajs, prezydentunio miasta podklepał swoją łysą tępą glacą ten pomysł i tor poszedł pod odstrzał

Swoją drogą trzeba być niezłym kutasiarzem żeby kupić z premedytacją mieszkanie w takim miejscu a później protestować. Tak jak specjalnie budować się na miejsach zalewowych i płakać że co 5 lat dom zalany przez rzekę

Zbierze się parę klubów, wyjadą na Wapowskiego, Fulmana i Nałkowskich to będą płakali za tym torem ;)

[ Dodano: 2014-12-11, 14:31 ]
shift00 napisał(a):tylko teraz dostają za niską kasę za "uszczerbek na zdrowiu psychicznym i fizycznym"


ja bym im zapewnił uszczerbek szpadlem :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 11 gru 2014, o 17:33

Temat mnie osobiście bliski i bardzo załuję że zamyka się tego typu obiekty :/ .Na szczęście postają również nowe obiekty w Krakowie i Białymstoku :) .

Co do hałasu pamiętam że na torze w Tychach przed zawodami badano poziom hasału w startujących samochodach (2013 rok) wtedy jak dobrze pamiętam to były moje ostatnie zawody w których brałem czynny udział
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Starszy_Pan » 11 gru 2014, o 17:56

Poziom hałasu powinno się badać na każdej imprezie.
Poniżej punkt Regulaminu z Barbórki:
We wszystkich samochodach dopuszczalny poziom hałasu nie może przekroczyć 98 dB(A), mierzony pomiędzy 2500 i 3500 obr/min zgodnie z procedurą FIA.
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez edward_k » 11 gru 2014, o 19:53

Jestem ogromnym fanem sportów motorowych, jak tylko mogę to śledzę wszystkie wydarzenia od F1 po WTCC na DTM kończąc, obecnie czekam na Race of Champion 2014 :D Co do tych wszystkich historii na temat torów wyścigowych w Polsce mogę powiedzieć tylko że, nasze władze nie dorosły jeszcze do tego typu obiektów, w sumie jest to uwarunkowane też tym że, wyścigi samochodowe tak naprawdę zaczynają się w naszym kraju dopiero rozwijać. Duże firmy coraz częściej i coraz chętniej zaczynają inwestować w ten sport. Orlen wystawia od dobrych kilku lat swój zespół w bardzo prestiżowych wyścigach Porsche Super Cup, niejaki Wiesław Lukas również wystawia w tej serii dwa Porsche (Förch Racing) Ponadto w ostatnich latach powstały w naszym kraju takie serie wyścigowe jak Volkswagen Castrol Cup, Kia Lotos Race, w 2015 roku ruszają Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (WSMP), cztery rundy mają odbyć się na Torze Poznań. Polska może się też pochwalić wieloma utalentowanymi kierowcami wyścigowymi, Kubice wszyscy kojarzą ale są jeszcze takie nazwiska jak: Kuba Giermaziak (wicemistrzostwo w 2014 r. w Porsche Super Cup), Robert Lukas (Porsche Super Cup), Mateusz Lisowski (mistrzostwo w 2014 r. w Blancpain Sprint Series), Maciej Steinhof, Gosia Rdest (VW Castrol Cup), Artur Janosz (wicemistrzostwo w 2014 r. w Euroformula Open), Aleksander Bosak (Formula Renault 2.0 ALPS), Jakub Śmiechowski (mistrzostwo w 2014 r. w European Big Open Single Seaters Series), Karol Basz (WSK Euro Series) i długo by jeszcze wymieniać ;-) Może za kilka lat coś się zmieni i nikt nie będzie mówił o likwidacjach tych obiektów tylko o budowaniu nowych. Nasi kierowcy robią wszystko co w ich mocy żeby ten sport się rozwijał w naszym kraju. Niestety póki co w Polsce na chwilę obecną ciężko rozpocząć karierę z powodu zbyt małej ilości serii wyścigowych, pozostają Niemcy i Włochy. Co do samego Toru Poznań to:

http://www.swiatwyscigow.pl/polskie-tor ... rze-poznan
Avatar użytkownika
edward_k
VIP
 
Posty: 680
Dołączył(a): 27 maja 2013, o 11:02
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawelus6 » 11 gru 2014, o 21:58

Edward, co najlepsze sukcesy mamy.
Ale dziwi mnie że najcześciej zdarzy mi się w TV/Radio usłyszeć to o tym że Kubica po raz kolejny się rozbił, i powstaje taki wizerunek Kubicy - rozbijającego auta w umyśle np. mojego ojca, szkoda tylko ze jak wygrywa różne zawody to o tym jakos juz nie jest tak głośno, a Kubica wcale złych wyników nie osiąga.

Druga sprawa - cieszy mnie że np. Orlen wystawia swoje zespoły, ale czemu nie tworzy się miejsc żeby ludzie mogli trenować. Porsche Supercup odbywa się z polskimi zawodnikami, ale na zagranicznych torach, dlaczego nie mozemy zbudować choćby jednego Toru który mógłby to przyjąć na siebie, a również był dostępny dla zwykłego Kowalskiego. Mało było przypadków że ludzie uzyskują wysokie, światowej klasy miejsca i uczyli się spartańskich warunkach? (Przykład z olimpiady i nasi łyżwiarze chociażby), sukcesy chciałby każdy ale nikt nie daje warunków żeby je też osiagnąć.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golf Maniak » 11 gru 2014, o 23:19

pawelus6 napisał(a): dlaczego nie mozemy zbudować choćby jednego Toru który mógłby to przyjąć na siebie, a również był dostępny dla zwykłego Kowalskiego.


Pawle akurat są dostępne w polsce dla zwykłego Kowalskiego tory do wynajęcia niestety koszt jest dość wysoki.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 12 gru 2014, o 08:28

pawelus6, jeśli możesz to nie poruszaj tematu Kubicy lepiej :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez edward_k » 12 gru 2014, o 20:12

Co do Kubicy to dla mnie jest on jak najbardziej kompletnym kierowcą, w roku 2013 zdobył mistrzostwo w klasie WRC2 jako debiutant ! Fakt że jego samochód miał nieco inną specyfikację od pozostałych, tzn. biegi zmieniał za pomocą manetek przy kierownicy z powodu nie do końca sprawnej prawej dłoni. Większość pseudo znających się powie że był lepszy od innych bo mógł szybciej zmieniać biegi, ale wcale tak nie było, FIA owszem dopuściła jego samochód z takim rozwiązaniem ale reakcja manetek była odpowiednio opóźniona czasowo właśnie po to aby nie miał przewagi nad innymi. Szanse więc były jak najbardziej wyrównane. W tym roku startując już w klasie WRC wszyscy oczekiwali że Robert będzie fruwał jak w WRC2, niestety okazało się że tu poziom ścigania się jest już zupełnie inny i nie było tak kolorowo. Powodów przez które ten sezon był taki kiepski może być wiele, zmiana samochodu, zmiana pilota który jak wiadomo jest bardzo istotny w rajdach albo po prostu za wysoka półka na Kubicę. Osobiście wolał bym żeby Robert wrócił do F1 ale z tego co mówi on sam, przez kontuzję dłoni, nie jest niestety w stanie wykonać w 100% obrotu kierownicą w tak ciasnych pojazdach jakimi są bolidy jednomiejscowe, kilka tygodni temu w jednym z wywiadów wspominał że po sezonie WRC podejmie decyzję co dalej, podobno ma przejść kolejną operację dzięki której przy odrobinie szczęścia jest szansa na odzyskanie całkowitej sprawności dłoni. Jednak moim zdaniem powrót do królowej sportów motorowych może być bardzo ciężki do zrealizowania, z każdym rokiem jego szanse się jeszcze bardziej oddalają, bolidy z roku na rok się zmieniają, Robert pamięta czasy jak się jeździ silnikiem V8 2.5 litra z ogromnym dociskiem, a obecnie mamy turbodoładowane jednostki 1.6 z dużo mniejszym dociskiem tylnej osi i nie wiadomo czy dał by radę uporać się z nową specyfikacją, w WRC nie poszło mu to zbyt dobrze :suchy: Czytałem dużo o propozycjach startów w WTCC i DTM, ja osobiście wolał bym zobaczyć go w jakichkolwiek wyścigach samochodowych bo asfalt naprawdę go lubi i on też bardzo dobrze sobie na nim radzi. Niestety Kubica nie jest zainteresowany startami w niższych seriach wyścigowych nawet tych z cyklu Grand Prix. Cały czas mam cichą nadzieję że jednak zmieni zdanie ;-) Na chwilę obecną wszystko wskazuje na to że w przyszłym roku zobaczymy go w WRC
Avatar użytkownika
edward_k
VIP
 
Posty: 680
Dołączył(a): 27 maja 2013, o 11:02
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości